Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

boom in het paars

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • boom in het paars

    in de verte zie je schoorstenen van boom, vandaar...
    uit de losse hand geschoten, een statief staat hoog op mn verlanglijstje!!



    canon eos7D
    canon 17-55mm 2.8 is.
    iso 100
    21mm
    f/2.8
    1/30sec
    de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
    Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS

  • #2
    Re: boom in het paars

    21mm
    f/2.8
    1/30sec

    Een statief zou idd héél handig zijn als je landschappen wil fotograferen. Sluiterstijd 1/30s is echt wel te kort om uit de hand te fotograferen (toch voor mij). Bovendien gebruik je ook nog eens het verkeerde diafragma 2.8 geeft je echt een veel te beperkte scherpediepte. Statief! en diafragma f11 (of groter cijfer) voor voldoende scherptediepte.
    Nog wat over dat paars ook, dat ziet er toch echt niet natuurlijk ook. Dat komt omdat je witbalans verkeerd stond bij het nemen van de foto. Je witbalans juist zetten tijdens het fotograferen of RAW fotograferen en dat nadien met een fotobewerking programma aan passen.
    Groetjes, Veerle
    Website: http://vvbelleg.jalbum.net/

    Comment


    • #3
      Re: boom in het paars

      Doet me een beetje denken aan een oud kleurennegatief. (pre-digitaal)
      "Auto color correction" maakt er in een klik al een aangenamer beeld van.
      Als je dit effect wou bereiken, dan mag je de vorige zin negeren. Ik vind het niet mooi, maar smaken verschillen. (Gelukkig)
      Luc

      Comment


      • #4
        Re: boom in het paars

        Oorspronkelijk geplaatst door vvbelleg Bekijk bericht
        21mm
        f/2.8
        1/30sec

        Een statief zou idd héél handig zijn als je landschappen wil fotograferen. Sluiterstijd 1/30s is echt wel te kort om uit de hand te fotograferen (toch voor mij). Bovendien gebruik je ook nog eens het verkeerde diafragma 2.8 geeft je echt een veel te beperkte scherpediepte. Statief! en diafragma f11 (of groter cijfer) voor voldoende scherptediepte.
        Nog wat over dat paars ook, dat ziet er toch echt niet natuurlijk ook. Dat komt omdat je witbalans verkeerd stond bij het nemen van de foto. Je witbalans juist zetten tijdens het fotograferen of RAW fotograferen en dat nadien met een fotobewerking programma aan passen.
        Groetjes, Veerle
        inderdaad, ik was ondertussen ook al tot de conclusie gekomen dat mijn diafragma verkeerd stond, maar f/11 of meer zou nog veel langere sluitertijd hebben gegeven en dus helemaal niet uit de hand mogelijk zijn. ik had dan ook mn iso hoger kunnen zetten, maar een statief is hier de enige goeie oplossing denk ik.

        wat kleuren betreft, ik heb op witbalans "zon" gezet en in raw geschoten, dus ik had idd de kleuren achteraf kunnen aanpassen, wat ik niet heb gedaan. ik vond de kleuren wel iets hebben, blijkbaar geen geslaagd experiment te zien aan de reacties;-)

        bedankt voor de tips ;-)
        de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
        Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS

        Comment

        Working...
        X