Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reflecties in het MAS

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Reflecties in het MAS

Eens iets anders geprobeerd. Wet denken jullie er van ?
    Alvast bedankt,
    Ann

ISO: 400
    Belichting: 1/160 sec.
    Diafragma: 6.3
    Brandpuntsafstand: 135mm
    Sony Nex6 - Powerzoom 16-50mm - SEL18-200mm

Re: Reflecties in het MAS

Is iets voor de liefhebbers Ann.

Denk alsmede door de reflectie dat het enorm moeilijk wordt om er fototechnisch aan op te bouwen of af te breken.
    Zal dus een kwestie van smaak worden...en hierin speelt natuurlijk de zienswijze of het beoogde doel van de fotograaf een grote rol.
    Ik durf zeker niet te zeggen een mislukte foto...maar het zegt mij niet zo veel.
    Heb wel zo een vermoeden dat de kleinste je in 't snot had

Groetjes
    Marc
    Last edited by Brombeer; 23 januari 2012, 22:55. Reden: Dikke duim
    Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

Is zo'n foto waarmee ik niet goed mee weet wat doen, afbreken tot op de grond of toch het voordeel van de twijfel.
      Wat mij direkt opviel aan deze foto was de dubbele breking van het glas waardoor je rond de personen een fantoom afbeelding ziet. Dat stoort mij, maar tevens wil ik niet afkeurig staan omdat je eens iets anders wilde fotograferen.
      Volgende keer eens proberen om een andere dof te gebruiken en zo meer scherpte te bekomen. Ik denk dat hier meer letters scherp zouden zijn dit een meerwaarde zou hebben.
      Robby BB
      Last edited by robbydorine; 24 januari 2012, 22:13.
      Minder tijd achter de computer
      Is meer tijd achter de camera

Comment

Niet echt mijn dada, maar je hebt groot gelijk dat je dit probeert. Wie niet waagt, niet wint, en voor alles zijn liefhebbers. En zelfs als alleen jij het mooi/goed vindt is het ook al goed hé .
        Groetjes

Comment

Hier een liefhebber.

Het enige wat ik hieraan zou willen doen is een correctie van het verticale perspectief. Dan
          komen de verticale lijnen recht te staan.

De opname laat zien wat je echt ziet. Niet wat men denkt dat men moet zien.

Geprobeerd ? Ophouden met proberen. Groots en meeslepend te werk gaan.
          Wil je dit laten zien zo? Dan gewoon doen en je amuseren met de commentaren.
          En zeker zijn van je zelf.
          Van waardering geniet ik.
          Van kritiek leer ik.

Comment

Ik vind het echt heel speciaal. Al een tijd probeer ik te lezen wat er staat. De tekst intrigeert me , en tegelijkertijd wil ik de personages ermee in verband plaatsen.
            Ik stelt me vragen, ze houden me vast totdat ze zouden verdwijnen in de rechterbovenhoek. Vrees dat het lang zal duren.
            Een foto die zoveel aandacht en vragen stelt, zou die dan niet geslaagd zijn ?

Comment

Ben al enkele keren komen kijken en ben er nog niet uit.
              Dus de foto laat me nadenken
              Perspectiefcorrectie is voor mij bij deze foto bijzaak.
              Mvg,
              Eddy
              Smaken verschillen

Comment

Ik vind de foto mooi zoals hij is, goed gezien met die tekst erbij. Grts.

Comment

Alleen, bedankt voor jullie comments.
                  Tof om de uiteenlopende reacties te lezen, maar vooral blij dat deze foto toch wel iets uitlokt, want dat is eigenlijk wat je als fotograaf dan toch wel wil hè.

@plaatwerker: de perspectiefcorrectie probeer ik zeker nog eens uit en als het wat is post ik nog wel een update, bedankt om me er opmerkzaam op te maken.

Ann

Comment

'k Ben er ook niet uit, wat ik een beetje spijtig vind is dag aangezien de ruiten niet 100% parallell staan je dubbele weerspiegeling hebt (achterkant hoofd van de kerel)
                    EOS 5D Mark III | 50 mm f/1.4 USM | Fisheye 8 - 16 mm f/4 L USM | 16-35 mm f/2.8 L II USM | 24-70 mm f/2.8 L USM | 70-200 mm f/2.8 L USM | 500 mm f/4 IS L USM II | 580 EX II
                    www.vanvelsen.biz en http://bernardvanvelsen.wordpress.com

Comment

Technisch vind ik de foto zeker niet slecht, waar ik niet uit kom is of de letterbanden een meerwaarde vormen of niet
                      Photography is an art of observation.

Comment

Cubaotbahamas en Pixxel, bedankt voor jullie visie.
                        Je ziet in het glas idd reflectie niet enkel van de personen, maar ook van het glas aan de andere kant van de roltrap een deels van de gebogen vensters. Die dubbele breking was denk ik moeilijk te vermijden of ik had een fractie van een seconde langer moeten wachten. Ik stond echter op de tegenovergestelde roltrap, dus niet echt de tijd gehad om daar ook allemaal op te letten.
                        Ann

Comment

Working...
                        X