Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
De Shooting Day in AARSCHOT op 22 maart 2025 is VOLGEBOEKT
Nu de foto : Die helling vind ik niet zo'n goed gedachte. Houding van het model vind ik spontaan en goed. Maar de foto is moeilijk te bespreken vrees ik omdat die in die onnatuurlijke houding staat.
Links een stukje bij. Waardoor dat je twee hellingen hebt, één rechts naar boven en één links naar beneden.
Scherpte is niet honderd procent op de ogen.
Voor de rest foto.
Robby BB
Minder tijd achter de computer
Is meer tijd achter de camera
Ik volg ook mijn voorgangers.
Persoonlijk zou ik hier mijn scherpstelpunt op de ogen hebben gericht, nu is er op de blokjes scherpgesteld!
Idee is wel leuk gevonden
loeky,Robbydorine,k3ts,saintlambert,jozef De Ryck,spittyg
Allen bedankt voor het kijken en jullie visie op dit beeld. Ik probeer de tips die jullie gaven te gebruiken bij een nieuwe opname. Wachten tot er voldoende beschikbaar raamlicht is om nog eens te werken.
Nu de foto : Die helling vind ik niet zo'n goed gedachte. Houding van het model vind ik spontaan en goed. Maar de foto is moeilijk te bespreken vrees ik omdat die in die onnatuurlijke houding staat.
@Loeky,
Ja, ik betrap mezelf erop dat ik nog weinig portretten maak in mooie rechte stand, meestal geef ik graag een schuinte mee. Kan erin komen dat de schuinte niet ieders voorkeur kan wegdragen.
Links een stukje bij. Waardoor dat je twee hellingen hebt, één rechts naar boven en één links naar beneden.
Scherpte is niet honderd procent op de ogen.
...
Robby BB
@Robby,
Helaas kan er links niks meer bij, er kwam aan deze geen knipwerk te pas. Scherpte kan ik volgen.
... maar ik merk precies wat ruis op ? Te hoge ISO ?
@k3ts,
Dat heb je goed gezien. Ik werkte hier eigenlijk op extreme waarden voor mijn fototoestel. Ik zat hier al op ISO 2000 bij een F 1,8 op 1/60 met de 50 mm. Er viel eigenlijk te weinig licht binnen om comfortabel, naar instellingen toe, te kunnen werken.
Oorspronkelijk geplaatst door saintlambertBekijk bericht
Ik denk dat een lager camerastandpunt hier mooier was geweest.
@saintlambert
Zou kunnen, maar ik zat dan met vervelende delen van het raam achter de persoon, die het beeld dan weer op een andere manier zouden verstoren.
spontaan vind ik hem zeker, met de ruis heb ik geen problemen (stoor me hier zelden aan), het hellend werken vind ik eens iets anders, niet top maar kan er mee weg.
maar deze heeft het m.i. verkorven door het verkeerde scherpstelpunt, m.i. had hier beter op de ogen scherpgesteld.
Comment