Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

muts 2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • muts 2

    Nog een foto van de muts.
    Hier vind ik de kleuren persoonlijk mooier op dan bij de eerste geposte 'muts'.

    origineel

    crop

    Update 1a

    Update 1b

    Update 2



    Op foto 1 lijkt het me iets te rommelig onderaan, vandaar de crop.
    De enige nabewerking die ik gedaan heb is het bijsnijden. (Veel verder reikt mijn kennis voorlopig niet van PS )

    of
    Last edited by Sid.k; 17 februari 2012, 18:00. Reden: update 2
    Canon EOS 550D
    Facebook

  • #2
    Re: muts 2

    de onderste vind ik de beste, kleuren lijken me prima
    beetje jammer dat het ene oog in de schaduw valt.

    groetjes
    renske

    Comment


    • #3
      Re: muts 2

      Je scherpte is goed, maar verder kom ik niet.
      Wat was de bedoeling toen je die foto maakte. Ik heb de indruk dat je op dat moment niet echt de muts fotograveerde maar dat je daarna de titel bijgezocht hebt. Daar is opzich niets tegen maar daardoor wringt de titel en de foto voor mij.
      Voor een foto van een muts lijkt deze foto slordig. onderaan stukken van de linten bovenaan een stuk af, wat niet wil zeggen dat er geen stukken van je onderwerp mogen zijn, maar hier niet mijn ding.
      Scherpte is de beste kwaliteit van deze foto.
      Maar als de scherpte al goed is dan ben je goed bezig
      Robby BB
      Minder tijd achter de computer
      Is meer tijd achter de camera

      Comment


      • #4
        Re: muts 2

        Klopt wat je zegt Robby. Ik heb idd de titel naderhand bij de foto gezocht en niet andersom.
        Bij een volgende post zal het andersom zijn.
        Mijn bedoeling bij het maken van de foto was om de ogen tot hun recht te laten komen. Ze kreeg ze alleen niet verder open omdat ze recht in de zon keek.
        Maar ben blij dat je de scherpte goed vindt.
        Ben dan ook nog maar een weekje in het bezit van mijn 550D. Moet nog enorm veel leren.
        Canon EOS 550D
        Facebook

        Comment


        • #5
          Re: muts 2

          Wat ik vind is de sjaal die er geweldig opstaat. Als crop zou ik kiezen voor onderaan juist tot onder de sjaal croppen maar zorg er voor dat de rits er nog volledig opstaat
          Links en rechts croppen totdat je juist de sjaal niet raakt en boven een stukje van de muts totdat je vind dat de verhouding van de foto klopt. Dan staan de ogen en de sjaal er mooi op en zorgt het stukje muts voor wat kleur. Dan nog de kleuren iets opkrikken .
          Je foto heeft er scherpte genoeg voor om deze grote crop uit te voeren, wel te verstaan dat je de originele foto gebruikt wegens het veel grotere bestand
          Robby BB
          Minder tijd achter de computer
          Is meer tijd achter de camera

          Comment


          • #6
            Re: muts 2

            Heb je raad opgevolgd en t resultaat is idd veel beter dan mijn eerste crop.
            Ik vind update 1a iets beter dan 1b, omdat ik de sneeuw te fel vind opvallen, maar dan moest er wel een stukje van de sjaal af.
            Dat is natuurlijk mijn persoonlijke (leek)mening.

            Misschien dat er nog iets meer van de muts af mag?

            En kleuren opkrikken... Heb eens gezocht in PS, maar kwam niet verder dan autocontrast
            Moet ik eerder aanpassingen doen bij verzadiging?
            Canon EOS 550D
            Facebook

            Comment


            • #7
              Re: muts 2

              Ik ben dit in mijn belangstelling blijven houden omdat er een onvrede blijkt met de kleuren
              (opkrikken) en dat de wil (auto contrast) om daaraan wat te doen niet tot een gewenst
              resultaat lijkt te leiden.

              Ook bij de laatste update zie ik een algemene paarse kleurzweem. Wanneer ik die
              verwijder, wordt het grijs echt grijs en komt het echte paars in de muts veel frisser
              uit. Desgewenst kan ik het resultaat laten zien. Maar als TS het zelf wil proberen met het
              filter Blur - average, des te beter. O ja, ik spreek vanuit PS-Elements.
              Van waardering geniet ik.
              Van kritiek leer ik.

              Comment


              • #8
                Re: muts 2

                Oorspronkelijk geplaatst door Sid.k Bekijk bericht
                Heb je raad opgevolgd en t resultaat is idd veel beter dan mijn eerste crop.
                Ik vind update 1a iets beter dan 1b, omdat ik de sneeuw te fel vind opvallen, maar dan moest er wel een stukje van de sjaal af.
                Dat is natuurlijk mijn persoonlijke (leek)mening.

                Misschien dat er nog iets meer van de muts af mag?

                En kleuren opkrikken... Heb eens gezocht in PS, maar kwam niet verder dan autocontrast
                Moet ik eerder aanpassingen doen bij verzadiging?
                Ik had nog iets meer van de muts afgedaan, maar dan komen we in het straatje van de smaak. Ik gebruik gewoonlijk de Fade functie in PSP.
                Robby BB
                Minder tijd achter de computer
                Is meer tijd achter de camera

                Comment


                • #9
                  Re: muts 2

                  Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                  Ik ben dit in mijn belangstelling blijven houden omdat er een onvrede blijkt met de kleuren
                  (opkrikken) en dat de wil (auto contrast) om daaraan wat te doen niet tot een gewenst
                  resultaat lijkt te leiden.

                  Ook bij de laatste update zie ik een algemene paarse kleurzweem. Wanneer ik die
                  verwijder, wordt het grijs echt grijs en komt het echte paars in de muts veel frisser
                  uit. Desgewenst kan ik het resultaat laten zien. Maar als TS het zelf wil proberen met het
                  filter Blur - average, des te beter. O ja, ik spreek vanuit PS-Elements.
                  Ik ben wel benieuwd naar je resultaat. Dan zal ik dat proberen te evenaren (met mijn zeer beperkte kennis van PS).
                  Canon EOS 550D
                  Facebook

                  Comment


                  • #10
                    Re: muts 2

                    Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
                    Ik had nog iets meer van de muts afgedaan, maar dan komen we in het straatje van de smaak. Ik gebruik gewoonlijk de Fade functie in PSP.
                    Robby BB
                    Ik heb de foto nog eens een paar keer bekeken en er mag idd iets meer van de muts af.

                    Is er eigenlijk een limiet op het plaatsen van updates? Aangezien je normaal maar 3 foto's mag plaatsen.
                    Canon EOS 550D
                    Facebook

                    Comment


                    • #11
                      Re: muts 2

                      Oorspronkelijk geplaatst door Sid.k Bekijk bericht
                      Ik heb de foto nog eens een paar keer bekeken en er mag idd iets meer van de muts af.

                      Is er eigenlijk een limiet op het plaatsen van updates? Aangezien je normaal maar 3 foto's mag plaatsen.
                      Udates mag.
                      Robby BB
                      Minder tijd achter de computer
                      Is meer tijd achter de camera

                      Comment


                      • #12
                        Re: muts 2

                        Oorspronkelijk geplaatst door Sid.k Bekijk bericht
                        Ik ben wel benieuwd naar je resultaat. Dan zal ik dat proberen te evenaren (met mijn zeer beperkte kennis van PS).
                        Resultaat + toelichting stuur ik je eerst met persoonlijk bericht.
                        Van waardering geniet ik.
                        Van kritiek leer ik.

                        Comment


                        • #13
                          Re: muts 2

                          ik heb de voorgaande comments niet gelezen...

                          voor mij: update 1a
                          vind ik veel beter dan je original, waar ik al een paar keer naar gekeken had, en die me niet echt veel zei: je vorige muts vond ik beter, sexy zelfs.

                          Had je iets meer kennis van ps(e) gehad, zou ik je gevraagd hebben om haar ogen een klein beetje op te lichten, zodat het koperkleurige nog meer zou uitkomen
                          ik probeer...
                          mijn Fijsboecq en mijn flickr

                          Comment


                          • #14
                            Re: muts 2

                            Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
                            ik heb de voorgaande comments niet gelezen...

                            voor mij: update 1a
                            vind ik veel beter dan je original, waar ik al een paar keer naar gekeken had, en die me niet echt veel zei: je vorige muts vond ik beter, sexy zelfs.

                            Had je iets meer kennis van ps(e) gehad, zou ik je gevraagd hebben om haar ogen een klein beetje op te lichten, zodat het koperkleurige nog meer zou uitkomen
                            Bedankt Noenkel voor je reactie. Ik zal het doorgeven aan het model dat je de foto sexy vond
                            Ik zal eens vragen aan mijn vrouw of zij de ogen kan oplichten, zij volgt een cursus PS.
                            Canon EOS 550D
                            Facebook

                            Comment


                            • #15
                              Re: muts 2

                              Oorspronkelijk geplaatst door Sid.k Bekijk bericht
                              Bedankt Noenkel voor je reactie. Ik zal het doorgeven aan het model dat je de foto sexy vond
                              Ik zal eens vragen aan mijn vrouw of zij de ogen kan oplichten, zij volgt een cursus PS.
                              Ik vind hem veel beter qua kleur als je eerste 'muts'.....enne dat bewerken in Ps..... dat moet je zelf leren. Straks moet je het mooi gaan vragen, op je blote knietjes, als ze nog eens een foto wil bewerken .
                              Groetjes

                              Comment

                              Working...
                              X