Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Slapend kindje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Slapend kindje

    Bij deze mijn eerste foto op dit forum



    Canon 60D
    1/25 sec. bij f/2.8
    60mm
    ISO 1600
    Geen flits

    Bedankt voor het kijken en graag wat opbouwende commentaar!
    Last edited by Lietje; 20 januari 2012, 12:20.

  • #2
    Re: Slapend kindje

    hmm iets te klein om te kunenn beoordelen vermoed ik?
    Ik had mijn langste zijde op 400px gezet, zoals ze vragen in de forumregels...
    Bij deze een iets grotere versie:



    Verwijder maar als het niet mag...

    Comment


    • #3
      Re: Slapend kindje

      Ik weet niet of dat de bedoeling is maar er is nogal veel ruis op de foto. De andere kwaaltjes laat ik aan de anderen over want ik doe zelden aan portretfotografie, dus kan ik je niet echt verder helpen.

      Comment


      • #4
        Re: Slapend kindje

        ik vind de sfeer alvast fantastisch
        de foto (van de ouders?) maakt het af, kan je raden waar over het kindje aan het dromen is ;-)

        idd nogal wat ruis (ik zou minder ruis op 60d verwachten bij iso1600), maar met z/w en sepia vind ik dat minder storen, en in ieder geval beter dan flits in dit geval. Sepia heeft mooie tint vind ik, daar zijn nogal wat variaties in mogelijk.

        Al bij al geslaagd vind ik.
        de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
        Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS

        Comment


        • #5
          Re: Slapend kindje

          Inderdaad, de foto op het kussen maakt deze foto af. Leuk gedaan.
          BLOG: http://leslie-helsen.blogspot.be/

          Comment


          • #6
            Re: Slapend kindje

            Oorspronkelijk geplaatst door Lietje Bekijk bericht
            hmm iets te klein om te kunenn beoordelen vermoed ik?
            Ik had mijn langste zijde op 400px gezet, zoals ze vragen in de forumregels...
            Bij deze een iets grotere versie:
            De forumregels hebben het over 900 pixels. En nu ben je weer te ver gegaan.
            Daarom staat er ook een gele balk boven de foto.
            't Is allemaal even wennen als je nieuw bent.Later ga je ook weten dat je de update in de
            openingspost kan bijplaatsen (knop 'Aanpassen)'
            Van waardering geniet ik.
            Van kritiek leer ik.

            Comment


            • #7
              Re: Slapend kindje

              Mooie sfeer, jammer van de ruis.
              En idd even aanpassen en op de goeie grootte in de openingspost zetten via de knop aanpassen.
              Ann
              Sony Nex6 - Powerzoom 16-50mm - SEL18-200mm

              Comment


              • #8
                Re: Slapend kindje

                Ikzelf vond de ruis eerst ook niet zo goed en probeerde die wat weg te halen, maar dan zei een andere fotograaf dat dat bij dit type foto's net wel goed is en ik de ruis er mss wel volledig moet op laten staan, omdat het de foto wat textuur geeft.

                Ik heb ongeveer dezelfde foto ook eens met flits genomen, daar is geen ruis op, maar wel een reflextie van het plastiek op haar gezichtje... (Ik heb nog niet geprobeerd om het te verwijderen, ik gebruik lightroom):



                Ik heb erg vaak problemen met ruis als ik geen flits gebruik... Ik krijg dan soms zelfs ruis op 400 Iso!!
                Hoe kan ik dit vermijden??

                Comment


                • #9
                  Re: Slapend kindje

                  Ruis mag van mij, maar dan mag de ruis de scherpte niet wegnemen en dat doet hij hier wel.
                  Robby BB
                  Minder tijd achter de computer
                  Is meer tijd achter de camera

                  Comment


                  • #10
                    Re: Slapend kindje

                    ruis kan in bepaalde foto's zoals deze wel een extra geven maar het mag idd niet inspelen op de scherpte.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Slapend kindje



                      Reflexie is weg... zou ik er ruis op zetten?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Slapend kindje

                        Vroeger was "grove korrel" (=ruis) een kenmerkende eigenschap van hoge(re) ISO-film en hoorde er, zeker bij zwart-zit, bij als kenmerk. Die "hoge" ISO begon bij 400 of, zoals dat toen ook heette 27 DIN. Het niet verwijderen van ruis in zwart-wit en/of sepia of variaties daarop, vindt dus zijn oorsprong in de eigenschap van die oude films. Het hoort een beetje nostalgisch bij de sfeer maar is geen must. Jij moet zelf beslissen wat je het mooist vindt. Ik verkies de niet-geflitste versie met ruis.
                        Luc

                        Comment

                        Working...
                        X