Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mysterieus

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Mysterieus

Oorspronkelijk geplaatst door Loeky Bekijk bericht
    Okey dan maar, perfect is ze nog niet. Dat geef ik toe, het is een ruis oplossende redding. Ik heb het nu eenmaal voor arme zielen, ook al is het een foto.

Nu nog een mysterieus artikel eronder en je hebt een krantenartikel, of niet ?

En als intrede in het Nieuwe Jaar is een hartelijke altijd welkom.
    Maak het ijzerwerk van de balkons ruisvrij en scherp en ik denk dat je dan en speciaal effekt hebt
    Robby BB
    Minder tijd achter de computer
    Is meer tijd achter de camera

Comment

Ik zou deze foto zo snel mogelijk vergeten en trachten te leren uit de fouten.
      Maak een nieuwe, je gaat meer plezier beleven.
      Een mislukte foto is nooit te recupereren en we maken allen meer mislukte dan goede foto's.
      Succes,
      Mvg,
      Eddy
      Smaken verschillen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lunais Bekijk bericht
        .......

Update in zwart-wit
        http://i42.tinypic.com/5m9wzn.jpg
        vind ik beter/mooier.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door eddy007 Bekijk bericht
          Ik zou deze foto zo snel mogelijk vergeten en trachten te leren uit de fouten.
          Maak een nieuwe, je gaat meer plezier beleven.
          Een mislukte foto is nooit te recupereren en we maken allen meer mislukte dan goede foto's.
          Succes,
          Mvg,
          Eddy
          In iedere foto zit wel iets goed, je moet het alleen weten te vinden en te gebruiken.

Als de TS niet had gesproken over de ruis dan ben ik er zeker van dat een groot deel niets had gezegd over de ruis, of de ruis als iets extra's had bekeken. Maar als de TS al op voorhand zelf begint te klagen over de ruis, dan is het hek van de dam.
          Robby BB

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
            In iedere foto zit wel iets goed, je moet het alleen weten te vinden en te gebruiken.

Als de TS niet had gesproken over de ruis dan ben ik er zeker van dat een groot deel niets had gezegd over de ruis, of de ruis als iets extra's had bekeken. Maar als de TS al op voorhand zelf begint te klagen over de ruis, dan is het hek van de dam.
            Robby BB
            Zoek dan maar verder.
            Mvg,
            Eddy
            Smaken verschillen

Comment

Eddy heeft gelijk. Het is een verloren ziel omwille van de perspectiefvertekening dat Brombeer aanhaalde. Die had ik ook opgemerkt, probeerde die recht te trekken maar dan verlies je enorm veel van het kiekje dat je nam. Dus op dat gebied was het al veroordeeld tot de vonnis prullenbak.

Maar voor een toekomstig ander beeld was het wel even interessant om wat Robbydorine voorstelde uit te proberen.

Nou Robydorine : ik heb eens geprobeerd wat jij voorstelde, scherper maken van het traliewerk en ruis daarop verminderen.
              Het scherper maken lukt me aardig en het geeft inderdaad geeft een mooi contrasterend beeld met de ruisvolle achtergrond. Aantrekkelijk vind ik.
              Het wegnemen van ruis op traliewerk. Dat weet ik nog niet heel goed hoe aan te pakken. Ik heb het geprobeerd met vervagen. En dat werkt denk ik wel. Maar misschien had je wat anders voor ogen. Of moet dat anders aangepakt worden ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door eddy007 Bekijk bericht
                Zoek dan maar verder.
                Mvg,
                Eddy
                Zal ik zeker blijven doen, dat is wat het hiet zo boeiend maakt.
                Robby BB

Comment

Eddy heeft gelijk. Het is een verloren ziel omwille van de perspectiefvertekening dat Brombeer aanhaalde. Die had ik ook opgemerkt, probeerde die recht te trekken maar dan verlies je enorm veel van het kiekje dat je nam. Dus op dat gebied was het al veroordeeld tot de vonnis prullenbak.
                  Waarom zou deze perspektieftekening een verloren ziel zijn!!!!!
                  Neem nu dat we op een balkonnetje of op allemaal, kunstzinnig, een naakte dame of heer (voor de dames) plaatsen. Hoeveel denk je dat er nog gaan kommentaar hebben op het perspektief. Ik denk bitter weinig.
                  Zeggen dat, in dit geval, het perspektief niet goed is kan ik mee leven, maar zeggen dat dit perspektief een verloren ziel is, daarmee veralgemeen je wat voor mij niet juist is.
                  Robby BB

Comment

Ik zei dat het een verloren ziel was want ik kreeg het niet recht zoals het behoorde, ik behield haast niets meer van het originele.
                    Vandaar maar tja, zo gezien... zal misschien er niemand om kraaien, al ben ik daar nog niet zo zeker van.

Maar kun je me a.u.b. vertellen hoe ik die ruis op traliewerk kan wegwerken ? Ik heb geen penseel gevonden die dat deed. Maar misschien bestaat ie wel. Ofwel probeer ik het eens met DxO (al moet ik deze nog behoorlijk onder de knie krijgen, een kwestie van tijd). Dat programma heeft dat misschien wel.

Comment

Ik zei dat het een verloren ziel was want ik kreeg het niet recht zoals het behoorde, ik behield haast niets meer van het originele.
                      Vandaar maar tja, zo gezien... zal misschien er niemand om kraaien, al ben ik daar nog niet zo zeker van.

Maar kun je me a.u.b. vertellen hoe ik die ruis op traliewerk kan wegwerken ? Ik heb geen penseel gevonden die dat deed. Maar misschien bestaat ie wel. Ofwel probeer ik het eens met DxO (al moet ik deze nog behoorlijk onder de knie krijgen, een kwestie van tijd). Dat programma heeft dat misschien wel.
                      Als je iets wil veranderen aan deze foto moet je dat wel op het origineel doen dat niet gerizised en gecropt is. Op een foto die hier geplaatst is het kwasi onmogelijk om een doorgedreven bewerkingh te doen, wegens het gebrek aan informatie door het kleine bestand.
                      Robby BB

Comment

Working...
                      X