Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Handreikende tegenpolen.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Handreikende tegenpolen.

Het is weer speciale. Maar beiden zijn aan elkaar verbonden en blijven bij elkaar want zo hoort het nu eenmaal. Ze vormen nu eenmaal samen HET maar ook heeft elk een VERHAAL.

1.

Foto 1 : Coolpix Aw 100
    FL : 5 mm
    BT 1/50
    F : 3.9
    Iso : 125

2.

Coolpix AW 100
    FL : 25
    BT : 1/30
    iso : 200

Last edited by Loeky; 19 januari 2012, 18:27. Reden: vergroting 2de foto op aanvraag

Re: Handreikende tegenpolen.

Ik zal hier even helpen. Wanneer vind je Alle mogelijke en onmogelijke en onwerkelijke dingen ? dat hoort bij foto 1.
    Maar de sleutel om het te begrijpen ligt in foto 2.
    realiteit en onwerkelijkheid reiken hier elkaar de hand.

Meer zeg ik niet. Aan jullie de sleutel te gebruiken.

Comment

ik had graag de 2de foto in het groot gezien als dat mogelijk is, lijkt me een intressante foto.

Comment

de vergroting van de tweede foto is geplaatst.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Loeky Bekijk bericht
          Maar de sleutel om het te begrijpen ligt in foto 2.
          Ik ben mijn vijs kwijt. Ik snap er dus niks van.
          Nikon D90/16-85mmVR/50mm1.4/105mm2.8 micro/sb-900/70-210mm/Panasonic Lumix TZ7/ Manfrotto 1 en 3-poot

Comment

Ik kom zo ver als het afvoerputje in de winter van een leeggelopen speelvijver.

Ook zonder verhalen weer een zeer intrigerend samenstel.

Laat ieder zijn eigen verhaal bedenken.
            Van waardering geniet ik.
            Van kritiek leer ik.

Comment

Ik zie de rand en de vorm van de vijver terugkomen in de opening in de tweede foto. De weerspiegeling van de boom komt overeen met de vijs, . . . .
              Kortom een spel om gelijkaardige vormen te zoeken in verschillende beelden.
              Of bij uitbreiding uitgaande van een beeld een ander te zoeken met corresponderende basisvormen.
              Luc

Comment

dank u loeky, knap plaatje

ik ben niet zo verhaalzoekend aangelegd

Comment

jullie zijn allen echt fantastisch. Mijn oprechte dank. Echt waar. Elk heeft reeds een stukje ontrafeld.

@ Plaatwerker : je hebt gelijk het was me nog niet opgevallen, de vijver loopt inderdaad leeg. (vijs van inzicht had hier bij mij niet goed gewerkt) Ik zal eraan moeten werken om het water weer op niveau te krijgen.

Ik weet nog niet goed of ik reeds alles in duidelijkheid moet brengen.

Ik zal weer een tipje ontrafelen : de vijs is en staat symbool voor : de vijs der creativiteit. Maar kan ook symbool staan voor de andere 4 overige wijsheden. Verholen diep in ons en maar het staat vast, het vraagt ons tot leven te mogen komen. (dat hebben jullie samen reeds gevonden).
                  Het geschoten beeld geeft dit goed weer. (vijs der feeling had hier bij mij toen, goed gewerkt)

De eerste foto is de meest mysterieuze nietwaar ? daar vreesde ik het meeste voor. Het is en staat symbool voor de droom.
                  Er is immers altijd een droom nodig, om de vijs in werking te brengen.
                  Hier de droom van de rustige vredevolle vijver vertelt ons echter iets meer...
                  Als je goed kijkt zul je er wel een verhaal in vinden. Maar het gesprokene blijft nog in het ongewisse. Dat deel ik jullie later mee.

Ook de titel geeft een tip. Maar deze was nu minder klaar je moest de droom en de vijs eerst ontrafelen. Ze kwam tot stand nadat het werk klaar was.
                  De titel : handreikend spreekt nu voor zichzelf maar de tegenpolen blijven nog even in het ongewisse ? Ook hiervoor moet je gebruik maken van de vijs, en de denkbeelden om tot een simpele conclusie te komen. Is het niet zo, dat werkelijkheid en beeld door elkaar vloeien, ze kruisen en raken elkaar, gaan samen op pad al zijn het ....

Eigenlijk heb ik al heel veel verteld.

De inhoud van de droom vertel ik later, jullie mogen eerst nog wat verder dromen. , het breng je immers tot leven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LucFT Bekijk bericht
                    Ik zie de rand en de vorm van de vijver terugkomen in de opening in de tweede foto. De weerspiegeling van de boom komt overeen met de vijs, . . . .
                    Kortom een spel om gelijkaardige vormen te zoeken in verschillende beelden.
                    Of bij uitbreiding uitgaande van een beeld een ander te zoeken met corresponderende basisvormen.
                    Luc
                    Dit is ook zowat hetgeen ik er in zie. Het is wel een heel mooie samenstelling en die ventjes in de rechtste foto zijn knap gedaan.
                    Maar om nu het verhaal of de droom erachter te kunnen ontrafelen... zelfs met je uitleg kom ik niet veel verder dan wat Luc geschreven heeft.
                    In elk geval zorgt het er wel voor dat je als kijker toch even wat langer bij de foto stilstaat, dus als dat je bedoeling was, dan bende daar volgens mij zeker in geslaagd.
                    Ann
                    Sony Nex6 - Powerzoom 16-50mm - SEL18-200mm

Comment

Nou ik zal die droom maar even vertellen. Zoals alle dromen was deze een hele rare en ze bleef me zowat in mijn achterhoofd achtervolgen totdat ik ze nu hier verwerkt heb.

Het gaat over een witte vijver en rondom ons was ook alles wit, waar ik (en nu de toeschouwer) en de kinderen lekker voetje zitten te baden. Het was er stil en rustig. Vrede overspoelde ons.
                      Totdat ik die zwarte bloem in de hoek zag staan. Ze trok geweldig de aandacht en maakte me even ongerust. Dat voorspelde niet veel goeds. En inderdaad de bloem opende zich. Ze capulteerde letterlijk duizenden van die zwarte vogels zonder vleugelsen zeer puntige snavels. Ze schoot ze, naar ons die daar zo heerlijk zaten te genieten. Ik keek verbaasd en werd zelfs niet getroffen, de anderen deden gewoon rustig verder, maar de vogels vielen met hun kopje echter in het water en verdronken. Dat vond ik erg en probeerde er een paar te redden. Maar hoe ik ook mijn best deed, ze vielen weer om met het hoofd in het water en stierven.
                      Een kind kwam naast me staan en zei : je kunt ze niet redden, ze hebben de juiste voeding niet. Toen liet ik hen gewillig gaan.
                      Daar eindigde die droom.

Het zoeken naar de betekenis hiervan laat ik aan jullie over. Ik heb nu denk ik genoeg over het werk verteld.

Een droom is een droom en drijf je soms tot handelen. Dat doet elke goede of zelfs slechte dromen, maar je kunt je ook opzij leggen, ze wegmoffelen tot in de verste diepte, en net als de vijs blijft ze verholen liggen totdat je opneemt.
                      Last edited by Loeky; 21 januari 2012, 18:16.

Comment

Working...
                      X