naar aanleiding van je foto "er zal licht zijn"...Hier ben je inderdaad over de schreef.
Als je nou kijkt naar je wolken...krijg je allerlei fijne witte streepjes te zien. (Artefacten)
Een foto die recht uit het bakje mooi scherp is kun je zonder problemen naverscherpen. Ze hebben dat ook nodig bij verkleining.
Een foto die van in het begin niet scherp is krijg je softwarematig niet meer goed. Je kunt dan de scherpte wel wat verbeteren...maar daar stopt het.
In dit geval: niet meer verder werken op deze foto...Terug je origineel nemen en na verkleining wat bij verscherpen. Als je het resultaat hierboven krijgt dan...zit je er over met je naverscherping.
Probeer eens.
Groetjes
Marc
Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)
naar aanleiding van je foto "er zal licht zijn"...Hier ben je inderdaad over de schreef.
Als je nou kijkt naar je wolken...krijg je allerlei fijne witte streepjes te zien. (Artefacten)
Een foto die recht uit het bakje mooi scherp is kun je zonder problemen naverscherpen. Ze hebben dat ook nodig bij verkleining.
Een foto die van in het begin niet scherp is krijg je softwarematig niet meer goed. Je kunt dan de scherpte wel wat verbeteren...maar daar stopt het.
In dit geval: niet meer verder werken op deze foto...Terug je origineel nemen en na verkleining wat bij verscherpen. Als je het resultaat hierboven krijgt dan...zit je er over met je naverscherping.
Probeer eens.
Groetjes
Marc
dit bedoelde ik nu.....schrik om Teveel...., bedankt ik heb origineel geplaatst
vriendelijke groeten, Sien
Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !
het originele is niet scherp genoeg
als ik naar uw exif kijk zit je met uw lens op het uiterste van de mm, dit zou ik met deze lens vermijden
uw iso kan je voor deze foto optrekken naar 400, dan kan je uw diafragma iets dichter knijpen
nochtans geen lelijke foto.
En, om het nu nog iets moeilijker te maken:
in dit specifieke geval kan je hem nóg meer verscherpen en dan wordt het weer mooi: alles van takken wordt nu wit
nochtans geen lelijke foto.
En, om het nu nog iets moeilijker te maken:
in dit specifieke geval kan je hem nóg meer verscherpen en dan wordt het weer mooi: alles van takken wordt nu wit
geprobeert!bedankt!
vriendelijke groeten, Sien
Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !
Comment