Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Spannend in de sneeuw - 2

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Spannend in de sneeuw - 2

Ik vind dit vooral een leuk beeld, Grtjes Francine
    Zo veel mensen, zoveel meningen
    Groetjes Francine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
      Mijn welgemeende excuses. De verticalen van het ondergebouw staan keurig recht. Tot
      mijn zwakke verdediging voer ik aan dat ik mij had gebaseerd op de onderste daklijst.
      Ik ben onvoldoende zorgvuldig geweest. Bij twijfel dient men zich te onthouden.
      Onderbouw recht, dakrand scheef, torentje scheef of onderbouw scheef dakrand rechten toerntje bijna recht of torentje recht dakrand en onderbouw scheef wat is nu het juiste?
      Voor mij heb ik de indruk dat de foto scheef staat door de dakrand. door deze iets recht te zetten heb ik het scheve gevoel niet meer, probleem voor mij opgelost. Mischien heb ik daarmee de werkelijkheid gemanipuleerd maar ook mischien niet. het gevoel bij de foto wordt er bij mij beter door.
      Robby BB
      Minder tijd achter de computer
      Is meer tijd achter de camera

Comment

Bij de update heb ik de foto ook nog een fractie rechter gezet op de dakrand. Het is beter zo.
        Verder nog eens gezocht op de onscherpte links in de bomen. Alle foto's van de laatste twee weken hebben dit. Ik dacht, misschien is de lens vuil en nam hem eens onder de loupe. Allemaal krassen Joost mag weten hoe dat is gebeurd. ik verdenk het metalen gordijntje dat de lens open en dicht doet. Goei foto's hoef ik hier niet meer van te verwachten
        Nikon D60 - Nikon Coolpix S8000 - Gimp - Ubuntu Linux

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Motofoto Bekijk bericht
          Bij de update heb ik de foto ook nog een fractie rechter gezet op de dakrand. Het is beter zo.
          Verder nog eens gezocht op de onscherpte links in de bomen. Alle foto's van de laatste twee weken hebben dit. Ik dacht, misschien is de lens vuil en nam hem eens onder de loupe. Allemaal krassen Joost mag weten hoe dat is gebeurd. ik verdenk het metalen gordijntje dat de lens open en dicht doet. Goei foto's hoef ik hier niet meer van te verwachten
          How zeker...das slecht nieuws....Hoop voor jou dat je dit alsnog kunt inbrengen onder garantie.
          Ik denk ook dat je daar niet veel goeds meer kunt van verwachten.

Groetjes
          Marc
          Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

In welke richting gaat het venster dicht. lijkt mij sterk dat het venster deze krassen heeft veroorzaakt, of er moet iets tussen het venstertje gekneld zitten.
            Robby BB
            Minder tijd achter de computer
            Is meer tijd achter de camera

Comment

een foto met verhaal dat is het zeker al!hopelijk happy end!
              vriendelijke groeten, Sien

Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
                In welke richting gaat het venster dicht. lijkt mij sterk dat het venster deze krassen heeft veroorzaakt, of er moet iets tussen het venstertje gekneld zitten.
                Robby BB
                Ik ben er nu zeker van dat dit toch wel de oorzaak is. Dat ding steekt altijd in mijn zakken als we fotograferen op de trialwedstrijden en ook wanneer ik zelf mee rijd. In het begin altijd trouw in het pochke gestoken, maar dat hou ik niet vol, kost teveel tijd. Ik heb me al eens betrapt op sleutels in mijn zakken en nu zie ik dat het stalen gordijntje voor de lens heel gemakkelijk kan bewegen bij aanraking (in de verticale richting, de richting van de krassen), dus... Eigen schuld dikke bult
                Ik zal hierop letten als ik nog eens zo'n prul koop, het mag niet te kwetsbaar zijn. Mijn vorig compact toestelletje was veel degelijker maar wel flink verouderd (Sony Cybershot DSCT1). Hier kon je mee gooien en smijten

Comment

Ook stof en zand (strandbezoek) kunnen op de lens komen en bij het sluiten van het toestel
                  kunnen die verontreinigingen tussen glas en de sluitkleppen gaan schuren. Een van mijn vrienden
                  heeft dat ondervonden met zowel de G11 als de G12 van Canon. Voorwaar geen goedkope
                  compactjes. Er is gewoon te weinig ruimte tussen de kleppen en het glaswerk.
                  Last edited by Plaatwerker; 23 februari 2012, 20:45. Reden: woorden vergeten
                  Van waardering geniet ik.
                  Van kritiek leer ik.

Comment

Met die high tech dingetjes moeten we voorzichtig omgaan...
                    Zo is mijn sluitertje ook: http://www.letsgodigital.org/images/...ikon-s8200.gif en het zit heel dicht op het glas.
                    Nooit meer in mijn zakken steken dus, want als ik er met de vingers lichtjes op duw raakt het sluitertje de lens al
                    Stom stom stom, heb daar nooit bij stilgestaan! Maar goed dat dit geen machien is van 1000€

Maar dit heeft nu niks meer met moto's en foto's te maken, ik ga nog eens een foto zoeken voor de komende week...

Comment

Is deze genomen in Rutten bij Tongeren? Ik ben daar op dezelfde plek ooit weg gejaagd door een overijverige boswachter omdat vooraan een bord stond dat je er niet in mocht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scaniajos Bekijk bericht
                        Is deze genomen in Rutten bij Tongeren? Ik ben daar op dezelfde plek ooit weg gejaagd door een overijverige boswachter omdat vooraan een bord stond dat je er niet in mocht.
                        Yep, bij het kasteel van Hamal. Ben ik nog al eens plaatjes gaan schieten.

Comment

Working...
                        X