Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Van oud naar nieuw

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Van oud naar nieuw

Met Oudjaar eens de kans gehad om wat te experimenteren met partyfotografie.
    Ook een van de eerste keren dat ik gewerkt heb met een externe flitser.
    Wat vinden jullie er van en wat kan ik anders en beter doen ?
    Alvast bedankt voor het kijken en het schrijven.
    Ann

ISO: 100
    Belichting: 3.2 sec.
    Diafragma: 4.5
    Brandpuntsafstand: 28mm
    Flitser gebruikt: Ja
    Sony Nex6 - Powerzoom 16-50mm - SEL18-200mm

Re: Van oud naar nieuw

Nou, moest even denken, het is niet eenvoudig. In iedergeval mooi geprobeerd, maar ik zou een andere situatie uitzoeken en hetzelfde uitproberen.
    Hier lijkt het teveel, op een blikseminslag en dat deze mensen die rustig aan het vieren zijn, een plotse en onverwachtte lading krijgen.

Comment

Andere visie : Leuk die kerstsfeer - of zeg maar feestsfeer - te benadrukken door die slingerachtig kleurtjes er in te betrekken. Inhoudelijk voor mij dus een prima foto en goed van belichting
      Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

Loeky & Raymond, bedankt elk voor jullie visie.
        Ik vreesde al even dat hij echt te slecht bevonden zou worden , dus leuk om al twee verschillende meningen te hebben.

Ik vond het persoonlijk een leuke, want dit geeft voor mij wel de sfeer van de avond weer.

Ook was het de eerste keer dat ik probeerde dergelijke foto's te nemen, waarbij je uit de hand werkt met een lange sluitertijd en een flits om de beweging van de personen te bevriezen. Er zijn er dus ook hopen in de vuilbak beland...

Ik ben er ook nog niet uit hoe je zelf controle krijgt over de strepen, daarvoor zal ik denk ik nog heel erg veel moeten oefenen, maar ik vond dit wel leuk om te doen.

Alle anderen bedankt voor het kijken en als iemand nog tips heeft op opmerkingen, dan zijn deze zeker welkom .

Groetjes,
        Ann

Comment

Ann

Ik vind de foto niet slecht hoor, mar technische kant is niet aan mij bested en zeker niet van externe fkitsen, ik kan er geen in mijn handen houden dus zeker niet mee fotograferen
          Renée

Comment

Flitsen bij lange belichtingstijd...mooi gedaan...
            Maar vind het beetje jammer als hij al niet op de camera stond dat hij toch in het raam zit

Groetjes
            Marc
            Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

Renée en Marc, bedankt voor jullie comment.

@ Renée : zo'n externe flits is inderdaad behoorlijk zwaar, maar soms is het wel leuk en je hoeft ze niet noodzakelijk op je toestel te zetten, maar kan ze ook apart zetten en aansturen met de interne flits (slave-functie).
              @ Marc, goed gezien van die flits in het raam, want dat had ik dus niet gezien (ziende blind). Flits stond in dit geval wel op het toestel.

Allen bedankt voor het kijken.
              En ook aan iedereen het allerbeste gewenst voor een fantastisch nieuw jaar
              (stom van mij, totaal vergeten in mijn openingspost te zetten )

Ann

Comment

Working...
              X