Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn kat

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mijn kat

    Hallo iedereen,

    Ik ben sinds kort begonnen met fotografie en zou graag jullie mening hebben over volgende foto.
    Ook opbouwende kritiek en handige tips zijn altijd welkom.


    Groeten,

    Elunite

  • #2
    Re: Mijn kat

    Ik ben zelf nog nog maar een beginner. Maar ik wil wel mijn mening geven
    Spijtig van de onderste rand van de foto en ik zou volgende keer meer zijn hele snoetje trekken en dan volledig scherp stellen op je kat.
    Groetjes,
    Nadia
    Het leven heeft veel moois te bieden, men moet het alleen nog zien en dan perfect kunnen vastleggen (beginner Canon).

    Comment


    • #3
      Re: Mijn kat

      Ik vind dit wel een leuke uitsnede,al mis ik het neusje wel een beetje,het is altijd handig je exif ( diafragma en sluitertijd lens en brandpunt) mee te posten, zo kan men gerichtere uitleg geven.Is dit een vergrootte uitsnede uit een ander beeld? Je hebt heel veel ruis zichtbaar en je scherpte is niet dat,Grtjes Francine
      Zo veel mensen, zoveel meningen
      Groetjes Francine

      Comment


      • #4
        Re: Mijn kat

        Oorspronkelijk geplaatst door Francine Versluys Bekijk bericht
        Ik vind dit wel een leuke uitsnede,al mis ik het neusje wel een beetje,het is altijd handig je exif ( diafragma en sluitertijd lens en brandpunt) mee te posten, zo kan men gerichtere uitleg geven.Is dit een vergrootte uitsnede uit een ander beeld? Je hebt heel veel ruis zichtbaar en je scherpte is niet dat,Grtjes Francine
        Hallo Francine,

        Diafragma: f/6.5
        Sluitertijd lens: 1/3 sec
        Brandpunt lens: 200 mm

        Het is de originele foto. De onderkant is de zetel waar de kat op lag te slapen.
        De ruis had ik op de originele foto ook al, wel minder maar deze is versterkt met het verkleinen en het zwart-wit maken van de foto.

        Groeten,

        Evy

        Comment


        • #5
          Re: Mijn kat

          De foto vertoont helaas zeer veel ruis (wat logisch is bij ISO 3200).
          Ik vrees dat je ook wat bewegingsonscherpte hebt. Een sluitertijd van 1/3 sec bij 200mm kan geen scherp beeld opleveren zonder statief.

          Mvg
          Rudy
          www.facebook.com/RudyPeirePhotography
          http://www.rudypeire.net

          Comment


          • #6
            Re: Mijn kat

            Ik vrees hier bij te treden dat het minder geslaagd is, zo veel ruis. Maar niet getreurd, je model zal wel klaar voor je staan de volgende keer.
            Probeer je foto te maken met veel daglicht dat maakt het al gemakkelijker. Je kan best voor dieren een hogere sluitersnelheid gebruiken.1/3 sec is geschikt voor een stilstaand onderwerp en met statief maar niet voor iets dat zelfs maar ademhaalt. Met 200mm kan je snelheid beter boven of net 200 zijn. Heb je niet genoeg licht dan maar met de flits werken. Fotograferen is vooral oefenen en nog eens oefenen. Zo leer je het meest en onthou je het ook beter als je de foto's dan vergelijkt met elkaar. Maar dat komt wel goed met de tijd, laat je niet ontmoedigen door de mindere.
            Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

            Comment


            • #7
              Re: Mijn kat

              Teveel ruis...te dicht...ik ben er niet zo voor te vinden.
              Volgende keer beter met hetzelfde model?

              Mvg,
              Facebook Silencior Landscapes
              500px

              Comment


              • #8
                Re: Mijn kat

                mij stoort die ruis niet
                maar wel de zetelrand
                zoals Anaisje zegt: oefenen en oefenen!
                ik probeer...
                mijn Fijsboecq en mijn flickr

                Comment

                Working...
                X