Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wie niet waagt niet wint

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • wie niet waagt niet wint

    en ik heb niet gewonnen, veel geschoten maar bij gebrek aan statief weinig bruikbaars dit zijn de beste





    Het beste en alles wat ge uzelve toewenst in dit nieuwe jaar

    bedankt voor de moeite

  • #2
    Re: wie niet waagt niet wint

    2de vind ik leuk, maar zou wat minder zwart laten zien.

    Comment


    • #3
      Re: wie niet waagt niet wint

      ik vind de derde wel goed!
      vriendelijke groeten, Sien

      Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

      Comment


      • #4
        Re: wie niet waagt niet wint

        Ik verkies ook de tweede

        Comment


        • #5
          Re: wie niet waagt niet wint

          Mijn voorkeur gaat uit naar de derde foto en hoop ooit om vuurwerk te kunnen fotograferen.

          Comment


          • #6
            Re: wie niet waagt niet wint

            Zonder statief blijf je beter toeschouwer.
            Vriendelijke groet,

            Jos

            Comment


            • #7
              Re: wie niet waagt niet wint

              Ik zou voor de derde gaan .
              Wat zijn jou intellingen hier van ?
              Heb je een statief gebruikt ?
              Want ik dank dat als je een lagere ISO waarde had genomen dat het nog beter zou zijn geweest .
              Ik ben hier geen expert is maar dit is mijn gedacht .
              Maar het blijft een goede foto .

              Comment


              • #8
                Re: wie niet waagt niet wint

                foto 1 is sowieso vuilbakmateriaal (sorry voor de woordkeuze), veel te veel storende elementen, bewegingsonscherpte, niks interessants te zien (2 uitgebrande lichtvlekken), ...

                foto 2 zou leuk zijn geweest, moesten we iets meer detail hebben gehad in de voorgrond en moesten die lelijke straatlantaarns er niet opstaan. (kun je natuurlijk niet verplaatsen, maar zelf kan je wel verplaatsen denk ik?)

                foto 3 jammer genoeg veel te veel ruis, bewegingsonscherpte en alweer storende elementen in de foto.

                Conclusie: volgende keer zeker een statief meenemen, lage ISO gebruiken en zoeken naar een locatie waar er niet te veel storende elementen in je beeld staan. Desnoods een (paar) uur ofzo op voorhand eens gaan zoeken naar de juiste plek.

                Comment


                • #9
                  Re: wie niet waagt niet wint

                  Oorspronkelijk geplaatst door RDLPhotography Bekijk bericht
                  foto 1 is sowieso vuilbakmateriaal (sorry voor de woordkeuze), veel te veel storende elementen, bewegingsonscherpte, niks interessants te zien (2 uitgebrande lichtvlekken), ...

                  foto 2 zou leuk zijn geweest, moesten we iets meer detail hebben gehad in de voorgrond en moesten die lelijke straatlantaarns er niet opstaan. (kun je natuurlijk niet verplaatsen, maar zelf kan je wel verplaatsen denk ik?)

                  foto 3 jammer genoeg veel te veel ruis, bewegingsonscherpte en alweer storende elementen in de foto.

                  Conclusie: volgende keer zeker een statief meenemen, lage ISO gebruiken en zoeken naar een locatie waar er niet te veel storende elementen in je beeld staan. Desnoods een (paar) uur ofzo op voorhand eens gaan zoeken naar de juiste plek.
                  Als beginner met weinig materiaal (d3000 met kitlens18-55) kon ik het niet laten om te proberen en te leren. de foto s zijn getrokken met iso100 dus de ruis kan ik niet verklaren iemand anders misschien wel . De sluitertijd was 1/8 en diafragma 5
                  de torenkraan was in de zoeker op de moment niet te zien die viel pas op op de pc

                  Comment


                  • #10
                    Re: wie niet waagt niet wint

                    Oorspronkelijk geplaatst door kawaracer Bekijk bericht
                    Als beginner met weinig materiaal (d3000 met kitlens18-55) kon ik het niet laten om te proberen en te leren. de foto s zijn getrokken met iso100 dus de ruis kan ik niet verklaren iemand anders misschien wel . De sluitertijd was 1/8 en diafragma 5
                    de torenkraan was in de zoeker op de moment niet te zien die viel pas op op de pc
                    Ik heb het niet over de torenkraan (die is ook natuurlijk storend) maar heb het ook over o.a. de boom links in uw kader.
                    Ik vind het behoorlijk raar om op ISO 100 zoveel ruis te zien, kan ik moeilijk geloven, tenzij je te veel met je levels, curves of brightness hebt zitten spelen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: wie niet waagt niet wint

                      Oorspronkelijk geplaatst door RDLPhotography Bekijk bericht
                      Ik heb het niet over de torenkraan (die is ook natuurlijk storend) maar heb het ook over o.a. de boom links in uw kader.
                      Ik vind het behoorlijk raar om op ISO 100 zoveel ruis te zien, kan ik moeilijk geloven, tenzij je te veel met je levels, curves of brightness hebt zitten spelen.
                      dit is de raw-opname zonder bewerking van de 3de, ik had inderdaad wel wat lichter gemaakt en ook een uitsnede gemaakt
                      de exif 100iso, f5 sluiter1/8 @ 40mm

                      Comment


                      • #12
                        Re: wie niet waagt niet wint

                        Ik heb ooit ook eens vuurwerk gefotografeerd, 15 augustus dit jaar om precies te zijn. En volgens mij moet je helemaal niet lichter maken, ik vind het net mooi dat het vuurwerk mooi contrast geeft op een zo goed als zwarte achtergrond.

                        Linkje naar mijn beste foto van toen: http://forum.belgiumdigital.com/f66/...en-397989.html
                        Geen statief, sluiterijd 2 sec, diafragma weet ik niet meer, waarsschijnlijk F/11 ofzo, iso 100.

                        Zeker eens opnieuw proberen want het is de moeite waard. En inderdaad zoals RDLPhotography al aangaf, op voorhand een goed plekje gaan zoeken zodat er (bijna) geen storende elementen zijn.

                        Grts,
                        Joren
                        Canon EOS 6D + 24-105 f4.0 L IS USM - 50mm f1.8 - 85mm f1.8 - Sigma 150mm f2.8 macro.
                        https://www.flickr.com/photos/129745547@N08

                        Comment


                        • #13
                          Re: wie niet waagt niet wint

                          Daar zit dus eigenlijk het probleem, als je hem lichter maakt + een uitsnede zorgen beide dat er meer ruis optreedt.

                          Comment


                          • #14
                            Re: wie niet waagt niet wint

                            dank u voor de tips,

                            Edit Mod Koen : Slechts 3 beelden toegestaan... Wanneer je foto's post, doe je dat beter steeds in het openingstopic. Het houdt je topic overzichtelijker.
                            Last edited by Koen; 4 januari 2012, 23:10.

                            Comment

                            Working...
                            X