Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Grote doosjes, kleine doosjes

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Grote doosjes, kleine doosjes

Hey,

Eerste post op dit forum, dus ik duim voor mezelf dat het lukt :-) Ik ben net gestart met een fotografiecursus, dus jullie feedback is meer dan welkom !

Nikon D3000 - 0.6s - f5.3 - ISO110

Update: Aangezien dit bij een vriend gefotografeerd is, kan ik weinig aan de compositie veranderen, maar heb het licht van de foto aangepast en een stuk van de rechterkant gesneden.

Groetjes,

CG
    Last edited by Cosmic Girl; 26 februari 2012, 11:12.
    Art = food for the soul

Re: Grote doosjes, kleine doosjes

Welkom, ik ben ook nieuw hier en je raakt al gauw verslaafd aan het forum

Mooie foto maar ik heb toch een paar dingetjes op te merken.
    Scherpte kan denk ik beter, misschien is het onscherper geworden door te verkleinen.
    Kleuren mogen iets lichter en ik zou het metalen potje een beetje opgeschoven hebben zodat het los komt van de rode doos waar het nu tegen staat.

Ik zou de foto ook in het midden plaatsen, dat kijkt fijner door hem te plaatsen tussen de center tag. Bevindt zich boven het berichtveld onder Fonts.

Anderen zullen je wel meer technische commentaar geven.
    Last edited by Motofoto; 26 februari 2012, 07:24.
    Nikon D60 - Nikon Coolpix S8000 - Gimp - Ubuntu Linux

Comment

Verkeerd diafragma (getal moest groter, diafragma kleiner) en scherpstelpunt te ver naar achter gekozen.
      De compo kan ook veel beter, deze mooie collectie kan je beter presenteren, wat aangenamer licht er op en zo...

Comment

Welkom,

Ik hoop dat het begrip 'histogram' in de cursus al aan de orde is gekomen. Zo niet, vraag er
        dan naar of googgle eens.
        Als ik naar het histogram van jou foto kijk (na een download) dan zie ik dat het rechterdeel
        - dat is de kant waar de lichten zitten - nauwelijks is gevuld. Daarom is de foto aan de
        donkere kant. Zoiets kan echter wel in nabewerking worden verbeterd.

Extra:
        Als je in de url van je foto de /s800 wijzigt in /s900 komt je presentatie op de bedoelde
        maximale grootte. Ook hierbij gebruik je de knop 'Aanpassen' van jouw openingspost. Je
        kan op die wijze ook de tip van Motofoto toepassen.
        Van waardering geniet ik.
        Van kritiek leer ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
          ... Daarom is de foto aan de
          donkere kant. Zoiets kan echter wel in nabewerking worden verbeterd.
          ... maar het is beter van hem in eerste instantie goed, en rechts belicht te maken, een begrip dat in een fotografiecursus ook aan bod zal komen.

Over de foto : rommelige compositie, waarbij het onderwerp er niet helemaal opstaat en er nog plaats is buiten het onderwerp (je kan gaan voor details van de dozen, maar dat gebeurde hier niet, alles lijkt scheef te staan), en schaduwen, het beeld onrustig maken.

Digitaal kan je dit makkelijk overdoen, bij een andere opstelling, een andere lichtinval, juist scherpgesteld, en beter belicht. Ik zie een sluitertijd van 1/6de dus ik veronderstel dat je vanaf statief werkte, want anders krijg je deze niet scherp. Zeker niet als je het zelfde licht gaat gebruiken en beter gaat belichten, waardoor je nog een langere sluitertijd krijgt.

Comment

Goeiemorgen,

Bedankt voor de feedback. Er is nog werk aan de winkel :-) Maar aldoende leert men, dus volgende keer dat ik op bezoek ga bij de 'doosjesvriend', zal ik jullie raadgevingen in mijn achterhoofd houden en nog een poging wagen.

Bovenaan staat een update die er, volgens mijn nederige mening, al iets beter uitziet.

Groetjes,

CG
            Art = food for the soul

Comment

De doosjes van je "doosjesvriend" zien er alvast een stuk helderder uit.
              Veel plezier hier.

Groetjes
              Marc
              Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

Working...
              X