Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Leven op water en brood

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Leven op water en brood

Nog een houtenpoppen tafereel. Ik hoop dat hij de anderen evenwaardig is. Waarom ik zo'n tafereel maakte weet ik niet heel goed. Is het de komende vasten of is het de aangrijpende Nieuwsberichten over Griekenland. In iedergeval het beeld kwam tot stand.
    Ze is donker, maar het zijn ook donkere tijden of momenten. Het kaarslicht moest het tafereel belichten.

Nikon D5000
    FL 26 mm
    BT 1.3
    F 4.2
    Iso 400

1.

2.

FL 24 mm
    BT 2.5
    F 4
    iso 400

3. volgens mij is deze de goede, spontaan en scherp. (de vorige is niet slecht maar niet scherp genoeg)

FL 22 mm
    F 4
    BT 0.625
    Iso : 400

Last edited by Loeky; 22 februari 2012, 16:35. Reden: reflector gebruik en lichte compoverandering

Re: Leven op water en brood

Sfeervol maar het brood is onvoldoende herkenbaar.
    Misschien dat reflectie van het kaarslicht op een - buiten beeld gehouden - wit oppervlak
    een beter resultaat had gegeven.
    Van waardering geniet ik.
    Van kritiek leer ik.

Comment

@ plaatwerker : Ja, ik zie het. Maar Ik begrijp het niet goed de uitleg.
      Bedoelt u dat ik mijn achtergrond beter wit had gemaak en de kaars buiten beeld hou op groter afstand, dus niet zichtbaar op scherm ?
      Of moet ik een witte doek voor mijn kaars plaatsen en de kaars buiten beeld houden ?
      Ik hoor het wel.
      Alvast bedankt voor het reageren. Het is erg leuk om zo met het licht te experimenteren.

Comment

't blijft toch leuk met de poppetjes spelen nietwaar. Ik denk dat het brood minder tot zen recht komt door het minieme kleurverschil hout/brood. Kader misstaat hier niet!
        vriendelijke groeten, Sien

Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

Comment

ja, Bommasien, ben nu nog even vlug op het forum gekomen om te zeggen dat ik een totaal nieuw beeld ga produceren maar met hetzelfde onderwerp. Het brood ga ik van plaats veranderen, beter zichtbaar. Als het klaar is komt het als upgrade.
          @ plaatwerker : misschien bedoel je dat ik het licht moest laten vallen op een meer wit gedeelte in het tafereel en niet rechtstreeks op de pop. Daar denk ik nu aan. Maar blijf zoeken. Deze keer moet ie perfect overkomen.
          Ik ben weer even gaan lezen en ik denk dat je een reflectieplaat bedoeld. BV wit Isomoplaat, die het licht niet rechtstreeks, maar onrechtstreeks op het mannetje weerkaatst ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Loeky Bekijk bericht
            ja, Bommasien, ben nu nog even vlug op het forum gekomen om te zeggen dat ik een totaal nieuw beeld ga produceren maar met hetzelfde onderwerp. Het brood ga ik van plaats veranderen, beter zichtbaar. Als het klaar is komt het als upgrade.
            @ plaatwerker : misschien bedoel je dat ik het licht moest laten vallen op een meer wit gedeelte in het tafereel en niet rechtstreeks op de pop. Daar denk ik nu aan. Maar blijf zoeken. Deze keer moet ie perfect overkomen.
            Ik ben weer even gaan lezen en ik denk dat je een reflectieplaat bedoeld. BV wit Isomoplaat, die het licht niet rechtstreeks, maar onrechtstreeks op het mannetje weerkaatst ?
            Dat laatste dus.
            Van waardering geniet ik.
            Van kritiek leer ik.

Comment

Ik heb de update geplaatst, maar ik ben voor een ander probleem komen stuiten. Het kaarslicht heb ik veranderd in een minder opvallend kaarsje. Om te kunnen kieken moest ik eigenlijk eerst op het licht scherpstellen en dan hoger plaatsen en alzo de foto nemen. Nu is mijn vraag was de diafragma dan te laag ? of probeer misschien is het wel raadzaam om opnieuw te beginnen maar en weer met die vorige kaars. Is iets groter, maar ik veranderde hem omwille van het feit dat ik dacht dat ie misschien toch te opvallend was in het decor.
              Ik heb ook een stuk van het bed weggecrop omdat het een lang stuk was waar echter niets gebeurde. Mooier dacht ik dat kruik, brood en kaars meer naar rechts zouden staan maar dan had ik niet genoeg licht om op het de witte reflectorbord te laten weerkaatsen. Bovendien gaf het kaarsje erg weinig licht he. Ik dacht dat ik misschien ook beter iso zou verhogen maar dan vreesde ik dat ik met teveel ruis zou zitten.
              Ik hoor wel wat verkeerd ging. Ik heb wel andere foto's waar ik een hulplamp gebruikte om het licht wat te versterken, alles is dan wel scherper. Maar dan zit ik niet meer enkel met het kaarslicht.

Comment

mooie tweede.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ja Bouk mooi maar nog niet scherp genoeg. De derde is beter.
                  Maar misschien zijn er nog kleine details waar ik in het vervolg nog moet letten.
                  Deze heeft wel een hulplamp gekregen vandaar dat ie scherp uit de bus kon komen

Comment

heel mooie reeks!!
                    mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

volg mijn voorgangers
                      Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

Comment

Zonder eerst de andere comments te lezen.
                        Dat teentje op de grond brengt hem tot leven, geweldig.

Robby BB
                        Minder tijd achter de computer
                        Is meer tijd achter de camera

Comment

Een heel goede derde Loeky
                          Dat bedje komt dat van ikea of uit Indië ?
                          Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                            Dat bedje komt dat van ikea of uit Indië ?
                            Is dat dan niet hetzelfde? Maar soit. Derde is duidelijk de beste. En als je je afvraagt
                            waar je je inspiratie vandaan haalde. Misschien bij Dominique Strauss-Kahn? Die ging
                            ook op droog brood omdat hij bij dat geringe kaarslicht niet kon zien met hoeren te
                            maken te hebben. De arme kerel.
                            Mooi en speels, maar verder.

Comment

3 is hier idd de betere.
                              Bij de eerste zie je het brood bijna niet en de tweede is echt wel onscherp
                              maar 3 =
                              ik probeer...
                              mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Working...
                              X