Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Groene energie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Groene energie

    Een foto van voorbije zomer. Genomen tegen valavond.



    Groetjes,
    Sidney.


    EXIF:

    ISO 320
    Belichting 1/125 sec.
    Diafragma 5.6
    Focuslengte 110mm


    Update: andere lichtsterkte en de foto proberen recht te zetten op basis van de horizon


    Last edited by burgie1976; 3 januari 2012, 19:48. Reden: Update ten gevolge van opmerkingen ivm lichtheid en rechtheid
    Nikon D300 + Nikkor 10-24/24-70/70-200mm f2.8 + 50mm f1.8 + Manfrotto 055XPROB 804RC2
    Sigma 150mm F2.8 EX DG Macro APO HSM Nikon-D AF
    [ What I cannot create, I do not understand [R.P. Feynman] ]

  • #2
    Re: Groene energie

    rechtzetten!
    bovenaan een stukje afdoen, zodat je horizon niet zo echt in 't midden staat.
    maar anders is't wel een mooien!
    ik probeer...
    mijn Fijsboecq en mijn flickr

    Comment


    • #3
      Re: Groene energie

      das een mooie en goeie titel hoor.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Groene energie

        Thanks Bouk en Noenkelmi

        Ik dacht dat deze redelijk rechtstond hoor...

        btw: een voorspoedig 2012 toegewenst! Moge we allen nog veel mooie foto's delen dit jaar!

        Groetjes,
        Sidney.
        Nikon D300 + Nikkor 10-24/24-70/70-200mm f2.8 + 50mm f1.8 + Manfrotto 055XPROB 804RC2
        Sigma 150mm F2.8 EX DG Macro APO HSM Nikon-D AF
        [ What I cannot create, I do not understand [R.P. Feynman] ]

        Comment


        • #5
          Re: Groene energie

          Oorspronkelijk geplaatst door burgie1976 Bekijk bericht

          Ik dacht dat deze redelijk rechtstond hoor...

          Groetjes,
          Sidney.
          dan is de schermrand van Gina's laptop schuin

          ook beste wensen terug!!!
          ik probeer...
          mijn Fijsboecq en mijn flickr

          Comment


          • #6
            Re: Groene energie

            Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
            dan is de schermrand van Gina's laptop schuin

            ook beste wensen terug!!!

            Er scheelt niets aan de schermrand Gina's laptop maar het is ook zo weinig 0,2° en om echt te muggenziften een beetje distorsie (hol).

            Mooie foto en titel.
            Mvg,
            Eddy
            Smaken verschillen

            Comment


            • #7
              Re: Groene energie

              Goed gezien dit fluogroen van het zeill steek mooi af tegen de rest van de sobere kleuren.
              Mag wel iets lichter (die histogram). Met enige aanpassing in schaduw/hooglichten wordt hij m.i. nog mooier als bij het aanpassen van het histogram.
              En scheef of niet ...... ik bekom zelfs nog minder als 0,2 maar scheef is scheef en recht is recht niet . We vitten hier soms over kleinere dingen.
              Groetjes

              Comment


              • #8
                Re: Groene energie

                Er wordt altijd gesproken over het rechtzetten van een horizon.
                Maar is het niet zo dat wanneer men op het strand staat er een duidelijke kromming van de horizon zichtbaar is en hoe meer men zich naar links of rechts draait de horizon niet meer horizontaal staat.
                Voor mij moet er bovenaan geen stukje af maar onderaan tot waar je het eerste water ziet. Dan kun je spreken van groene energie. Het groene zeil wat de wind voorstelt, de lucht wat de zonne of lichtenergie voorstelt en dan de zee waar enorme veel energie inzit onder de vorm van het bewegende water. Ook mogen we de wandelaars niet vergeten die hun eigen energie gebruiken.
                Robby BB
                Minder tijd achter de computer
                Is meer tijd achter de camera

                Comment


                • #9
                  Re: Groene energie

                  Voor mij mag de foto iets lichter, maar dat fel groen zeiltje vind ik wel een mooie opmerking
                  Het leven heeft veel moois te bieden, men moet het alleen nog zien en dan perfect kunnen vastleggen (beginner Canon).

                  Comment


                  • #10
                    Re: Groene energie

                    Beste allen,

                    Bedankt voor de positieve reacties!

                    Ik zal de foto nog een goede nano-radiaal verdraaien

                    De donkerte van de foto is de correcte donkerte op het moment. De sfeer is voor mij correcter dan dat ik de foto zou oplichten. I'll give it a shot en zal de foto eens aanpassen.

                    Op welke manier zien jullie die 0.2 graden verschil??? Ik werk met PSE 2.0.

                    Groetjes,
                    Sidney.
                    Nikon D300 + Nikkor 10-24/24-70/70-200mm f2.8 + 50mm f1.8 + Manfrotto 055XPROB 804RC2
                    Sigma 150mm F2.8 EX DG Macro APO HSM Nikon-D AF
                    [ What I cannot create, I do not understand [R.P. Feynman] ]

                    Comment


                    • #11
                      Re: Groene energie

                      Oorspronkelijk geplaatst door burgie1976 Bekijk bericht
                      Beste allen,

                      Bedankt voor de positieve reacties!

                      Ik zal de foto nog een goede nano-radiaal verdraaien

                      De donkerte van de foto is de correcte donkerte op het moment. De sfeer is voor mij correcter dan dat ik de foto zou oplichten. I'll give it a shot en zal de foto eens aanpassen.

                      Op welke manier zien jullie die 0.2 graden verschil??? Ik werk met PSE 2.0.

                      Groetjes,
                      Sidney.
                      Ik ken PSE niet maar misschien is het wel ongeveer hetzelfde als Photoshop CS waar ik mee werk.
                      Hierin neem je de tool 'lineaal' en je trekt een lijn over de horizon, of iets anders waarvan je denkt dat het niet 100 % recht is. Dan naar 'Afbeelding' - 'Afbeelding roteren' - 'Instelbaar' dan verschijn er een kadertje met daarin 'Hoek : XX,XX°' En dat is het aantal graden dat de lijn die je met liniaal getrokken hebt schuin staat. Als je dan gewoon op OK klikt dan roteert de foto zodat je lineaallijn (en meteen hetgeen waarlangs je de lineaal geplaatst hebt) recht staat.

                      Ben geen crack in iets uitleggen, maar mocht dit in PSE ook zo zijn, en je volgt mijn relaas dan spreekt alles voor zich.

                      Maar nogmaals, ik weet niet zeker of dit ook zo werkt in PSE, misschien kan iemand anders daar op antwoorden ?

                      Groetjes

                      Comment


                      • #12
                        Re: Groene energie

                        Djivan,

                        Ik heb de foto rechtgezet in PSE met de liniaal. Hopelijk is het nu beter. Tevens heb ik de foto wat lichter gemaakt, zoals eerder voorgesteld. Dit effect brengt het groen meer op de voorgrond. Persoonlijk vind ik dit niet slecht.

                        Groetjes,
                        Sidney.
                        Nikon D300 + Nikkor 10-24/24-70/70-200mm f2.8 + 50mm f1.8 + Manfrotto 055XPROB 804RC2
                        Sigma 150mm F2.8 EX DG Macro APO HSM Nikon-D AF
                        [ What I cannot create, I do not understand [R.P. Feynman] ]

                        Comment


                        • #13
                          Re: Groene energie

                          Als de eerste foto de realiteit weergeeft en je bent er tevreden mee, waarom zou je ze dan moeten veranderen?
                          Robby BB
                          Minder tijd achter de computer
                          Is meer tijd achter de camera

                          Comment


                          • #14
                            Re: Groene energie

                            Om het visueel nog mooier te maken.

                            Groetjes,
                            Sidney.
                            Nikon D300 + Nikkor 10-24/24-70/70-200mm f2.8 + 50mm f1.8 + Manfrotto 055XPROB 804RC2
                            Sigma 150mm F2.8 EX DG Macro APO HSM Nikon-D AF
                            [ What I cannot create, I do not understand [R.P. Feynman] ]

                            Comment


                            • #15
                              Re: Groene energie

                              Oorspronkelijk geplaatst door burgie1976 Bekijk bericht
                              Om het visueel nog mooier te maken.

                              Groetjes,
                              Sidney.
                              Je hebt hem nu wel erg bleek gemaakt hé . Dat was nu ook weer niet mijn bedoeling.
                              Wat zijn we veeleisend hé .
                              Groetjes

                              Comment

                              Working...
                              X