Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Botrange

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Botrange

    .





    .
    Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

  • #2
    Re: Botrange

    Mooi plaatje
    Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

    Comment


    • #3
      Re: Botrange

      Tof gedaan.
      Fotografie is mijn passie.

      Comment


      • #4
        Re: Botrange


        Rechts eenstukje bij omdat ik vind dat deze bomen nogal bruuks worden afgesneden,
        wat je langs de linkse kant niet hebt.
        Robby BB
        Minder tijd achter de computer
        Is meer tijd achter de camera

        Comment


        • #5
          Re: Botrange

          Heel mooi !

          Groeten
          http://www.wimbosch.be

          Comment


          • #6
            Re: Botrange

            Ik vind het een hele mooie. De boom is zo fijn. Daar hou ik wel van.

            Comment


            • #7
              Re: Botrange

              Heel mooie plaat Grtjes Francine
              Zo veel mensen, zoveel meningen
              Groetjes Francine

              Comment


              • #8
                Re: Botrange

                Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht

                Rechts eenstukje bij omdat ik vind dat deze bomen nogal bruuks worden afgesneden,
                wat je langs de linkse kant niet hebt.
                Robby BB
                Robby,

                Je kent natuurlijk niet de omstandigheden hoe deze foto is genomen. Hoeft ook niet.
                Zal het even uitleggen en dan zal je merken dat bepaalde commentaren ( al dan niet positief, negatief, opbouwend ) gegeven worden door het niet kennen van de situaties waarin foto's zijn genomen.
                Dit is niet persoonlijk bedoeld hoor. Is een algemeen verschijnsel.
                Hieronder dus kleine verklarende uitleg.
                Bij het lezen van de exif-gegevens zou je kunnen gezien hebben dat deze is genomen op 18 mm. Je kan ook uitlezen met welke lens deze is genomen. 18-105 mm. Dus meer ruimte creëren was niet mogelijk. Tenzij? Ik hoor het je al denken; een paar stappen achteruit natuurlijk. Helaas. En dit alles om de eenvoudige reden, die jij natuurlijk niet kan weten, dat deze foto is genomen vanaf een loopplank van +/- 0.75 m breedte die door een moerassig gebied loopt. Dus, .......vooruit of achteruit, helaas.
                Had inderdaad rechts meer ruimte kunnen laten, maar dan had ik deze aan de linkerkant tekort gekomen en had men dezelfde opmerking kunnen plaatsen. Weliswaar vice versa.
                Zo zie je maar dat men wel eens op het verkeerde been geplaatst wordt.
                Tot daar mijn commentaar ( verhaal ) bij deze compo.
                Het technische ( belichting, scherpte,... ) en de aaibaarheidsfactor ( smaken ) is natuurlijk een ander verhaal.
                Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

                Comment


                • #9
                  Re: Botrange

                  Hallo Louis, wat een uitleg. Voor mij hoeft dit geenszins : een foto is een foto ! Je laat hier duidelijk de wintersfeer zien in een expressief zwartwit en dat vind ik althans steeds mooi
                  Zie ik daar geen rand rond de boom (de boomtakken, een soort van halo) ?
                  Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Botrange

                    Dan had je iets kunnen naar links draaien zodanig dat de boom in het midden kwam te staan en hadden de takken het kader rechts niet geraakt of bijna.
                    Links kun je zien dat je begint met een stuk van een boom en dan heb je een volledige boom. Het afsnijde van een boom is nooit niet mooi. Al je u naar links had gedraaid zodanig dat dat stukje boom verdwijnt dat krijg je rechts een stukje bij waarbij de boom bijna symmetrisch in het midden staat wat voor mij aangenamer kijken is. Een boom die tegen het kader hangt is niet mijn ding.
                    Heb je deze foto gecropt want ik kan moeilijk geloven dat deze foto met deze verhouding uit uw toestel is gekomen.

                    Hier kan ik toch niet volgen met uw uitleg over de omstandigheden waarin een foto gemaakt is. Om een commentaar te geven is het toch niet nodig dat je de omstandigheden kent.
                    Als ik nu had geweten wat de omstandigheden waren dan had mijn commentaar hetzelfde gebleven. Het is niet( en voor alle duidelijkheid ik spreek hier nu over mezelf en mijn opinie) omdat je beperkt bent dat je dan mag, minder goede foto's maken.
                    Een gebouw dat scheef staat omdat je die foto hebt moeten maken terwijl je op uw hoofd stond blijft een scheef gebouw. Een foto die onscherp is omdat het op dat moment - 40° was en je uit uw vel bibberde blijft een onscherpe foto. En als het met de ene lens niet gaat moet je het proberen met en andere lens. Of in het ergste geval de foto niet maken.
                    Terug naar deze foto, het blijft voor mij een foto maar de linkse en rechtse kant is voor mij een minpuntje.
                    Robby BB
                    Last edited by robbydorine; 21 februari 2012, 15:45.
                    Minder tijd achter de computer
                    Is meer tijd achter de camera

                    Comment


                    • #11
                      Re: Botrange

                      Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                      Zie ik daar geen rand rond de boom (de boomtakken, een soort van halo) ?
                      Raymond, deze is er, ook op mijn RAW. Kan ik hier iets aan verhelpen of is dit een speling van de natuur?
                      Niets speciaal gedaan aan de foto.
                      Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Botrange

                        Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
                        Dan had je iets kunnen naar links draaien zodanig dat de boom in het midden kwam te staan en hadden de takken het kader rechts niet geraakt of bijna.
                        Links kun je zien dat je begint met een stuk van een boom en dan heb je een volledige boom. Het afsnijde van een boom is nooit niet mooi. Al je u naar links had gedraaid zodanig dat dat stukje boom verdwijnt dat krijg je rechts een stukje bij waarbij de boom bijna symmetrisch in het midden staat wat voor mij aangenamer kijken is. Een boom die tegen het kader hangt is niet mijn ding.
                        Heb je deze foto gecropt want ik kan moeilijk geloven dat deze foto met deze verhouding uit uw toestel is gekomen.

                        Hier kan ik toch niet volgen met uw uitleg over de omstandigheden waarin een foto gemaakt is. Om een commentaar te geven is het toch niet nodig dat je de omstandigheden kent.
                        Als ik nu had geweten wat de omstandigheden waren dan had mijn commentaar hetzelfde gebleven. Het is niet( en voor alle duidelijkheid ik spreek hier nu over mezelf en mijn opinie) omdat je beperkt bent dat je dan mag, minder goede foto's maken.
                        Een gebouw dat scheef staat omdat je die foto hebt moeten maken terwijl je op uw hoofd stond blijft een scheef gebouw. Een foto die onscherp is omdat het op dat moment - 40° was en je uit uw vel bibberde blijft een onscherpe foto. En als het met de ene lens niet gaat moet je het proberen met en andere lens. Of in het ergste geval de foto niet maken.
                        Terug naar deze foto, het blijft voor mij een foto maar de linkse en rechtse kan is voor mij een minpuntje.
                        Robby BB
                        Amai, met zo iemand is het moeilijk naar een oorlog te trekken, zeggen ze bij ons.

                        Ten eerste wil je dat de TS zondigt tegen één van de basisregels van de fotografie: 'een centrale compo is uit den boze'.
                        Verder wil je gaan commentaar geven zonder rekening te houden met de omstandigheden, en laten die omstandigheden nu net zijn dat je als fotograaf op een pad van 40cm breedte (en dat is de hoofdweg) moet blijven.
                        Je wil dat d eTS naar links draait (en dus andere zaken in het oog krijgt, wees gerust, hij heeft gekeken, ik was er bij. )
                        Je wil zelfs niet geloven dat een foto uit een fototoestel komt.
                        Verder wil je 'mijn' opinie en 'voor mij' etc etc
                        Ik stel voor dat ik je foto's even opzoek in SC en HOF, en verder wens ik je veel positiefs in het leven.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Botrange

                          Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
                          Dan had je iets kunnen naar links draaien zodanig dat de boom in het midden kwam te staan en hadden de takken het kader rechts niet geraakt of bijna.
                          Links kun je zien dat je begint met een stuk van een boom en dan heb je een volledige boom. Het afsnijde van een boom is nooit niet mooi. Al je u naar links had gedraaid zodanig dat dat stukje boom verdwijnt dat krijg je rechts een stukje bij waarbij de boom bijna symmetrisch in het midden staat wat voor mij aangenamer kijken is. Een boom die tegen het kader hangt is niet mijn ding.
                          Heb je deze foto gecropt want ik kan moeilijk geloven dat deze foto met deze verhouding uit uw toestel is gekomen.

                          Hier kan ik toch niet volgen met uw uitleg over de omstandigheden waarin een foto gemaakt is. Om een commentaar te geven is het toch niet nodig dat je de omstandigheden kent.
                          Als ik nu had geweten wat de omstandigheden waren dan had mijn commentaar hetzelfde gebleven. Het is niet( en voor alle duidelijkheid ik spreek hier nu over mezelf en mijn opinie) omdat je beperkt bent dat je dan mag, minder goede foto's maken.
                          Een gebouw dat scheef staat omdat je die foto hebt moeten maken terwijl je op uw hoofd stond blijft een scheef gebouw. Een foto die onscherp is omdat het op dat moment - 40° was en je uit uw vel bibberde blijft een onscherpe foto. En als het met de ene lens niet gaat moet je het proberen met en andere lens. Of in het ergste geval de foto niet maken.
                          Terug naar deze foto, het blijft voor mij een foto maar de linkse en rechtse kan is voor mij een minpuntje.
                          Robby BB
                          Om de beschrijving bij een foto in de " Challenge " van deze maand te gebruiken: " Wat baten kaars en bril, ......."
                          Je haalt een aantal " suggestieve " dingen aan die niet relativerend zijn.
                          Verder ga ik hier niet meer op reageren.
                          Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Botrange

                            Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                            Amai, met zo iemand is het moeilijk naar een oorlog te trekken, zeggen ze bij ons.

                            Ten eerste wil je dat de TS zondigt tegen één van de basisregels van de fotografie: 'een centrale compo is uit den boze'.
                            Verder wil je gaan commentaar geven zonder rekening te houden met de omstandigheden, en laten die omstandigheden nu net zijn dat je als fotograaf op een pad van 40cm breedte (en dat is de hoofdweg) moet blijven.
                            Je wil dat d eTS naar links draait (en dus andere zaken in het oog krijgt, wees gerust, hij heeft gekeken, ik was er bij. )
                            Je wil zelfs niet geloven dat een foto uit een fototoestel komt.
                            Verder wil je 'mijn' opinie en 'voor mij' etc etc
                            Ik stel voor dat ik je foto's even opzoek in SC en HOF, en verder wens ik je veel positiefs in het leven.

                            1 Een onderwerp in het midden van een foto is geen zonde, geef mij 1 reden waarom een onderwerp niet in het midden mag staan, de regel van drie, de gulden snede, de regel van de diagonale ik denk het niet. Het hangt af van het onderwerp en de bedoeling van de TS. Door te zeggen dat dit een zonde is beknot je de creativiteit van het individu, wat het begin is van een dictatuur.
                            Als mij het stoort dat deze boom tegen het kader hangt dan zeg ik dat en vermeld ik dat het over mijn persoonlijke smaak gaat.
                            2 Hoe kan ik nu rekening houden met de omstandighefden als de TS ze niet vermeld, daarbij blijf ik er bij dat de omstandigheden geen reden kunnen zijn om bv een onscherpe foto mooi te praten. Wel kun je onder moeilijke omstandigheden foto's maken die je anders nooit zou kunnen maken en dat je zo bepaalde effekten krijgt die een meerwaarde zijn voor de foto en dat is iets heel anders,
                            Dat er rechts andere zaken in de weg stonden heeft hij niet vermeld,
                            3 Waarom zou ik niet willen geloven dat een foto uit een fototoestel komt; Waar zou het anders moeten uitkomen, Wat ik wel gezegd heb is "Heb je deze foto gecropt want ik kan moeilijk geloven dat deze foto met deze verhouding uit uw toestel is gekomen". Als je deze horizontaal zet heb je bijna een pano opname, dus veronderstel ik dat er rechts of links is gecropt en daarom heb ik om een bevestiging gevraagd,
                            4
                            Verder wil je 'mijn' opinie en 'voor mij' etc etc
                            Als ik geen regels aanhaal, dan spreek ik in de ik, mijn, voormij etc etc vorm, om duidelijk te maken aan de beginners die hier posten dat het om mijn persoonlijke mening gaat en dit geen regel is, Dus met mijn mening doen ze wat ze willen,
                            Wat zou het geven dat ik zeg " Rechts een stukje bij omdat deze bomen nogal bruuks worden afgesneden,wat je langs de linkse kant niet hebt." Of " Rechts een stukje bij omdat ik vind dat deze bomen nogal bruuks worden afgesneden,
                            wat je langs de linkse kant niet hebt.
                            , dat is voor mij wel een groot verschil,

                            Ik stel voor dat ik je foto's even opzoek in SC en HOF, en verder wens ik je veel positiefs in het leven
                            Ik heb beloofd aan iemand hier op BD dat ik op deze larie en appekool niet meer zou reageren. Ik hoop van harte dat jij zelf al veel internationale prijzen hebt gewonnen en nog gaat winnen

                            Robby BB
                            Minder tijd achter de computer
                            Is meer tijd achter de camera

                            Comment


                            • #15
                              Re: Botrange

                              Heb aan moderator gevraagd hier een slotje op te zetten.
                              Dit om bepaalde " dingen " ( zal ik het maar noemen ) te voorkomen.
                              Deze discussies hebben helemaal geen zin.
                              Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

                              Comment

                              Working...
                              X