Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Little bird

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Little bird

    Na lang wachten ... 3 minuten
    Eindelijk een vogeltje. Maar ik heb meer de boom getrokken dan het vogeltje
    En het was vandaag redelijk groen en donker
    Graag jullie reactie, want daar leer ik uit.

    Het leven heeft veel moois te bieden, men moet het alleen nog zien en dan perfect kunnen vastleggen (beginner Canon).

  • #2
    Re: Little bird

    Ik zie liever het vogeltje wat groter, maar dit was misschien niet simpel. Voor de rest mis ik precies algemene scherpte, links beweging in de takken, wat lijkt op een te lange sluitertijd, en dit is dan waarschijnlijk ook de reden waarom ik algemene scherpte mis. Volgende keer hogere sluitertijd, desnoods wat iso opschroeven. Maar om deftige hulp en tips te krijgen zet je best je Exif van deze foto erbij: Camera, Lens, Iso, Sluitertijd, Diafragma. Denk dat deze zowat de belangrijkste zijn, verbeter iemand mij indien nodig
    Als deze scherp was geweest, denk ik dat het een mooie zou zijn
    Last edited by Nixonn; 6 december 2011, 16:47.
    Canon EOS 6D + 24-105 f4.0 L IS USM - 50mm f1.8 - 85mm f1.8 - Sigma 150mm f2.8 macro.
    https://www.flickr.com/photos/129745547@N08

    Comment


    • #3
      Re: Little bird

      In de Exif zie ik dat je 'pattern' hebt gebruikt. Mijn advies is om met dit soort fotografie te
      mikken op 'spotmeting' in combinatie met één gekozen scherpstelpunt (het vogeltje dus).
      Dat zal de scherpte op de gewenste plek brengen en niet over de foto verdelen.

      Ga vooral in RAW fotograferen (als je dat nog niet deed) dat geeft meer mogelijkheden tot
      achteraf bereiken van het gewenste resultaat.
      Van waardering geniet ik.
      Van kritiek leer ik.

      Comment


      • #4
        Re: Little bird

        Oorspronkelijk geplaatst door Nixonn Bekijk bericht
        Ik zie liever het vogeltje wat groter, maar dit was misschien niet simpel. Voor de rest mis ik precies algemene scherpte, links beweging in de takken, wat lijkt op een te lange sluitertijd, en dit is dan waarschijnlijk ook de reden waarom ik algemene scherpte mis. Volgende keer hogere sluitertijd, desnoods wat iso opschroeven. Maar om deftige hulp en tips te krijgen zet je best je Exif van deze foto erbij: Camera, Lens, Iso, Sluitertijd, Diafragma. Denk dat deze zowat de belangrijkste zijn, verbeter iemand mij indien nodig
        Als deze scherp was geweest, denk ik dat het een mooie zou zijn
        Ik ben niet gewoon om deze camera te gebruiken en ik moet zeggen het vogeltje was daar ineens zonder dat ik het verwachtte ... ik was eigenlijk met een ander vogeltje bezig
        Groetjes,
        Nadia

        Vandaag:
        Canon EOS-1 D Mark II
        ISO 400
        - 1,3 EV
        Diafragma: f/6,3
        Sluitertijd: 1/320
        Het leven heeft veel moois te bieden, men moet het alleen nog zien en dan perfect kunnen vastleggen (beginner Canon).

        Comment


        • #5
          Re: Little bird

          toch al direct een vogelke dat ik nog niet kunnen fotograferen heb

          Comment


          • #6
            Re: Little bird

            Oorspronkelijk geplaatst door Greyhorse Bekijk bericht
            toch al direct een vogelke dat ik nog niet kunnen fotograferen heb
            Het geluk is aan de geluksvogel hé
            Het leven heeft veel moois te bieden, men moet het alleen nog zien en dan perfect kunnen vastleggen (beginner Canon).

            Comment


            • #7
              Re: Little bird

              "Het leven heeft veel moois te bieden..."
              Een understatement...
              "men moet het alleen nog zien..."
              Is bij deze gebeurd...
              "en dan perfect kunnen vastleggen..."
              En nu werken aan de derde stap hé...
              Maar met die derde stap ben ik ook nog lang niet rond hoor...
              En telkenmale ik verander van toestel moet ik opnieuw leren er mee omgaan...

              Groetjes
              Marc
              Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

              Comment


              • #8
                Re: Little bird

                Oorspronkelijk geplaatst door Lunais Bekijk bericht
                Vandaag:
                Canon EOS-1 D Mark II
                ISO 400
                - 1,3 EV
                Diafragma: f/6,3
                Sluitertijd: 1/320
                Waarom die onderbelichting? Zoals je zelf zei was het al redelijk donker en groen.
                Nikon D90/16-85mmVR/50mm1.4/105mm2.8 micro/sb-900/70-210mm/Panasonic Lumix TZ7/ Manfrotto 1 en 3-poot

                Comment


                • #9
                  Re: Little bird

                  Oorspronkelijk geplaatst door Happy Genes Bekijk bericht
                  Waarom die onderbelichting? Zoals je zelf zei was het al redelijk donker en groen.
                  Ja, maar even van te voren scheen de zon en toen begon het weer over te slaan en heel donker te worden en ik was deze vergeten aan te passen
                  Het leven heeft veel moois te bieden, men moet het alleen nog zien en dan perfect kunnen vastleggen (beginner Canon).

                  Comment


                  • #10
                    Re: Little bird

                    Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
                    "Het leven heeft veel moois te bieden..."
                    Een understatement...
                    "men moet het alleen nog zien..."
                    Is bij deze gebeurd...
                    "en dan perfect kunnen vastleggen..."
                    En nu werken aan de derde stap hé...
                    Maar met die derde stap ben ik ook nog lang niet rond hoor...
                    En telkenmale ik verander van toestel moet ik opnieuw leren er mee omgaan...

                    Groetjes
                    Marc
                    Ik heb vandaag veel mooie dingen gezien, maar dat vastleggen ...
                    Er is nog heel veel werk aan de winkel.
                    Groetjes,
                    Nadia
                    Het leven heeft veel moois te bieden, men moet het alleen nog zien en dan perfect kunnen vastleggen (beginner Canon).

                    Comment

                    Working...
                    X