Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een levenspad ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Een levenspad ?

deka
    There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

Re: Een levenspad ?

Netjes qua compo, de foto dwingt de ogen om het pad te volgen vanaf de voorgrond tot tot de achtergrond. Voor de rest werd de regel van derden mooi toegepast.
    De sfeer op de foto maakt het mogelijk om er zelf een verhaal bij te verzinnen.
    Of het een levenspad wordt? Misschien...

Comment

Ik hoop dat mijn levenspad zo niet naar de onscherpte gaat zoals hier.
      Onscherpte in de achtergrond die ik aanhaal is niet negatief bedoeld, maar ik speel in op de titel.
      Veronderstel dat de voorgrond onscherp zou zijn en de achtergrond scherp, zou het een heel ander verhaal zijn. Daarom vind ik deze , als ik de titel meeneem in mijn beoordeling, een sombere foto, mede ook door de kleuren. Een foto waar ik niet blij van wordt.
      Links zou ik het een beetje ruimer nemen, nu heb ik het gevoel dat ik mij voorbij het linker kader moet wringen, waarbij ik dan de gedachte krijg "vanwaar kom ik en wat ligt er achter mij.
      Heb ik dan nog een laatste vraag of het bos het einde is van mijn levenspad of moet ik daar door alvorens... , wat
      Meest Intressante foto die ik hier al op BD heb gezien, maar aartslelijk als ik de titel niet meneeem in mijn beoordeling.
      Robby BB
      Minder tijd achter de computer
      Is meer tijd achter de camera

Comment

Voor mij mocht de scherptediepte toch wat meer geweest zijn, de kleuren doen het ook niet. Misschien omzetten naar Z/W.
        Photography is an art of observation.

Comment

vind de dof ook iets te beperkt, donkere bomen mogen iets meer opgelicht
          de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
          Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS

Comment

ik heb meschien tegen de regels in, altijd al een zwak gehad voor donkere foto's
            is het nu smaak of niet
            ik vind hem alvast geslaagd
            Nikon D5000 15-55m 18-200

Comment

Ik volg Robby ivm de somberheid van het levenspad, maar blijdschap heeft minder grote kunst opgeleverd dan miserie, dus . . . . Ik vraag me ook af of het niet beter was geweest indien het pad volledig uit de linkerbenedenhoek vertrok.
              Verder kan ik de toning wel smaken en spreekt de foto me zeker aan.
              Luc

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nic_art Bekijk bericht
                ik heb meschien tegen de regels in, altijd al een zwak gehad voor donkere foto's
                is het nu smaak of niet
                ik vind hem alvast geslaagd
                Over welke regels heb je het. Men kan een foto op twee manieren bekijken. Technisch of met het gevoel. Beide tegelijk kan ook.
                Als je gevoel zegt dat dit een mooie foto is dan mag men met 100 000regels komen, het gevoel zal altijd de overhand nemen.
                Over smaak valt niet te twisten, over het technische wel.
                Robby BB

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
                  Over welke regels heb je het. Men kan een foto op twee manieren bekijken. Technisch of met het gevoel. Beide tegelijk kan ook.
                  Als je gevoel zegt dat dit een mooie foto is dan mag men met 100 000regels komen, het gevoel zal altijd de overhand nemen.
                  Over smaak valt niet te twisten, over het technische wel.
                  Robby BB
                  ben ikvolledig mee eens robby
                  maar 80% van de fotos die ik post vinden de meeste ze wel naar de donkere kant
                  terwijl ik het dan net naar mijn smaak heb
                  zoals je zelf zegt valt er niet over smaak te twisten

grts nic
                  Nikon D5000 15-55m 18-200

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nic_art Bekijk bericht
                    ben ikvolledig mee eens robby
                    maar 80% van de fotos die ik post vinden de meeste ze wel naar de donkere kant
                    terwijl ik het dan net naar mijn smaak heb
                    zoals je zelf zegt valt er niet over smaak te twisten

grts nic
                    TS heeft het laatste woord.
                    20% vind ik al een hele goede score
                    Robby BB

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
                      TS heeft het laatste woord.
                      20% vind ik al een hele goede score
                      Robby BB
                      Mja, maar ben toch blij dat ik altijd iets meer haalde op school .

Ben ook niet voor het duistere, donkere maar ik krijg dan weer veel de reactie TE blauw, TE groen...... terwijl ik dat ook graag zie...... dus heeft ieder zo z'n voorkeur(en) zeker.

Groetjes

Comment

pkwy,robbydorine,pixxel,stevwout,nic_art,LucFT,Dji van

Bedankt om dit beeld te bekijken en er jullie visie op te geven.
                        Eentje die het hier misschien een beetje van zijn titel moet hebben, zoals te volgen in de discussie. Ik kan er ook inkomen dat niet ieder deze bewerking kan smaken. Het was een bewuste keuze om de bewerking zo duister te doen. Zelf kan ik er een volledig verhaal bij verzinnen, maar als ik dit al helemaal moet vertellen vooraleer jullie een beeld bekijken, dan schiet ik aan mijn doel voorbij.
                        Een foto moet op zichzelf kunnen spreken of ruimte tot verhaal overlaten aan de kijker.
                        @Pixxel
                        Zwartwit zou misschien kunnen, maar zelf wou ik deze sombere kleuren er echt in houden.
                        @stevwout
                        Oplichting van de bomen zou kunnen, maar naar mijn gevoel vond ik de 3 middelste al redelijk " licht" , waardoor ik de omringende wat donker liet, om de weg op de " lichte " bomen te laten aansluiten.
                        groeten,
                        deka
                        Last edited by deka; 24 januari 2012, 18:44.
                        There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

Comment

Met deze woorden zal ik even vertellen wat dit beeld me op het moment vertelt : Het levenspad is lang en vaak oneffen, dus moet je opletten om niet te vallen, om je niet te bezeren ... Je loopt langzaam naar het einddoel dat echter onzeker is, vandaar dat het beeld vaag is op het einde. Niemand weet wat hem/haar te wachten staat. Laat staat wat je allemaal onderweg ziet, hoort en meemaakt.
                          De bomen betekenen, denk ik, de eeuwige rust. Het einde van onze wandeling.
                          Bijbels gezien hebben de grasvelden een goede betekenis. Ze zijn veilig en vol.
                          Ondanks het 'duistere' en sombere uitzicht zie je toch het licht (de zon) zachtjes schijnen. Voor mij betekent het ik loop niet alleen.
                          Maar of Deka het zo heeft bedoelt weet ik niet. Het is wat ik in deze foto zie. Maar niet. Voor mij is het een mooie, betekenisvolle foto.

Comment

Working...
                          X