Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tegengestelde Emoties

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Tegengestelde Emoties

Hallo iedereen,
    voor school als opdracht 2 foto´s -tegengestelde emoties-
    Ik heb gekozen voor "Eenzaamheid" en "Samen-Heid"...beetje abstract maar ik zou graag jullie mening horen.
    Groeten
    Danny

Last edited by Widescreen; 20 februari 2012, 18:21.

Re: Tegengestelde Emoties

Titel : eenzaamheid - vriendschap of saamhorigheid -samenhorig, samengaan...
    Maar bij mijn weten is samen-heid geen correct nederlands.

vraagje : hoort die titel voor beide foto's ? en vormen ze samen een geheel ?
    of moest je twee verschillende foto's maken rond datzelfde onderwerp.

Eigenlijk vertelt foto 1 : alles al. (je hebt de vriendschap, groep en daartegenover staat de eenzaamheid.)

Als foto 2 bij het verhaal hoort :

werkt de tweede wat verwarrend. Ik vermoed dat ie in de groep opgenomen wordt maar wat doen die dan op een rijtje ? lopen ze weg ? of komen ze toegelopen ?

Comment

Hallo Loeky, dankjewel voor je uitgebreide reactie! Idd, "Samen-Heid" is geen Nederlands woord, vond het toch goed "klinken"...
      Tegengestelde emoties... 2 foto´s waarbij beze een tegengestelde emotie moeten tonen. Ik had gedacht aan eenzaamheid in foto 1 en "samen-heid" in foto 2
      In de eerste foto staat er een toch iets anders uitziende lucifer maar triestig apart. Hij zou nochtans zo graag bij de groep horen.
      Foto 2 zie je hoe het eenzaatje uit de eerste foto er hier toch bij hoort. Het rijtje "aanschuivers" vond ik er gewoon goed bij passen....kun je interpreteren zoals je wil...gewoon allemaal leuke lieve lucifertjes die erbij komen...

Comment

Valt blijkbaar niet echt in de smaak.... wat kan beter?

Comment

Niet wanhopen, de opdracht werd goed uitgevoerd.
          Tenminste voor zover ik zoiets kan beoordelen, alleen ga je op BD soms veel reacties lezen en soms niets, maar dat zegt niets over je werk, toch niet in dit onderdeel.
          Voor de rest kan ik je alleen om met je ogen te stelen wat er in de andere rubrieken gebeurd, daar kan je veel opsteken.

Comment

Mercikes Zappa !

Comment

die eerste vind ik wel goed, ook kwa idee
              bij die 2e begrijp ik wat je bedoelt, maar het is niet echt duidelijk zonder je uitleg, dus daar misschien iets verder denken?
              ik probeer...
              mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                Niet wanhopen, de opdracht werd goed uitgevoerd.
                Tenminste voor zover ik zoiets kan beoordelen, alleen ga je op BD soms veel reacties lezen en soms niets, maar dat zegt niets over je werk, toch niet in dit onderdeel.
                Voor de rest kan ik je alleen om met je ogen te stelen wat er in de andere rubrieken gebeurd, daar kan je veel opsteken.
                Uitleg is heel eenvoudig.
                De meeste beoordelen liever een gemakkelijke foto, dus waar ze zo weing mogelijk moeten bij nadenken. Ik noem ze de Mac Donald foto. De vlugge hap, inde mondsteken een kwak cola erbij en zonder kauwen, slikken. Deze moet men over nadenken of toch iets meer moeite voor doen, bv Loeky die zich afvraagd of ze nu weglopen of toekomen.
                Voor veel mensen is dat hier al te veel.

On Topic
                Twee mensen deze week die bij hun foto een verhaal of een bootschap bijvoegen. wat een rijkdom Maar nu moet ik al voor de tweede keer nadenken, en ik wordt daar zo moe van. Maar allee als het moet, mij nog eens forceren.

Als ik de eerste zag dan was mijn reactie, die vreemdeling wordt uitgesloten en in een kastje gezet.( waar heb ik dat nog gehord)
                Foto twee dacht ik hier klopt iets niet of dat moet een gekende persoonlijkheid zijn.
                Vokgens mij komen ze toegestroomt, want het lijkt mij nogal geordend aan toe te gaan.
                Vluchten zou veel gaotischer aan toe gaan.
                Het gevoel dat ik ook bij de tweede hebis dat de samenhorigheid bij mij nogal nep overkomt. Maar ik denk dat dit komt omdat ik vrees dat er nog een klein beetje vuur in de asse zit bij de vreemdeling en dat bij de minste aanraking heel de boel in de fik gaat en dat ze daarmee allemaal een beetje afstand houden van de vreemdeling.

de eerste zou ik eerder "Schuchtere toenadering zoeken"

En nu ben ik heeeeel moe
                Robby BB
                Minder tijd achter de computer
                Is meer tijd achter de camera

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
                  die eerste vind ik wel goed, ook kwa idee
                  bij die 2e begrijp ik wat je bedoelt, maar het is niet echt duidelijk zonder je uitleg, dus daar misschien iets verder denken?
                  Zo zie ik het ook. Heel origineel idee hoor. De eerste is heel sterk. De 2de heeft dat niet. Misschien moet je gewoon bij de 2de foto alles bundelen, want die lucifers die zo apart staan zijn heel verwarrend zo.
                  https://www.tinicleemputfotografie.com/

Comment

Working...
                  X