Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stationsdeuren

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Stationsdeuren

Beste!

Gister heb ik foto's gemaakt op het station in Groningen. Deze vind ik de moeite waard om te tonen en ik hoop op feedback!
    Ik heb deze foto gemaakt met:
    f/16, 10s, ISO 100.
    Het diafragma is achteraf gezien misschien wat aan de hoge kant. Maar bij foto's als dit, gaan jullie dan vooral voor scherpte (zeg maar f8-f10 voor mijn lens geloof ik)?
    De sluitertijd zo vind ik zelf wel mooi, wat vinden jullie daarvan?

Bedankt voor het kijken!

Nikon D90; Nikon AF-S DX 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR; Nikon AF-S 50mm f/1.8;

Re: Stationsdeuren

Leuke foto, mooie kleuren en technisch mooi gekadreerd ! Je hebt wel geluk gehad dat er op 10sec niemand voorbijliep! Waarom niet met iets hogere Iso geprobeerd ?

Groetjes, Raf.
    Nikon D750, 14-24mm f/2.8G ED AF-S , AF-S 24 - 70 mm f/2,8 G ED , AF-S 70 - 200 mm f/2,8 G IF ED VR II, 105mm f/2.8G IF-ED AF-S VR Micro-Nikkor

Comment

Knap gedaan...als ik me niet vergis is de linkse deur geopend tijdens het belichten of vergis ik mij.
      Nikon D90 - SB 900 - sigma 18-200 OS - Nikkor 50 mm f1.8 - Tamron 28-75 f 2.8 - batterygrip - sigma 70-200 f2.8 - en wa strobist materiaal

Comment

Bedankt!
        Het uiteindelijk overhellen en rechttrekken heeft me wel nog een half uur gekost
        Qua voorbijgangers was dat nou net het probleem; er liep elke 2 seconde wel iemand door de deuren! Bij deze net het geluk dat het links en rechts was.
        Heb dus voor een langere sluiter gekozen zodat het minder zou opvallen (en de deuren er niet lelijk op kwamen).
        Vandaar dus ook de lage ISO!

Comment

vind hem wel knap...

Comment

ja mooi! beweging in linkse deur merkbaar maar storen me niet!
            vriendelijke groeten, Sien

Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

Comment

Bedankt!

Comment

mooi, ook met die opengaande deuren.
                Maar er is iets in het perspectief dat me stoort (jammer dus van al je werk , maar begrijp me niet verkeerd, hé: wel een heel heel goeie poging )

nog eens gecheckt, en heb je rechterbovenhoek een heel klein beetje naar rechts getrokken, en dan klopt het
                ik probeer...
                mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Heel knap Pepijn. En btw, zo zie je maar dat als je sluitertijd lang genoeg is, zelfs de passerende mensen niet op je foto staan . Wordt ook dikwijls toegepast overdag bij foto's van drukke pleinen, diafragma dichtknijpen, lange sluitertijd.....en weg mensen.
                  Groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                    Heel knap Pepijn. En btw, zo zie je maar dat als je sluitertijd lang genoeg is, zelfs de passerende mensen niet op je foto staan . Wordt ook dikwijls toegepast overdag bij foto's van drukke pleinen, diafragma dichtknijpen, lange sluitertijd.....en weg mensen.
                    Groetjes
                    voila en weer wat bijgeleerd
                    vriendelijke groeten, Sien

Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                      Groetjes
                      bedankt! Daar heb ik het idee vandaan idd! Er passeren hier nogal eens foto's met letterlijk vage mensen enzo. Best leuk Overdag is een grijsfilter alleen een must geloof ik

Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
                      mooi, ook met die opengaande deuren.
                      Maar er is iets in het perspectief dat me stoort (jammer dus van al je werk , maar begrijp me niet verkeerd, hé: wel een heel heel goeie poging )

nog eens gecheckt, en heb je rechterbovenhoek een heel klein beetje naar rechts getrokken, en dan klopt het
                      ahh dus dat is het! Zeker in de grote versie viel me ook wat op, alsof de onderkant van de deuren net even anders schuin loopt of zoiets! Zodra ik bij m'n pc kan ( dag of 2 ) dan ga ik het proberen! Dankje!!!

Comment

voor mij is dit knap gedaan!!!
                        mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Vind het ook een mooie foto...zelfs met een heel lokale sneeuwbui...

Knap.

Groetjes
                          Marc
                          Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

Ik vind deze ook heel geslaagd, grts.

Comment

Knap gedaan
                              Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

Comment

Working...
                              X