Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kastensysteem

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kastensysteem

Titel en werk worden aan elkaar gelinkt. Ze zitten dichterbij dan je denkt.
    De kleur heeft ook zijn betekenis.

Nikon D5000
    FL 29 mm
    BT 1/20
    F 4.5
    Iso : 400

1.

Re: Kastensysteem

Schitterend idee en zeer mooi van kleur.
    Mogelijke, door anderen waargenomen, onvolkomenheden neem ik wel voor lief.
    Van waardering geniet ik.
    Van kritiek leer ik.

Comment

Wow Heel knap gedaan,prachtig
      Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

Comment

De kleuren zitten perfect, gewoon geweldig. Zo goed gedaan. PRACHTIG!
        Fotografie is mijn passie.

Comment

Je bent een mooi reeksje aan het neerpoten
          If today was perfect, there would be no need for tomorrow.

Comment

Heb wel weer medelijde gekregen zijn ze weer gescheiden van elkaar

Comment

Hint?
              Robby BB
              Minder tijd achter de computer
              Is meer tijd achter de camera

Comment

Welk verhaal het mij verteld is dat we soms zeer moeilijk kunnen doen om iets of iemand te bereiken. Blijven op die muur bonken, terwijl het veel simpelder is om een stapje opzij te zetten.
                Mooie kleuren scherpte belichting en compo.
                Een vraagje, Het halo rond het mannetje ( en vraag nu niet waarom ik denk dat het een mannetje is) was dat bedoeld.
                Wat het blauwe betekend weet ik ook niet of er moet iemand in verwachting zijn van een jongetje.
                Robby BB
                Last edited by robbydorine; 21 februari 2012, 12:15.

Comment

De titel bij de foto kan ons op een verkeerd been zetten. Kast, Kasten, Kaste.

Ik zag het als een verbeelding van het kaste(n)systeem dat wettelijk is afgeschaft in Sri
                  Lanka maar waarvan we weten dat het nog steeds bestaat in practische zin. India heeft het
                  nog niet afgeschaft. Je zit er in, je wilt er uit en je wordt tegengehouden. Het boeit de
                  beschouwer en het boeit de slachtoffers.
                  Van waardering geniet ik.
                  Van kritiek leer ik.

Comment

Van harte dank aan allen.

Een vraagje, Het halo rond het mannetje ( en vraag nu niet waarom ik denk dat het een mannetje is) was dat bedoeld.
                    Wat het blauwe betekend weet ik ook niet of er moet iemand in verwahting zijn van een jongetje.
                    Het halo bevind zich vooral rond het hoofd van de personage, waar het denkproces zich vormt en die met een zekere goedkeuring de andere in een kaste stopt. Iemand onderdrukken heeft altijd te maken met een denkproces.
                    Vooral het eng denken, wat ook betekent en inhoud dat de engdenker tevens een geboeide wezen is. Hij zit nl. gevangen in zijn eigen denken en kan er niet los van komen.

Het blauwe heeft te maken met gevoel. Je moet wel een koele kikker wezen om anderen in een kaste te willen stoppen, of soms niet ?
                    En diegene die erin zit, kan alleen verdrietig en zelfs een eenzaam gevoel ontwikkelen. Vandaar die blauwe kleur, wat hem na verloop van tijd hem ook kan gaan onderkoelen (zeer gevaarlijk tendens).

Plaatwerker heeft een zeer goede, juiste en uitgebreide uitleg gegeven. Die ik slechts kan beamen.

Comment

Met het blauwe ben ik een beetje op het verkeerde been gezet. Het blauw heeft mij niet aan koelte laten denken, terwijl blauw toch staat voor een koele kleur.
                      Integendeel heeft het blauwe mij aan zeer intense warmte laten denken, omdat er een gloed was van blauw licht en dat ik daardoor dacht aan het vuur met gas, wat een zelfde intense kleur heeft en die symbool staat voor warmte.
                      Voor de rest maakt de uitleg de foto
                      Wederom goede scherpte kleur en belichting.

Robby BB

Comment

Mooi reeksje Loeky, waarbij deze erbovenuit steekt ! Heel mooi. Grts

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
                          Voor de rest maakt de uitleg de foto

Robby BB
                          Als je bedoelt wat je schrijft dan voel ik daar een zekere voorzichtigheid in en begrijpelijk. Anderzijds zou het tegendeel de waarheid moeten zijn.
                          Dit is table-top Loecky geen gemakkelijke discipline maar wel heel creatief, zowel van idee als van uitwerking. Het zijn de kleine détails die het geheel tot een geslaagd geheel maken of verstoren. Je maakt hier de fout met je plastiek mandje, bedoel het mandje oké maar de handvaten. Onderaan kan je dat verdoezelen door een gepaste ondergrond toe te voegen en bovenaan zou je het dit het best afsnijden dan hou als het ware een soort cel over.
                          Best een fantastisch idee en de constructie kan me ook bekoren. De lichtinbreng is ook heel mooi
                          Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                            Als je bedoelt wat je schrijft dan voel ik daar een zekere voorzichtigheid in en begrijpelijk. Anderzijds zou het tegendeel de waarheid moeten zijn.
                            Dit is table-top Loecky geen gemakkelijke discipline maar wel heel creatief, zowel van idee als van uitwerking. Het zijn de kleine détails die het geheel tot een geslaagd geheel maken of verstoren. Je maakt hier de fout met je plastiek mandje, bedoel het mandje oké maar de handvaten. Onderaan kan je dat verdoezelen door een gepaste ondergrond toe te voegen en bovenaan zou je het dit het best afsnijden dan hou als het ware een soort cel over.
                            Best een fantastisch idee en de constructie kan me ook bekoren. De lichtinbreng is ook heel mooi
                            Dan voel je het verkeerd, dit is zeker geen voorzichtigheid, Voorzichtigheid is een slechte raadgever, Maar de TS weet waarover ik het heb,
                            Zonder de uitleg van de TS Zou dit een foto zijn van twee houten poppetjes, handboeien een plastic doos en blauw ligt, Op zich ook een mooie foto vatbaar om uw fantasie op los te laten, maar meer ook niet,
                            Met de uitleg van de TS wordt dat anders en wordt je uitgenodigd om mee op te gaan in het tafereel en mischien herkenbare situaties bij je zelf te ontdekken. Deze situatie vind je niet alleen maar in India en Pakistan. Je moet maar eens in een grootstad rondlopen en een zigeuner tegenkomen die aan het bedelen is, Moet je daarna je gedachte op dat moment eens annaliseren. Je zult zien dat je deze zigeuner ook in zo'n plastic bakje hebt gezet. Zelfs door te denken "Wat een sukkelaar" zet je hem in een kastje.
                            Robby Bb

Comment

heel knap gedaan!!
                              mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Working...
                              X