Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Elsloo

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Elsloo

[IMG][/IMG]Zomaar een middagje Elsloo[IMG]
    Last edited by monaatje; 29 december 2011, 21:22.

Re: Elsloo

Heb je dan ook een foto genomen?
    Het leven heeft veel moois te bieden, men moet het alleen nog zien en dan perfect kunnen vastleggen (beginner Canon).

Comment

ziet er op het eerste zicht niet slecht uit.

Je mag hem gerust groter posten hoor...
      Een beetje "soft"...is dit een hdr-poging ?
      Tracht ook eens voor jezelf wat meer kb'tjes mee te geven als je hem exorteert om hier te posten. Je zult zien...hij gaat kwalitatief veel verbeteren.

Groetjes
      Marc
      Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

Niet slecht in beeld gebracht, mooie diepte in de foto.
        Wel even de kerk rechtzetten, een veelgemaakte fout bij wie pas met fotograferen begint. Men vergeet dat bepaalde zaken nu eenmaal recht moeten staan
        Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

Comment

Euh...monaatje,

je mag hier reageren ook hoor...
          Persoonlijk voor mij althans, ziet de foto er al een stuk realistischer uit, er zitten alvast meer kb's in...maar vrees dat hij naar de normen van mods hier wat te groot zal zijn.
          Normaal mag je hier op de langste zijde gaan tot 900 pixels en tussen 450 à 500 kb.
          Ik weet niet hoe je de foto's upload en vrees ook een beetje dat ik je niet ga kunnen helpen om hem op het juiste formaat te krijgen. Dit omdat ik werk met eigen webruimte en geen gebruik maak van hosts zoals tynipic en wat er daar nog allemaal is.
          Laat maar wat horen en houd je vooral niet in om hulp te vragen...iedereen hier kan wel iets en waar de één je niet kan mee helpen wordt je misschien door iemand anders aangereikt.

Groetjes
          Marc
          Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

mist aan scherpte.
            welke lens gebruikt.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              mist aan scherpte.
              welke lens gebruikt.
              grt,bouk.

Kan best.
              'T was een regenachtige dag en natuurlijk geen statief bij de hand.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
                Euh...monaatje,

je mag hier reageren ook hoor...
                Persoonlijk voor mij althans, ziet de foto er al een stuk realistischer uit, er zitten alvast meer kb's in...maar vrees dat hij naar de normen van mods hier wat te groot zal zijn.
                Normaal mag je hier op de langste zijde gaan tot 900 pixels en tussen 450 à 500 kb.
                Ik weet niet hoe je de foto's upload en vrees ook een beetje dat ik je niet ga kunnen helpen om hem op het juiste formaat te krijgen. Dit omdat ik werk met eigen webruimte en geen gebruik maak van hosts zoals tynipic en wat er daar nog allemaal is.
                Laat maar wat horen en houd je vooral niet in om hulp te vragen...iedereen hier kan wel iets en waar de één je niet kan mee helpen wordt je misschien door iemand anders aangereikt.

Groetjes
                Marc
                Hallo,

Gebruik tinYpic ,

Maar blijkbaar doe ik wat fout met verkleinen.
                Ik zal het eens proberen met lightroom volgende keer.
                Groetjes
                en bedankt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door monaatje Bekijk bericht
                  Kan best.
                  gezien je camerainstelling en de omstandigheden kon het makkelijk uit de hand, daarom mijn vraag....welke lens..?
                  grt,bouk.

Comment

Ik heb de Nikkor 16-85 gebruikt

Comment

Kan best.
                      Volgens mij ligt het scherpte probleem niet aan het feit dat het een regenachtige dag was, want als je het mij vraag ligt het scherpstelpunt hier verkeerd, de kasseien vlak voor je voeten zien er hier scherper uit dan de kerk :-s

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Anaisje Bekijk bericht
                        Men vergeet dat bepaalde zaken nu eenmaal recht moeten staan
                        Zoals,.....????
                        Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

Comment

Ik heb de Nikkor 16-85 gebruikt
                          bedankt.
                          grt,bouk.

Comment

Zoals,.....????
                            Toen ik mijn commentaar schreef was de grote versie er nog niet. Op die onbewerkte versie staat die toren kaarsrecht moet ik zeggen. Bij de bewerkte versie is er een heel miniem verschil waar ik nu net over struikelde door de bewerking. Ik denk dat de bewerking er voor iets tussen zou kunnen zitten dat er verschil op is.
                            Net doordat ik twijfelde heb ik er toen even een grid overgelegd en hem via software iets rechter getrokken en ik zag dat er verschil op was doordat de foto iets kantelde.
                            Het kan dan wel muggenziften zijn omdat het heel miniem is hier, ik wou enkel monaatje meegeven wat ik er aan zag. Net zoals men het ook aan mij meegeeft zodat ik zelf bij mijn foto's kan zien wat er aan schort en ik er de volgende keer kan op letten. Het ligt zeker niet in de bedoeling om ook maar iemand af te breken, ik heb zelf nog hééééél veel te leren en ik hoop hier verder op hulp te mogen rekenen. Op het jaar dat ik hier op BD ben heb ik toch al heel nuttige tips gekregen en probeer ik daar dan ook rekening mee te houden zo goed en kwaad als ik kan.
                            Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

Comment

De eerste vind wat bewerking wel smaken, alleen die halo's storen enorm.
                              Spijtig van de lucht maar daar kan je niet veel aan doen, Het is niet de periode voor mooie wolken enzovoort. Dan zou ik toch proberen van die lucht terug wit te krijgen om die halo's te verwijderen.
                              Photography is a way to see the world in detail.
                              Fotograaf op rust

Comment

Working...
                              X