Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zwart

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Zwart

De kleur zwart is niet gemakkelijk
    Graag reactie, want hier leer ik uit.

Exif
    ISO 400
    400 mm
    - 1,3 EV
    f/5,6
    1/100
    Het leven heeft veel moois te bieden, men moet het alleen nog zien en dan perfect kunnen vastleggen (beginner Canon).

Re: Zwart

Als je naar je histogram kijkt zie je dat ze aan de donkere kant is .
    Een beetje extra contast kan ze ook gebruiken, je eyecatcher staat ook nogal centraal ( maar stoort niet echt hier vind ik ).
    mvg Bruno D.G.
    Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"

Comment

Mooie foto, ik zou hem ook anders gecomposeerd hebben zoals reeds gezegd. Beetje centraal. Ik had hem meer naar linksonder gezet zodat er meer ruimte vrijkomt op rechts, de richting waarin de vogel kijkt, maar smaken verschillen dus ok foto.
      Nikon D3100 - Nikkor AF-S DX 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR - Vanguard Espod Plus 203AP

Comment

How zekerst...zo al direct op 400mm...
        Lijkt mij niet helemaal scherp waar het hoort...Uit de hand gefotografeerd ?
        Je ISO zonder problemen naar 800 en de snelheid stukken hoger.

Deze werd genomen op 300mm 1600 iso - 1/800s..omdat de lichtomstandigheden slecht waren en hij in beweging was. En nog mocht hij scherper. Plaats de link enkel als voorbeeld.
        Mocht deze link storen...geef je maar een seintje.
        Groetjes
        Marc
        Last edited by Brombeer; 8 december 2011, 22:15.
        Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
          How zekerst...zo al direct op 400mm...
          Lijkt mij niet helemaal scherp waar het hoort...Uit de hand gefotografeerd ?
          Je ISO zonder problemen naar 800 en de snelheid stukken hoger.

Deze werd genomen op 300mm 1600 iso - 1/800s..omdat de lichtomstandigheden slecht waren en hij in beweging was. En nog mocht hij scherper. Plaats de link enkel als voorbeeld.

Groetjes
          Marc
          Met vogels gaat het allemaal zo snel, en je moet als beginner aan zoveel denken
          Zoals je zegt, ik heb uit de hand gefotografeerd ... ik heb nog geen statief in mijn bezit maar staat op mijn kerstlijstje, waaronder ook een macrolens

Ik heb op je link gekeken ... wauw, dat is voor mij een heel mooie foto
          Als je een vogel fotografeert en je zit binnen achter de raam ... gaat dat (ramen wel proper hé )?
          Het leven heeft veel moois te bieden, men moet het alleen nog zien en dan perfect kunnen vastleggen (beginner Canon).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dstarz Bekijk bericht
            Mooie foto, ik zou hem ook anders gecomposeerd hebben zoals reeds gezegd. Beetje centraal. Ik had hem meer naar linksonder gezet zodat er meer ruimte vrijkomt op rechts, de richting waarin de vogel kijkt, maar smaken verschillen dus ok foto.
            De vogel keek halvelings naar mij ... ik heb ook een foto dat hij me aankijkt maar die vond ik niet zo mooi Hij was volop eten aan het zoeken onder de bladeren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lunais Bekijk bericht
              Met vogels gaat het allemaal zo snel, en je moet als beginner aan zoveel denken
              Zoals je zegt, ik heb uit de hand gefotografeerd ... ik heb nog geen statief in mijn bezit maar staat op mijn kerstlijstje, waaronder ook een macrolens ....
              Je hoeft niet bepaald te statieven...maar om dergelijke lens te hanteren ligt je snelheid te laag.
              Men zegt, dat je best je snelheid gelijk of hoger houdt aan het aantal mm'tjes ivm bewegingsonscherpte. Ga je zo laag in snelheid als jij hier deed dan mag het vogeltje nog perfect stil zitten...loop je het risico dat jij bij het afdrukken het toestel beweegt.

Groetjes
              Marc
              Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
                Je hoeft niet bepaald te statieven...maar om dergelijke lens te hanteren ligt je snelheid te laag.
                Men zegt, dat je best je snelheid gelijk of hoger houdt aan het aantal mm'tjes ivm bewegingsonscherpte. Ga je zo laag in snelheid als jij hier deed dan mag het vogeltje nog perfect stil zitten...loop je het risico dat jij bij het afdrukken het toestel beweegt.

Groetjes
                Marc
                Morgen eens uitproberen
                Groetjes,
                Nadia

Comment

Working...
                X