Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie helpt mij?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Wie helpt mij?

[CENTER]Ik ben vanmorgen wat foto's in de natuur gaan nemen. Ik heb er drie uitgezocht, maar ik heb er nog niets aan bewerkt. Dus ok niet verscherpt.
    1. Moet ik bewerken of zal ik ze zo laten?
    2. Vooral de omzetting naar de blauwere lucht wil ik graag vernemen hoe dit moet?
    Dank voor de hulp

f 29 - iso 200 - 1/60

f 22 - iso 200 - 1/100

aangepast

f 18 - iso 200 - 1/200

Aangepast
    Groetjes,
    Mark
    Last edited by Guest4; 5 februari 2012, 05:29.

Re: Wie helpt mij?

mmm, foto 3 zou ik zeker bewerken, de kleur is veel te blauw, dit ligt aan je witbalans. Op foto 1 is de sneeuw op de takken van de bomen prachtig wit!

Hoe je hemel blauwer kunt krijgen weet ik ook niet, ben ook benieuwd!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Siesje Bekijk bericht
      mmm, foto 3 zou ik zeker bewerken, de kleur is veel te blauw, dit ligt aan je witbalans. Op foto 1 is de sneeuw op de takken van de bomen prachtig wit!

Hoe je hemel blauwer kunt krijgen weet ik ook niet, ben ook benieuwd!
      Hartelijk dank Siesje Ga dat eens proberen.

Comment

Vooral bij de 3de de blauwzweem wat trachten te verminderen. Bij de andere valt het heel goed mee. Best altijd iets overbelichten bij sneeuwfoto's.
        Groetjes

Comment

Ga in ieder geval van alle foto's het histogram(niveaus) eens bestuderen en zie of er
          voldoende hooglichten en schaduw aanwezig is. Trek experimenteel eens aan de
          schuivertjes om te leren wat die voor je kunnen doen.

Bij de eerste foto valt nog wat helderheid te winnen.

Bij de tweede foto zou ik denken dat de sneeuw op de bomen wat rozig is.

En de laatste foto... bij zo'n helderblauwe hemel zal iets van die kleur toch wel terecht
          gaan komen in de kleur van de schaduwen. Maar het valt te verminderen.
          Van waardering geniet ik.
          Van kritiek leer ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
            Vooral bij de 3de de blauwzweem wat trachten te verminderen. Bij de andere valt het heel goed mee. Best altijd iets overbelichten bij sneeuwfoto's.
            Groetjes
            Hartelijk dank Door het steeds aandampen van mijn bril vanmorgen(koud hé?) kon ik e.e.a. niet goed waarnemen op het schermpje. Dat overbelichten met sneeuw neem ik zeker mee!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
              Ga in ieder geval van alle foto's het histogram(niveaus) eens bestuderen en zie of er
              voldoende hooglichten en schaduw aanwezig is. Trek experimenteel eens aan de
              schuivertjes om te leren wat die voor je kunnen doen.

Bij de eerste foto valt nog wat helderheid te winnen.

Bij de tweede foto zou ik denken dat de sneeuw op de bomen wat rozig is.

En de laatste foto... bij zo'n helderblauwe hemel zal iets van die kleur toch wel terecht
              gaan komen in de kleur van de schaduwen. Maar het valt te verminderen.
              Ga er helemaal voor zitten! Ga het resultaat hier de komende dagen dan eens plaatsen. Hartelijk dank voor de informatie!

Comment

Wat vinden jullie van het verschil? of

Comment

welk verschil????

altijd je originelen laten staan!
                  ik probeer...
                  mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MGfoto Bekijk bericht
                      gisteravond om 23.38 u stonden enkel je updates op de pagina, dus was er geen verschil te beoordelen
                      ik probeer...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
                        gisteravond om 23.38 u stonden enkel je updates op de pagina, dus was er geen verschil te beoordelen
                        Klopt 'Noenkel Miel', ik dacht dat dit niet mocht. Maar heb ze er terug bijgezet Ben nog een beetje zoekende, vandaar deze schaamrode wangen

Comment

Trouwens, ik leer hier een heleboel, want ben vandaag sportfoto's gaan maken in de sneeuw en heb de tips van jullie gebruikt, waaronder bv. de overbelichting..Ziet er in eerste instantie goed uit, dus zal ik komende dagen hier eentje plaatsen ter beoordeling. Nogmaals dank aan allen hierboven!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MGfoto Bekijk bericht
                            Trouwens, ik leer hier een heleboel, want ben vandaag sportfoto's gaan maken in de sneeuw en heb de tips van jullie gebruikt, waaronder bv. de overbelichting..Ziet er in eerste instantie goed uit, dus zal ik komende dagen hier eentje plaatsen ter beoordeling. Nogmaals dank aan allen hierboven!
                            leuk om te horen!
                            ik probeer...

Comment

Working...
                            X