Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
VZW-leden: Je vindt hier de uitnodiging voor de (online) Algemene Vergadering op 28 december 2024.
Maar ik mis het licht. Waarom wordt er zo weinig aandacht besteed aan de lichtverdeling ?
Het is toch zo eenvoudig om even naar het histogram te kijken (liefst vooraf).
Je onderwerp, de door de wind gevormde heuvelrug gaat een beetje verloren in het geheel.
Als dat je onderwerp is had ik die rug veel groter en dichter in beeld gebracht. Zegt je dat iets of had jijzelf een andere bedoeling met deze foto?
Het idee vind ik heel mooi en de kleuren ook, maar wat me een beetje stoort zijn al die witte zeiltjes op de horizon. Ze maken het geheel wat onrustig naar mijn gevoel.
Het lijkt misschien een banale foto, waar niet veel op staat, maar m.i. staat er veel te veel op, en dan maak je een foto, die je zowel als sfeerbeeld (met de zeilbootjes en de pier) , als landschap (in zijn geheel, met de vorm in het zand, op de voorgrond als rustpunt, maar daar staat het m.i. niet sterk genoeg voor, en is het ook niet sterk genoeg), als stilleven (en dan maak ik de combinatie met de titel, maar het komt niet echt uit de foto) enz... kan catalogeren.
Het onderwerp is voor mij onduidelijk omdat er te veel op staat, en dan vind ik het niet...
Wat het licht betreft, is het lichtjes onnatuurlijk, om een donkere lucht bij klaarlichte dag te hebben, bij volle zon, mja, laat me dat fotografische vrijheid noemen, maar het komt mij wel onnatuurlijk over.
Maar ik mis het licht. Waarom wordt er zo weinig aandacht besteed aan de lichtverdeling ?
Het is toch zo eenvoudig om even naar het histogram te kijken (liefst vooraf).
ik vond het wel eens iets anders wat donkerder, wit zit net niet uitgebrand en zwart ook bijna helemaal links
maar toch maar een updateje geplaatst, staat deze je dan meer aan?
Je onderwerp, de door de wind gevormde heuvelrug gaat een beetje verloren in het geheel.
Als dat je onderwerp is had ik die rug veel groter en dichter in beeld gebracht. Zegt je dat iets of had jijzelf een andere bedoeling met deze foto?
het doel was een mooi strand/zee beeld te maken, de heuvelrug wou ik gebruiken om diepte in het beeld te brengen.
iedereen hartelijk bedankt voor de reacties.
hopelijk vinden jullie de update beter.
Update staat mij inderdaad meer aan. Dank voor de moeite.
Ik had zelf ook geprobeerd en kom uiteraard op kleine verschillen met als voornaamste dat
ik iets warmer uitkom in de 'heuvelrug'. Maar dan komen we in het brede terrein van de smaak.
Update staat mij inderdaad meer aan. Dank voor de moeite.
Ik had zelf ook geprobeerd en kom uiteraard op kleine verschillen met als voornaamste dat
ik iets warmer uitkom in de 'heuvelrug'. Maar dan komen we in het brede terrein van de smaak.
graag gedaan, tja en daar gaan we niet over beginnen hé
WB heeft niets met zweem te maken.
Er is een verschil tussen een bepaalde witbalans goed te vinden en de juiste WB weergeven.
Robby BB
het is zelden mijn bedoeling weer te geven wat ik zie, het is eerder de bedoeling iets mooi's te crieëren, al dan niet van iets wat ik gewoon te zien krijg, landschap, stilleven, mensen,......
mag ik dan vragen wat dan wel de oorzaken van zweem kunnen zijn?
Comment