Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
De spettereend komt krachtiger naar voren als je een beetje overdreven hoogdoorlaat-
verscherping daarop loslaat.
wat bedoel je precies? Kan je even uitleggen? Je mag eventueel ook een voorbeeld laten zien hoe jij het zou doen. Ik heb al wel wat verscherpt maar let er standaard wel op niet te overdrijven.
wat bedoel je precies? Kan je even uitleggen? Je mag eventueel ook een voorbeeld laten zien hoe jij het zou doen. Ik heb al wel wat verscherpt maar let er standaard wel op niet te overdrijven.
Net het overdrijven waar Plaatwerker het over heeft, benadrukt hier het spettereffect. Ik heb het eens geprobeerd en vind het voorstel van Plaatwerker niet mis hoor.
Groetjes
Hiervoor de download als volgt bewerkt in PS-E:
Laag 'background-copy' met hoogdoorlaatfilter met 7,5 pixels radius en 'vivid light' toegepast.
Normaal overdrijf ik ook niet, maar soms is het verfrissend om de regels aan de laars te lappen.
inderdaad, heel verfrissend om te zien! Ben er zelf nog niet uit of ik het daarom mooier vind, maar zeker tof om te zien welk effect het geeft!
Ik werk zelf uitsluitend in Lightroom (nog geen tijd gemaakt voor PS en PSE) , vandaar dat ik het niet goed begreep. Max verscherping in LR is nog steeds een fractie van wat in PSE mogelijk is (allez, in mijn perceptie toch)
Comment