Vind de foto's rechtsboven en rechtsonder mooi. Zou die wel groter willen zien.
De linkse vind ik persoonlijk iets minder door de verticale lijn in de achtergrond.
De schikking zelf van de foto's zou ik zo niet doen. 3 verschillende formaten, 3 verschillende kaders .... Als ik dit zie , krijg ik dan het gevoel zo van : "' Kijk eens, ik kan al veel in photoshop ". Ik zou het sober houden en zeker gaan voor 3 gelijke formaten alsook voor gelijke kaders. Maar dat is hoe ik het zou doen en aan ieder de keus om het op zijn manier te doen.
groeten,
deka
There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )
Bruidsluier?
Mooi gedaan, maar
Twee krullen heb je een eigen kader gegeven, waarom de derde niet
De kleuren vind ik iets te gesatureerd. Vooral de krul rechtsboven komt wat fluo over.
Maar dit is netjes gedaan.
Robby BB
Minder tijd achter de computer
Is meer tijd achter de camera
Originele presentatie van de krul. , Voorstel, misschien kunnen die woorden ook verdwijnen omdat iedereen wel ziet dat het om krullen gaat. Zo zal de vage achtergrond die trouwens erg mooi is, beter naar voren komen.
Vind de foto's rechtsboven en rechtsonder mooi. Zou die wel groter willen zien.De linkse vind ik persoonlijk iets minder door de verticale lijn in de achtergrond.
De schikking zelf van de foto's zou ik zo niet doen. 3 verschillende formaten, 3 verschillende kaders .... Als ik dit zie , krijg ik dan het gevoel zo van : "' Kijk eens, ik kan al veel in photoshop ". Ik zou het sober houden en zeker gaan voor 3 gelijke formaten alsook voor gelijke kaders.Maar dat is hoe ik het zou doen en aan ieder de keus om het op zijn manier te doen.
groeten,deka
Ja, inderdaad. Vrouwen hebben daar nu eenmaal meer gevoel voor. Ik niet.
Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.
Vind de foto's rechtsboven en rechtsonder mooi. Zou die wel groter willen zien.
De linkse vind ik persoonlijk iets minder door de verticale lijn in de achtergrond.
De schikking zelf van de foto's zou ik zo niet doen. 3 verschillende formaten, 3 verschillende kaders .... Als ik dit zie , krijg ik dan het gevoel zo van : "' Kijk eens, ik kan al veel in photoshop ". Ik zou het sober houden en zeker gaan voor 3 gelijke formaten alsook voor gelijke kaders. Maar dat is hoe ik het zou doen en aan ieder de keus om het op zijn manier te doen.
groeten,
deka
Dit vind ik nu een schoolvoorbeeld hoe een comment moet zijn.
Zo geeft de persoon aan dat het zijn mening of smaak is zonder zijn mening of smaak op te dringen. De "IK vorm" probeer ik ook zoveel mogelijk te gebruiken en ik ben een man, maar ik zal dan ook mischien de uitzondering zijn die de regel bevestigd
Robby BB
Dit vind ik nu een schoolvoorbeeld hoe een comment moet zijn.
Zo geeft de persoon aan dat het zijn mening of smaak is zonder zijn mening of smaak op te dringen. De "IK vorm" probeer ik ook zoveel mogelijk te gebruiken en ik ben een man, maar ik zal dan ook mischien de uitzondering zijn die de regel bevestigd
Robby BB
Vroeger ( maar dat is blijkbaar achterhaalt ) vertelde men ons om een reactie te geven in de zin van;
* zou het niet beter zijn indien ..... of overkomen als.....
* misschien een beetje ......
* probeer eens .....
* al eens gedacht om .....
* wat zou het resultaat zijn als.... etc........
Maar in het assertieve " ik " tijperk kan dat blijkbaar niet meer.
Enkele voorbeelden van gradaties in de assertiviteit.
"Als je .....doet" (objectieve, concrete beschrijving voor de ander ).
"Dan heeft dit voor gevolg ......" (beschrijving wat voor effect het heeft ).
"Ik zou ........" (concrete gedragsbeschrijving van wat je wilt).
Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.
Vroeger ( maar dat is blijkbaar achterhaalt ) vertelde men ons om een reactie te geven in de zin van;
* zou het niet beter zijn indien ..... of overkomen als.....
* misschien een beetje ......
* probeer eens .....
* al eens gedacht om .....
* wat zou het resultaat zijn als.... etc........
Maar in het assertieve " ik " tijperk kan dat blijkbaar niet meer.
Enkele voorbeelden van gradaties in de assertiviteit.
"Als je .....doet" (objectieve, concrete beschrijving voor de ander ).
"Dan heeft dit voor gevolg ......" (beschrijving wat voor effect het heeft ).
"Ik zou ........" (concrete gedragsbeschrijving van wat je wilt).
Je vergelijkt hier appelen met peren.
Als ik iets te donker vindt dan zeg ik " Ik vind het te donker" en dan is het niet de bedoeling dat ik zeg " Verleng eens je sluiterstijd of open je diafragma, of plaats eens wat meer licht want daarmee wordt het minder donker"
Mijn eerste zin 5woorden mijn tweede zin 20 woorden.
Dan heb ik het nog niet gehad, over scherpte,contrast,kleur, croppen witbalans enz.
Dan zou ik bij iedere foto moeten een cursus basisfotografie geven.
Het is ook de bedoeling dat de fotograaf aan zelfstudie doet en zit hij dan nog met een probleem, kan hij alsnog een vraag stellen.
Laten we tevreden zijn met comments zoals die van Deka en ons gelukkig prijzen , dan dat we het moeten hebben van comments in de aard van " mooi, goed,fantastische, nijg enz of tegenovergestelde zoals ik laatst las "Dit vind ik stom".
Daarmee wil ik hier niet zeggen, dat er geen technische uitleg mag gegeven worden, tegenovergestelde is waar, maar dat hangt dan af van de situatie en aan de persoon die het commentaar geeft.
Dus prijs u gelukkig dat er mensen zijn die een comment geven die uit meer dan 4 woorden bestaan
Robby BB
Je vergelijkt hier appelen met peren.
Als ik iets te donker vindt dan zeg ik " Ik vind het te donker" en dan is het niet de bedoeling dat ik zeg " Verleng eens je sluiterstijd of open je diafragma, of plaats eens wat meer licht want daarmee wordt het minder donker"
Mijn eerste zin 5woorden mijn tweede zin 20 woorden.
Dan heb ik het nog niet gehad, over scherpte,contrast,kleur, croppen witbalans enz.
Dan zou ik bij iedere foto moeten een cursus basisfotografie geven.
Het is ook de bedoeling dat de fotograaf aan zelfstudie doet en zit hij dan nog met een probleem, kan hij alsnog een vraag stellen.
Laten we tevreden zijn met comments zoals die van Deka en ons gelukkig prijzen , dan dat we het moeten hebben van comments in de aard van " mooi, goed,fantastische, nijg enz of tegenovergestelde zoals ik laatst las "Dit vind ik stom".
Daarmee wil ik hier niet zeggen, dat er geen technische uitleg mag gegeven worden, tegenovergestelde is waar, maar dat hangt dan af van de situatie en aan de persoon die het commentaar geeft.
Dus prijs u gelukkig dat er mensen zijn die een comment geven die uit meer dan 4 woorden bestaan
Robby BB
Waarvoor dank. Scheelt me weeral € 60 aan cursus kosten.
De kleine foto's vind ik geslaagd, maar het geheel spreekt me minder aan. Dit doet me denken aan die typische postkaartjes waar je er dertien in een dozijn van hebt.
Als experiment zeker geslaagd, maar voor mij mag de derde foto dan ook een kadertje krijgen.
Ann
Comment