Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Spannend in de sneeuw - 2

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Spannend in de sneeuw - 2

Zelfde motor, twee uren later andere achtergrond en een zonnetje
    Weinig bewerkingen.
    De achtergrond is wat mistig omdat ik bewust veel afstand heb genomen, de motor heb bijgetrokken met de zoomlens, zodat die los komt te staan van de achtergrond.

---

---

update

Last edited by Motofoto; 16 februari 2012, 22:08.
    Nikon D60 - Nikon Coolpix S8000 - Gimp - Ubuntu Linux

Re: Spannend in de sneeuw - 2

Nog eens naar boven schoppen na 12 uurtjes, zo slecht is die toch niet, of toch, ik had mijn helm van het zadel moeten nemen.

Comment

Inderdaad niet zo slecht, maar ook niet helemaal goed naar mijn smaak.

Ik zou nog eens rechtzetten op het gebouwtje (niet het torentje).
      Dat vreemde witte randje links zal wel een vergissing zijn bij het croppen?
      De sneeuw mag van mij wat frisser (witbalans).

En dat je zo snel zakt komt omdat veel mensen dagelijks met een nieuwe post komen.
      Als iedereen dat beperkt tot 1 a 2 per week, zal het zeker schelen.
      Van waardering geniet ik.
      Van kritiek leer ik.

Comment

Hoi Plaatwerker, ik ben niet van plan dagelijks te posten, dat wil ik jullie niet aandoen

Wit lijntje langs de kant??? Witbalans? Soms denk ik dat er iets scheelt met mijn ogen.
        Gebouwtje staat recht hoor. Trek het venster maar eens naar de rand van het scherm tot het muurtje de rand raakt, is recht. Of zie ik dit ook weer niet? Alleen het torentje staat scheef en het zijspan.

Ik gooi hem nog eens in de Gimp voor de kleuren.

Comment

Ik volg hier Plaatwerker .

Wil lijntje links weggewerk
          Foto rechtgezet
          Kleuren wat aangepast

Klik hier !
          Lijntje was zoals gezegd foutje bij het croppen denk ik ( ,liep over hele linker zijde )
          Rechtgezet op de bovenkant van het gebouw ( lijn ), niet op torentje.
          Kleuren aangepast met histogram PSE 10

Zeer leuke zijspan
          mvg Bruno D.G.
          Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"

Comment

Motofoto,

Omdat je moto donker van kleur is en je je compositie zo maakt dat hij tov een donkere achtergrond staat in een wit landschap komt je onderwerp natuurlijk niet helemaal tot zijn recht.

Had je een hoger standpunt kunnen innemen dan had de moto meer tov het wit van de sneeuw naar voor gekomen.

Qua belichting zit je wel goed.

Smaken verschillen natuurlijk.

Groetjes,

Riho.
            Nikon Z6 II & D500 + Nikon 24-70mm + Nikon 28-300mm + Nikon 70-200mm 2.8 VRII + Sigma 180mm macro 1:1 f3.5 APO EX DG HSM + SB900
            Drone piloot A2/A3 met DJI Mavic 2 Pro

Comment

Het zal niet aan je ogen liggen. Bij mij is de sneeuw goed, maar komt dat doordat de witbalans goed is terwijl plaatwerker zegt van niet, of staat mijn scherm zo afgesteld dat een slechte witbalans wel goed wordt weergegeven.
              Het zal mischien raar klinken maar voor mij zou de foto hier sterker zijn wanneer je de zijspan in de andere richting had gezet. Waarom, nu lijkt het of het is een foto van de zijspan. Als hij in de andere richting had gestaan, dan was hij een deel van het compo.
              Als het nu de bedoeling was dat je de zijspan als onderwerp wou, dan vind ik dat hij er nogal zwak opstaat, omdat de rest van de foto teveel aandachht trekt
              Zoals reeds gezegd rechtzetten op het gebouw
              Robby
              Minder tijd achter de computer
              Is meer tijd achter de camera

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Motofoto Bekijk bericht
                ... Gebouwtje staat recht hoor. Trek het venster maar eens naar de rand van het scherm tot het muurtje de rand raakt, is recht. Of zie ik dit ook weer niet? Alleen het torentje staat scheef en het zijspan. ...
                Mijn welgemeende excuses. De verticalen van het ondergebouw staan keurig recht. Tot
                mijn zwakke verdediging voer ik aan dat ik mij had gebaseerd op de onderste daklijst.
                Ik ben onvoldoende zorgvuldig geweest. Bij twijfel dient men zich te onthouden.
                Van waardering geniet ik.
                Van kritiek leer ik.

Comment

Update: correctie linkerrand, stond idd. een wit streepje, weet niet vanwaar.
                  Kleur van de sneeuw gecorrigeerd en ook nog een heel klein sterretje op de koplamp gezet.

Bedankt voor het kijken en reageren.
                  Ik kom volgende week nog wel eens met een nieuwe foto en ga ondertussen het forum wat verkennen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Riho Bekijk bericht
                    Motofoto,

Omdat je moto donker van kleur is en je je compositie zo maakt dat hij tov een donkere achtergrond staat in een wit landschap komt je onderwerp natuurlijk niet helemaal tot zijn recht.

Had je een hoger standpunt kunnen innemen dan had de moto meer tov het wit van de sneeuw naar voor gekomen.

Qua belichting zit je wel goed.

Smaken verschillen natuurlijk.

Groetjes,

Riho.
                    De meeste foto's heb ik zo ook genomen... Hoe het precies komt weet ik niet, maar koos dan toch voor de bovenstaande. Ik vond het mooi dat de bomen toch wat vervaagden door de telelens. Ik neem je opmerking zeker serieus. Het is fijn om andere visies te zien.

Comment

...zo slecht is die toch niet, of toch, ik had mijn helm van het zadel moeten nemen.
                      Wat zou je nu liefst hebben ? Dat we dit volmondig beamen...of dat we je in koor tegenspreken ?

Wat mij raar overkomt...is dat het bos rechts van het monument er stukken scherper uit ziet dan de andere zijde. Ik kan natuurlijk totaal de bal misslaan...bij mij komt dit over alsof je de fiets en het gedeelte rechts afzonderlijk bewerkt hebt.
                      De update oogt beter, vind ik.

@Bruno: in jouw bewerking is het donkere in de moto serieus dichtgelopen wat bij TS niet zo is.

Groetjes
                      Marc
                      Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

Ik heb de bomen niet afzonderlijk bewerkt. Ik heb het origineel eens bekeken.
                        Het zijn niet alleen de bomen die minder scherp zijn, ook de linkerkant van het prieel. Vreemd, misschien zat er wat condens op het lensje. Ik had daarvoor wat zitten ploeteren in de sneeuw omdat ik de motor had vastgereden. Het was bitter koud en dan krijg je dat rap.
                        Ben trouwens helemaal niet tevreden over de scherpte en kleuren van deze camera. Had er meer van verwacht. Of ik er meer kan uithalen door de techniek bij te schaven weet ik nog zo niet.

Comment

... Ik had daarvoor wat zitten ploeteren in de sneeuw omdat ik de motor had vastgereden. Het was bitter koud en dan krijg je dat rap...
                          En ik die dacht dat je je rot geamuseerd had in de sneeuw
                          Wat betreft je tevredenheid over de camera...heb toch al mooie foto's gezien gemaakt met zulke toestellen. Zoals je zegt zullen de omstandigheden ook wel meespelen.

Groetjes
                          Marc
                          Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

Ondanks de hele uitleg toch een goede poging, dus zo slecht is ie ook weer niet Wat zoomen betreft, dit had je misschien beter achterwege gelaten want zoomen geeft dit resultaat en dan lees je deze reacties
                            Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Jamaarja, waarom heeft een fototoestel dan een zoomlens, toch om te gebruiken?
                              Krijg je die kwaliteitsafname ook met de grote toestellen als je inzoomt?
                              Ik zal er nog eens mee experimenteren en ondertussen sparen voor een spiegelreflexcamera met een paar goeie lenzen erbij...

Brombeer, ik heb me óók geamuseerd hoor

Comment

Working...
                              X