Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

waai heen en verspreid u !

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: waai heen en verspreid u !

Ik begin dat gedoe over dat histogram knap beu te worden.
    Kunnnen jullie ook nog gewoon een foto bekijken zonder het histogram er bij te halen?????
    als ik bovenstaande foto bekijk zie ik een foto met mooie kleuren.
    Om te zien dat de kleuren mooi zijn heb ik geen histogram nodig.
    Leer eens allemaal terug om naar de foto te kijken in plaats van u blind te staren op een histogram.
    Last edited by angerman; 8 december 2011, 17:53.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door angerman Bekijk bericht
      Kunnnen jullie ook nog gewoon een foto bekijken zonder het histogram er bij te halen?????
      Leer eens allemaal terug om naar de foto te kijken in plaats van u blind te staren op een histogram.
      Welkom op het forum met uw eerste bericht.

In uw geval adviseer ik u - om verdere ergernis te voorkomen - plaatjesboeken te gaan
      kopen en bekijken. U kan echter ook kiezen om wat te leren. Het is geheel aan u.
      Van waardering geniet ik.
      Van kritiek leer ik.

Comment

histogram is nochtans een heeeeel handige tool om uw foto een heel stuk mooier/beter te maken.

en als ge dat gedoe over dat histogram beu komt dan lees je er maar over eh

ik vraag me trouwens af wie zijn dubbel account dit zou kunnen zijn?

Comment

Ik heb een update gplaatst met gecorrigeerde kleuren.
          Eerst heb ik het lichtste en donkerste punt in de foto bepaald om vervolgens een aanpassingslaag erboven op te leggen (levels).
          @robbydorine.
          afstand zal ongeveer een meter geweest zijn.

Groetjes
          een pessimist is een optimist met ervaring.
          Pentax K-5 en een beetje glas (door gegeven aan mijn dochter Lien)
          Pentax k-3II en nog meer glas

Comment

Niet slecht hoor die derde Grts.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Martijn1980 Bekijk bericht
              Ik heb een update gplaatst met gecorrigeerde kleuren.
              Eerst heb ik het lichtste en donkerste punt in de foto bepaald om vervolgens een aanpassingslaag erboven op te leggen (levels).
              Nochthans heeft de tweede update een erg paarse gloed. Als ik dezelfde methode toepas op
              de download van de originele foto, worden de pluizen mooi zilverig wit.
              Van waardering geniet ik.
              Van kritiek leer ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                Nochthans heeft de tweede update een erg paarse gloed. Als ik dezelfde methode toepas op
                de download van de originele foto, worden de pluizen mooi zilverig wit.
                voila da vond ik dus ook.
                ma een of andere reden blijft het bij mij paars.
                ga nog eens iets anders proberen

Comment

Awel Martijn....

uw pluisje heeft al wat voeten in d' aarde gehad hé
                  Geef mij dan maar de eerste en liefst mét vlekje Je moet voor mij niet speciaal herbeginnen.....pffffft....

Je krijgt inderdaad het pluisje heel mooi zonder dat er zelfs al te veel verandert aan de bg-kleur.

@Angerman...voor iemand zoals ik met een "kleurendefect" is het histogram anders wel een handig dingetje hoor...'t is maar hoe je het bekijkt. Denk dat er zelfs veel mensen in hetzelfde straatje zitten zonder het zelf te weten. Ik ben er zeker van dat sommige kleuren die ik mooi vind helemaal niet in jouw smaak zouden vallen. Maar heb het al geschreven...ben soms niet akkoord met de software en dan...tja dan komen we bij kleuren en smaken

Groetjes
                  Marc
                  Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

heb nog maar eens een update geplaatst
                    hopelijk is het nu beter.

groetjes

Comment

Voor mij wel hoor Martijn.

Groetjes
                      Marc
                      Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Martijn1980 Bekijk bericht
                        Ik heb bewust voor een beperkte scherptediepte gekozen omdat ik wou dat het hart van de paardebloem goed zichtbaar was. Indien ik voor een algemene scherpte was gegaan waren hier delen niet zichtbaar van geweest.
                        Nu ligt de nadruk op de horizontale gerichte pluisjes en op het hart. het is natuurlijk ook wel een beetje persoonlijke smaak en visie van de fotograaf he.
                        in ieder geval bedankt voor de reactie
                        Deze foto heb je gemaakt met een DOF van 1,74 cm bij F7,1 Bij f16 heb je 3,9 cm DOF. Daartussen heb je nog enkele gradatie.
                        Zoals je ziet krijg je bij een kleiner diafragma een grotere DOF en daarmee ook meer bewegingsruimte en comfort om om je DOF te bepalen. Om je scherpte te bepalen moet het focuspunt niet direkt op het hart van de bol vallen. De focus mag ook meer naar achter of naar voor liggen om zo uw scherptegebied te bepalen.
                        Het blijft een mooie foto maar voor mij iets meer scherptediepte in het hart de bol.
                        Maar dat is kwestie van smaak

angerman heeft hier wel een punt, maar de manier waarop hij het brengt mag wat genuanceerder.

Het Hystogram is een één van de hulpmiddel om een foto te beoordelen. Maar met het hystogram beoordeel je niet een foto.
                        Waarmee ik wil zeggen dat een foto ook goed kan zijn met een slecht( volgens het boekje)hystogram.
                        Anders kan ook, het is niet wanneer je een perfekt hystogram hebt je ook een perfekte foto hebt.
                        Als je een goede foto hebt mag het hystogram zeggen wat het wil, dan moet je van de foto blijven.
                        Soms kun je denken dat een foto goed is, maar na het bijstellen van het hystogram, toch nog beter is, kan ook gebeuren.
                        Het hystogram is een zeeeeeer belangrijk instrument, maar uw beoordeling volledig laten afhangen van het hystogram gaat mij wat te ver.
                        Maar zo heeft iedereen zijn DaDa en bij mij is dat de scherpte, dof en het gevoel dat ik bij een foto heb
                        Robby BB
                        Nb Dat sommige foto's het moeten hebben van de fouten, hier enkele links
                        De eerste is wereldberoemd geworden maar dan staat het woord "WHY" erbij
                        Link 1
                        Link2
                        Link3
                        Minder tijd achter de computer
                        Is meer tijd achter de camera

Comment

U hebt zich vandaag 8 dec geregistreerd op dit forum en dit is uw eerste bericht. Dat beloofd want het woord "histogram" gaat u nog tegenkomen en u bent het gedoe over histogram nu al knap beu.
                          Toch welkom.
                          Mvg,
                          Eddy
                          Smaken verschillen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door eddy007 Bekijk bericht
                            U hebt zich vandaag 8 dec geregistreerd op dit forum en dit is uw eerste bericht. Dat beloofd want het woord "histogram" gaat u nog tegenkomen en u bent het gedoe over histogram nu al knap beu.
                            Toch welkom.
                            Mvg,
                            Eddy
                            Ik kan angerman wel een beetje volgen, Kom je uit de analoge fotografie, dan heb je geen diagram om een foto te beoordelen, Dat doe je met je ogen, niet door je op getallen van een diagram te baseren, Het is in het digitale tijdperk wel een handig middel, maar de oudere generatie doet het liever op de oude manier,

ALs je foto's beoordeeld op kleur (paarse zweem) doe je dit beter niet op een computerscherm, Tenzij de kleuren accuraat worden weer gegeven, Niet iedereen heeft een perfect gecalibreerd scherm en daarom kan je deze commentaar best met een korrel zout nemen.

Zelf kan ik nu niet oordelen over de update, omdat om mijn werk veel site's geblokkeerd zijn, waaronder veel fotohosters
                            Mijn handtekening kan een hele hoop cijfers en getallen bevatten, Maar het belangrijkste is dat ik weet hoe het te gebruiken en dat het bijna 16 Kilogram weegt.

Comment

Working...
                            X