Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wanneer de avond valt

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Wanneer de avond valt

    Bedankt voor de update , voor mij beter zo

    Comment


    • #17
      Re: Wanneer de avond valt

      Proper gedaan !

      Groetjes
      Marc
      Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

      Comment


      • #18
        Re: Wanneer de avond valt

        Als je nu nog eens de sporen van het wissen verwijdert met het 'retoucheerpenseel' (is zo gedaan), dan is ie af. Nu valt het clonen te sterk op.
        Groetjes

        Comment


        • #19
          Re: Wanneer de avond valt

          Djivan,

          Ik had de witte streep eerst aangepast dmv de tool "vlekken verwijderen" met "retoucheren" (niet met klonen). Er is ook nog de tool "aanpassingspenseel". Deze heb ik niet gebruikt.
          Hoe kan ik best, vanuit de eerste foto, de witte streep wegwerken? Ik ben geen held in het retoucheren.

          Bedankt voor je tip.

          Ik heb een tweede update geplaatst met een betere poging - ik denk dat het nu goed is?

          Groetjes,
          Sidney.
          Last edited by burgie1976; 22 januari 2012, 18:24.
          Nikon D300 + Nikkor 10-24/24-70/70-200mm f2.8 + 50mm f1.8 + Manfrotto 055XPROB 804RC2
          Sigma 150mm F2.8 EX DG Macro APO HSM Nikon-D AF
          [ What I cannot create, I do not understand [R.P. Feynman] ]

          Comment


          • #20
            Re: Wanneer de avond valt

            Oorspronkelijk geplaatst door burgie1976 Bekijk bericht
            Djivan,

            Ik had de witte streep eerst aangepast dmv de tool "vlekken verwijderen" met "retoucheren" (niet met klonen). Er is ook nog de tool "aanpassingspenseel". Deze heb ik niet gebruikt.
            Hoe kan ik best, vanuit de eerste foto, de witte streep wegwerken? Ik ben geen held in het retoucheren.

            Bedankt voor je tip.

            Ik heb een tweede update geplaatst met een betere poging - ik denk dat het nu goed is?

            Groetjes,
            Sidney.
            Bepaal eerst voor uw eigen of je deze streep wel weg wil.
            Het is niet omdat ik zeg dat die 4 witte punten storen dat jij deze ook moet verwijderen.
            Als je de kennis niet hebt om deze streep te verwijderen dan kun je dat ook zeggen.
            Nu heb je iets verwijderd en zichtbare sporen achtergelaten. Zoals ik reeds eerder heb gezegd, als de foto zonder de streep uw eerste foto zou zijn zou er niemand iets gezegd hebben.
            Durf ook op te komen voor uw foto, durf nee te zeggen tegen ons. Behalve als ik iets zeg want dat is altijd juist
            Robbt BB
            Minder tijd achter de computer
            Is meer tijd achter de camera

            Comment


            • #21
              Re: Wanneer de avond valt

              Robbydorine,

              Ik vind de foto zonder de streep en de vier puntjes zelf beter! De puntjes leiden de aandacht af en de streep scheurt idd de foto precies in 2.

              Bedankt om op te komen voor de vrije mening.

              Groetjes,
              Sidney.
              Nikon D300 + Nikkor 10-24/24-70/70-200mm f2.8 + 50mm f1.8 + Manfrotto 055XPROB 804RC2
              Sigma 150mm F2.8 EX DG Macro APO HSM Nikon-D AF
              [ What I cannot create, I do not understand [R.P. Feynman] ]

              Comment


              • #22
                Re: Wanneer de avond valt

                Oorspronkelijk geplaatst door burgie1976 Bekijk bericht
                Djivan,

                Ik heb een tweede update geplaatst met een betere poging - ik denk dat het nu goed is?

                Groetjes,
                Sidney.
                Voor mij wel hoor . Maar lees vooral wat Robby schrijft. Je hoeft het niet altijd eens te zijn met wat men schrijft. Soms wordt een foto beter door wat aanpassingen, soms ook niet..... Het is dus altijd aan jou om te oordelen of je het toepast of niet.

                Ps Ik probeer altijd de foto te bekijken en dan pas iets te schrijven. Als er natuurlijk slechts één of twee reacties staan, zijn ze rap gelezen. Maar als één van de eersten schrijft dat 'XXX best weggecloond wordt', dan kun je er donder op zeggen dat er nog datzelfde zullen schrijven.
                Dat is zoiets als..... aja, inderdaad, misschien wel.... laat ik het ook maar schrijven.
                Wat niet wil zeggen dat het altijd zo is......... maar het wordt wat ingewikkeld zeker nu .
                Groetjes

                Comment


                • #23
                  Re: Wanneer de avond valt

                  Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                  Voor mij wel hoor . Maar lees vooral wat Robby schrijft. Je hoeft het niet altijd eens te zijn met wat men schrijft. Soms wordt een foto beter door wat aanpassingen, soms ook niet..... Het is dus altijd aan jou om te oordelen of je het toepast of niet.

                  Ps Ik probeer altijd de foto te bekijken en dan pas iets te schrijven. Als er natuurlijk slechts één of twee reacties staan, zijn ze rap gelezen. Maar als één van de eersten schrijft dat 'XXX best weggecloond wordt', dan kun je er donder op zeggen dat er nog datzelfde zullen schrijven.
                  Dat is zoiets als..... aja, inderdaad, misschien wel.... laat ik het ook maar schrijven.
                  Wat niet wil zeggen dat het altijd zo is......... maar het wordt wat ingewikkeld zeker nu .
                  Groetjes
                  Update
                  Soms zien we zaken niet, tot iemand ons op een detail wijst, waarop gans de foto als een pudding ineen zakt.
                  Maar soms is er sprake van pinguinpolitiek. De ene springt in het water en de andere volgt. Niet dat dit altijd zo is maar het gebeurd, waarmee ik niet wil zeggen dat iedereen die de zelfde opmerking hebben pinguins zijn.
                  Robby BB
                  Minder tijd achter de computer
                  Is meer tijd achter de camera

                  Comment


                  • #24
                    Re: Wanneer de avond valt

                    Djivan, Robbydorine,

                    Ik ben het 100% met jullie eens

                    Groetjes,
                    Sidney.
                    Nikon D300 + Nikkor 10-24/24-70/70-200mm f2.8 + 50mm f1.8 + Manfrotto 055XPROB 804RC2
                    Sigma 150mm F2.8 EX DG Macro APO HSM Nikon-D AF
                    [ What I cannot create, I do not understand [R.P. Feynman] ]

                    Comment

                    Working...
                    X