Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
De Shooting Day in AARSCHOT op 22 maart 2025 is VOLGEBOEKT
Wat het licht betreft ben je met vlag en wimpel geslaagd.
Wat compo betreft was het volgens mij beter dat er meer symmetrie is.
Ik vind dat je nu een slordige symmetrie hebt. Of je kiest voor volledige symmetrie of je trekt gans de foto uit de symmetrie. Nu is het nog vis nog vlees.
Als je kiest voor de volledige symmetrie dan zal de lensvertekening (tonvormig) en de perspectiefvertekening (verticaal), die plaatwerker vernoemt niet zo opvallen.
Robby BB
Minder tijd achter de computer
Is meer tijd achter de camera
Ik heb mij altijd af gevraagd hoe dat dit komt en hoe ik da kan vermijden of verbeteren in photoshop???
Grts S.
Vermijden?
Eigenlijk alleen de verticale perspectiefvertekening maar dan moet je wel de camera-
achterwand exact loodrecht op het aardoppervlak houden.
De lens/body vertekening is inherent aan de door jouw gebruikte combinatie lens en
body en absoluut niet te vermijden.
Verbeteren?
In PS kijk je bij de Filters en daar neem je "Correct camera distortion" (PS(E)).
Anders en beter.
Zelf geef ik de voorkeur aan DxO omdat daar voor elke verschillende combinatie van lens
en body een aparte toegewijde module is die alle lensvertekening corrigeert. Dan is PS
maar behelpen (voor mij althans).
Comment