Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bloempje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Bloempje

Hoi iedereen, heb juist een DSLR gekocht, en was eens beetje aan het spelen met de functies.
    Hierbij een foto van een eerste poging.

Diafragma: f5.6
    Sluitertijd: 1/20s
    ISO 200

Update

Last edited by sqaulid; 9 januari 2012, 22:55.
    Canon 6D mark ii / Canon 24-105 L f4 is usm / Canon EF 50mm f1.8 II / Manfrotto 190XproB ( statief )

Re: Bloempje

zeker niet slecht voor een eerste poging. De achtergrond mocht iets onscherper maar dat komt doordat je met je kitlens werkte en voor DOF(mss is onscherpe achtergrond beter geschikt als term) is die niet super. Het zou misschien mooier geweest zijn moest je de gulden snede hebben toegepast en de foto linksboven (op 1/3) hebben gezet zodat het lijkt alsof de bloem naar beneden kijkt.
    Kleuren vind ik wel goed
    Misschien een iets kleiner diafragma om de bloem helemaal scherp te hebben (de randjes zijn onscherp)

MAAR voor een eerste foto is dit lang niet slecht (de mijne waren erger hoor )
    Last edited by Jeroen Demaeght; 8 januari 2012, 17:59. Reden: aanvulling
    Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
    hier vind je mijn foto's en hier ook

Comment

Bedankt voor de tips, ga deze zeker in gedachte nemen bij volgende foto's .
      Ja, het is allemaal nieuw als je van een compact camera komt natuurlijk.
      Heb ook aan het proberen geweest om scherp te stellen met de hand, en is allemaal beetje uitzoeken met het diafragma enzo.
      Want dit was de 1ste foto van de 15 die ik genomen heb die redelijk gelukt was.
      Canon 6D mark ii / Canon 24-105 L f4 is usm / Canon EF 50mm f1.8 II / Manfrotto 190XproB ( statief )

Comment

welkom hier en proficiat met je nieuwe camera!
        Véél oefenen! en probeer altijd je camera bij te hebben, ik heb zelf al vele malen gedacht; 'had ik nu maar mijn camera bij me'

Nog iets om eventueel aan te denken is het volgen van (avond)lessen, leer je heel veel bij, maar hier trouwens ook hoor!
        Over de foto:
        Je kan die ook een beetje bijknippen, zodat je centrale bloem tegen het kader aanzit, zowel links, boven -en onderaan. Dan heb je nog een beetje over in 'kijkrichting'
        ik probeer...
        mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Ik denk dat je hier uit de losse hand gefotografeerd hebt (corrigeer me maar indien verkeerd) ? Kon zeker scherper, maar met een sluitertijd van 1/20 uit de losse hand, dat is om onscherpte vragen.
          Met scherpstellen met de hand zou ik nog wat wachten, stel maar in op AF om te beginnen, en inderdaad zo vlug mogelijk alles trachten te weten over, sluitertijd, diafragma en iso..... en je zult reeds een eind ver komen.
          Bloem stuit een beetje tegen de onderkant, maar met links een flink stuk af verbeter je toch al de compo.
          Groetjes

Comment

Bedankt noenkelMi .
            Ja, deze is met de losse hand getrokken.
            Heb eerst een poging gewaagd voor op AF de foto te nemen, maar die bleef maar door het dolle heen gaan, en wou maar niet scherp stellen.
            Daarom dat ik de poging gewaagd heb voor dan maar handmatig scherp te stellen.
            Ja, dat is ook het plan voor de toekomst om (avond)lessen te volgen om alles ook beter te begrijpen.
            Heb mezelf ook al wel een aantal magazines aangeschaft om hieruit ook al een paar dingen te leren, en de termen een beetje te begrijpen.
            Maar ik blijf ondertussen oefenen en de goede raad in acht te nemen.

Heb ook jullie raad opgevolgd, en hierbij dus een update, heb een deel links en boven weggehaald.
            Last edited by sqaulid; 9 januari 2012, 22:56.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sqaulid Bekijk bericht
              Heb mezelf ook al wel een aantal magazines aangeschaft om hieruit ook al een paar dingen te leren, en de termen een beetje te begrijpen.
              Maar ik blijf ondertussen oefenen en de goede raad in acht te nemen.
              Misschien een paar basisboeken over fotografie en bewerking kopen? Vind ik persoonlijk beter omdat ik soms had dat men elkaar in die magazines tegensprak en dan wordt het verwarrend (ruisreductie aan of uit bij nachtfotografie)
              Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
              hier vind je mijn foto's en hier ook

Comment

Denk dat ik dat ook eens ga doen.
                Blijkbaar bestaat er een boek met de uitleg over hoe fotograferen met een canon 1100d.

Comment

Working...
                X