Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lubbeek

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Lubbeek

Ben deze avond met onze club eens op nachtfotografie geweest.
    Wegens het slechte weer zijn we maar in de buurt gebleven.
    Voor het weer begon te regenen heb ik deze nog kunnen maken.

Efix: 10mm - F20 - ISO100 - exposure 15 sec.

Alle tips zijn welkom ben niet thuis in nachtfotografie.
    Photography is a way to see the world in detail.
    Fotograaf op rust

Re: Lubbeek

Vergeten te verscherpen, zoveel is duidelijk.
    Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Ik zal eerst eens zeggen wat ik allemaal gedaan heb.
      Voor de foto te maken, op statief gezet, spiegel opgeklapt 2 sec later sluiter open.
      nabewerking, onderaan stoep waar ik stond weggecropt met 10mm stond die erbij op.
      kleur iets aangepast ( kerk was te geel ), kerke en huizen links rechter gezet, 2 maal met high pass verscherpt.
      daarna nog eens selectief sommige delen verscherpt ( klinkers vooraan, stoeprand rotonde, verkeersborden,
      huizen links, kerk ramen deur ) van de rest ben ik afgebleven om ruis de voorkomen.
      Foto verkleint naar 900 pixels en nog eens 40% verscherpt.
      En blijkbaar nog niet scherp?
      Fotograaf op rust

Comment

Op zich vind ik het een goede compo want het is wel een raar gelegen rond punt. Ben ook van de streek dus kan het weten. Misschien was de originele foto niet echt scherp.
        Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TBiRD Bekijk bericht
          Op zich vind ik het een goede compo want het is wel een raar gelegen rond punt. Ben ook van de streek dus kan het weten. Misschien was de originele foto niet echt scherp.
          Nee de originele is niet scherp . Eingelijk viel het wel mee maar toch niet zoals ze moest zijn. Ik zeg het in dit heb ik totaal geen ervaring. Iedereen was foto's aan het maken, ik was maar aan het uitproberen. eens een foto van 15 sec, dan eens ene van 62 sec dan eens veranderen van witbalans enzovoort. En ook omdat het in men eigen dorp was en al die plekken ken doe ik minder men best om een goede foto te maken omdat ik het alle dagen zie, tegenover als ik ergens anders ga blijf ik langer en doe meer men best. maar wegens het slechte weer, op sommige momenten ook veel wind zijn we maar daar gebleven.
          het clublokaal ligt daar 100 meter vandaan. en als ik van lens wou wisselen begon het harder te regenen en zijn we maar terug binnen gegaan.
          Fotograaf op rust

Comment

wat gemis aan scherpte ter hoogte van de kerktoren, maar ik vind het wel een leuke plaat om naar te kijken
            Nikon D7000 - 16-85mm f/3.5 - 5.6 - 35mm f/1.8G - SB-910

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door corre1980 Bekijk bericht
              1. ik was maar aan het uitproberen. eens een foto van 15 sec, dan eens ene van 62 sec dan eens veranderen van witbalans enzovoort.

2. En ook omdat het in men eigen dorp was en al die plekken ken doe ik minder men best om een goede foto te maken omdat ik het alle dagen zie, tegenover als ik ergens anders ga blijf ik langer en doe meer men best.
              1.ik probeer ook veel 'maar zo eens iets uit' hoor, zo kan je bijleren (door hier te zijn ook en door de lessen ook)

2. dat wil toch nix zeggen?! Je kan ook heel mooie foto's in je tuin maken, of waar je alle dagen voorbij komt, dan let je nog eens op iets: momenteel speel ik toerist in Brugge waar ik al heel m'n leven woon
              ik probeer...
              mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
                1.ik probeer ook veel 'maar zo eens iets uit' hoor, zo kan je bijleren (door hier te zijn ook en door de lessen ook)

2. dat wil toch nix zeggen?! Je kan ook heel mooie foto's in je tuin maken, of waar je alle dagen voorbij komt, dan let je nog eens op iets: momenteel speel ik toerist in Brugge waar ik al heel m'n leven woon
                1. Leer het liever zelf door ondervinding. en ook door te tips van de personen hier en lessen zijn te duur.

2. Brugge kun je niet vergelijken met een dorpje.
                Nee het is gewoon geen interesse om in eigen dorp de hele tijd te zoeken.
                Echt veel is hier gewoon niet te zien en vind het ook leuker om op andere locatie te gaan.
                Fotograaf op rust

Comment

2. Brugge kun je niet vergelijken met een dorpje.
                  Nee het is gewoon geen interesse om in eigen dorp de hele tijd te zoeken.
                  Echt veel is hier gewoon niet te zien en vind het ook leuker om op andere locatie te gaan.
                  Brugge is nu idd wel een slechte vergelijking, maar met eens goed in de omgeving rondkijken... kijk maar naar Bommasien
                  ik probeer...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
                    Brugge is nu idd wel een slechte vergelijking, maar met eens goed in de omgeving rondkijken... kijk maar naar Bommasien
                    Als ik in de zomer eens naar Brugge kom mag je gids spelen
                    Fotograaf op rust

Comment

Als ik in de zomer eens naar Brugge kom mag je gids spelen
                      doe ik met plezier hoor!
                      ik probeer...

Comment

Working...
                      X