Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Winter

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Winter

Hallo BD'ers,

Ben redelijk nieuw hier op BD,en hierbij wou ik een foto posten die ik op een van deze winterse dagen genomen heb. Wat vinden jullie ervan? Ik vind het feit dat je de houtsplinters zo bevroren zijn mooi,maar ik vind mijn foto er enorm amateuristisch uitzien.. Er mist iets,maar wat? Wat denken jullie ervan?

Tips zijn altijd welkom!

Groetjes

Re: Winter

Leuk,
    Fotografie is mijn passie.

Comment

Een beetje pit mis ik.
      lijkt wel of hij in de mist ligt.
      Ik heb geprobeerd de kleur van het hout te benaderern
      Als ik moet verwijderen geef dan een seintje
      Robby BB
      Minder tijd achter de computer
      Is meer tijd achter de camera

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Petra-LD Bekijk bericht
        Hallo BD'ers,

Er mist iets,maar wat? Wat denken jullie ervan?

Tips zijn altijd welkom!

Groetjes
        Om een goede beoordeling van de foto mogelijk te maken is het hier nuttig dat je ook wat extra informatie aanbiedt (de zogenaamde EXIF gegevens, die je camera samen met de foto opslaat):
        - Camera Model
        - Lens
        - Sluitertijd
        - Diafragma
        - ISO waarde
        - Belichtingscompensatie

De vermelding van EXIF gegevens is niet verplicht maar wel aanbevolen om betere en meer relevante tips te krijgen.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik zal gewoon schrijven wat ik eraan zou doen of wat ik zelf gelezen heb.
          Scherper stellen, kleur aanpassen, contrast verhogen, dan wordt alles minder flets.
          Ik zou ook een crop maken zodanig dat je het hoekje aan de linkerkant verdwijnt : waarom, in een van mijn fotoboeken las ik dat je teveel opeenvolgende lagen moest vermijden. Als ik naar je foto kijk tel ik er 5 en de raad voor een goede compo was werken met 3 lagen.

Verder vind ik het een goed idee, ook dat schuin plaatsen vind ik gaaf.

Comment

Dit is wel mooi, maar er moet nog een eetje aan gesleuteld worden,ben het eens met de vorige comments, Grtjes Francine
            Zo veel mensen, zoveel meningen
            Groetjes Francine

Comment

welkom hier

de foto die Robby geplaatst heeft, vind ik een goeie update
              maar misschien eens de stappen die hij heeft ondernomen hier beschrijven, zodat je meer kan leren.
              Ikzelf zou de foto gedraaid hebben, zodat ie onderaan de linkerhoek begint en eindigt rechts bovenaan; ik denk dat dat aangenamer kijkt.
              Eventueel zelfs volledig diagonaal maken
              ik probeer...
              mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
                welkom hier

de foto die Robby geplaatst heeft, vind ik een goeie update
                maar misschien eens de stappen die hij heeft ondernomen hier beschrijven, zodat je meer kan leren.
                Ikzelf zou de foto gedraaid hebben, zodat ie onderaan de linkerhoek begint en eindigt rechts bovenaan; ik denk dat dat aangenamer kijkt.
                Eventueel zelfs volledig diagonaal maken
                Paint shop pro Adjust fade
                Maar dat is niet zo belangrijk hoe ik het gedaan heb, belangrijker is hoe dat het komt dat Petra LD deze foto zo heeft gemaakt. Nu met mijn comment terug te herlezen heb ik gemerkt dat ik ben vergeten te vragebn om het exif bij de foto te plaatsen want die vind ik niet terug in de foto.
                Bij deze, Petra kunt u het exif bij de foto plaatsen, want ik vermoed dat uw probleem ligt bij de auto witbalans.
                Robby BB
                Minder tijd achter de computer
                Is meer tijd achter de camera

Comment

Working...
                X