Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nat hondje .

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nat hondje .

    Ik had graag jullie mening gehoord het was een donkere bewolkte dag bedankt om te kijken . Hoe voorkom ik ruis ?
    Ik weet dat de iso van de ene foto hoog is maar anders zag je niets .

    Canon 550D
    f 4
    1/400 SEC
    ISO 3200
    189 MM

    Canon 550D
    f 4
    1/400 SEC
    ISO 800
    121 MM
    Last edited by maudy; 14 januari 2012, 11:55.

  • #2
    Re: Nat hondje .

    Heel mooi!

    Comment


    • #3
      Re: Nat hondje .

      ISO verminderen en dus niet op die automatische standen werken. Eventueel een cursus volgen.
      Fotografie is leren kijken.
      http://johanluyckx.weebly.com

      Comment


      • #4
        Re: Nat hondje .

        Ik heb foto's gemaakt op sport , tv en de M stand ik weet niet meer welke foto op welke stand is genomen .meestal werk ik de laatste tijd M of op tv maar omdat het zo donker was heb ik het veranderd .Iso 400 was te donker normaal ga ik niet hoger heel af en toe naar 800 en dat op aanraden van iemand die foto's neemt op shows ik weet dat ik dan veel ruis heb .En als je flits zijn de foto's minder mooi .
        Als het snel moet gaan gaat het minder goed zoals bij honden en paarden bij mensen lukt het veel beter .
        Toch bedankt voor de tip

        Comment


        • #5
          Re: Nat hondje .

          Oorspronkelijk geplaatst door maudy Bekijk bericht
          Ik heb foto's gemaakt op sport , tv en de M stand ik weet niet meer welke foto op welke stand is genomen .meestal werk ik de laatste tijd M of op tv maar omdat het zo donker was heb ik het veranderd .Iso 400 was te donker normaal ga ik niet hoger heel af en toe naar 800 en dat op aanraden van iemand die foto's neemt op shows ik weet dat ik dan veel ruis heb .En als je flits zijn de foto's minder mooi .
          Als het snel moet gaan gaat het minder goed zoals bij honden en paarden bij mensen lukt het veel beter .
          Toch bedankt voor de tip
          De eerste foto is gemaakt op de "sportstand" en heeft ISO 3200.
          De tweede foto is gemaakt op sluiterprioriteit, maar is 1/400" dan ook niet wat lang? Het is niet zo dat je hond in een snelle beweging is hé? De helft minder had volstaan voor de brandpuntsafstand van je lens. Hierdoor had je je ISO op 400 kunnen zetten. Ik weet uiteraard ook dat het met honden niet makkelijk is om het juiste moment vast te leggen en dan nog de tijd te hebben om alles juist in te stellen. Ik fotografeer ook al wel eens mijn honden en als je denkt : dit is een mooi beeldje, zou je al moeten kunnen afdrukken.
          Last edited by Tollerke; 13 januari 2012, 16:09.
          Fotografie is leren kijken.
          http://johanluyckx.weebly.com

          Comment


          • #6
            Re: Nat hondje .

            Buiten de ruis, vind ik ze wel mooi
            Grt Rosie
            GROETJES ROSIE
            Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
            panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55

            Comment


            • #7
              Re: Nat hondje .

              héél mooi, knappe kleuren en compo

              grtjes
              Marleen
              Marleen Stallaerts - Erembodegem
              Canon 1000D
              welkom op mijn fotopagina

              Comment


              • #8
                Re: Nat hondje .

                Oorspronkelijk geplaatst door rosie Bekijk bericht
                Buiten de ruis, vind ik ze wel mooi
                Grt Rosie
                BTW vind ik ze ook wel mooi en vind de ruis heel goed meevallen.
                Last edited by Tollerke; 13 januari 2012, 19:46.
                Fotografie is leren kijken.
                http://johanluyckx.weebly.com

                Comment


                • #9
                  Re: Nat hondje .

                  Bedankt voor jullie reacties
                  Mag ik nog een vraag stellen hoe kan ik achteraf nagaan op welke stand ik de foto's heb genomen ? Zo kan ik zien wanneer welke foto het beste is ik ben volop aan het testen .Wegens omstandigheden heb ik al 3 maanden niet kunnen oefenen nu heb ik terug wat tijd en wil ik me er terug wat op toeleggen .

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nat hondje .

                    Dit staat in de EXIF, deze kan je lezen met Opanda of met Fxif, een plugin voor Firefox. Waarschijnlijk zijn er nog wel andere programmaatjes te vinden.

                    Bij Canon is er een CD'tje bij met het programma Digital Photo Professional, hiermee kan je deze info en meer ook opvragen. Het is ook een interessant programmaatje als je met RAW's werkt.
                    Fotografie is leren kijken.
                    http://johanluyckx.weebly.com

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nat hondje .

                      Bedankt ik klik gewoonlijk op de foto dan klik ik rechts dan heb je eigenschappen en dan ga ik naar details en daar zie je staan wat ik bij de foto's heb gepost .Ik zal mijn doos eens van de zolder halen en kijken of er een cd bij zit .

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nat hondje .

                        je foto's zijn te groot (max 900 pixels langs langste zijde) Raar dat niemand er iets over heeft gezegd
                        ik probeer...
                        mijn Fijsboecq en mijn flickr

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nat hondje .

                          Dan moet ik ze op 800 posten want 900 gaat niet bij photobucket .
                          Wat ik jammer vind is dat de foto's dan kwaliteit verliezen dat zie je nu al op 1000 pixels

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nat hondje .

                            Oorspronkelijk geplaatst door maudy Bekijk bericht
                            Dan moet ik ze op 800 posten want 900 gaat niet bij photobucket .
                            Wat ik jammer vind is dat de foto's dan kwaliteit verliezen dat zie je nu al op 1000 pixels
                            andere parkeersite proberen? Ik gebruik ImageShack, heel tevreden van

                            (en daarmee heb in nog altijd geen comment op je foto's gegeven )
                            ze zijn niet slecht hoor
                            van die zittende zou ik links een stukje croppen
                            enne... (avond)les volgen! Heb ik al heel veel uit geleerd, en door hier geregeld foto's te posten ook
                            ik probeer...
                            mijn Fijsboecq en mijn flickr

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nat hondje .

                              Sluitertijd kan ook flink naar beneden 1/125 1/160 1/200
                              ISO zou je kunnen verlagen naar 100, 200, 400

                              Je kan in photoshop elements zelf de foto verkleinen naar 900 pix
                              Last edited by jessey; 15 januari 2012, 07:26.

                              Comment

                              Working...
                              X