Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

de fotograaf

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • de fotograaf

    Deze heb ik speciaal bewerkt. Daarmee wil ik zeggen buiten mijn gewoonlijke operaties heb ik de achtergrond zw gemaakt en de fotograaf ik kleur gelaten. Daarmee had ik een speciaal doel.
    Voor mij is de fotograaf diegene die de foto kleurt. Hoe kleurrijker hij is, hoe beter zijn foto. Vandaar die 'operatie'

    Nikon D5000
    FL: 155 mm
    BT : 1/200
    F : 10
    Iso : 200

    1.


    2.


    3.


    4.


    5.

    Last edited by Loeky; 6 december 2011, 14:41. Reden: minder scherp en rechttrekken

  • #2
    Re: de fotograaf

    Van boven zou ik alles er af snijden tot op een 3 à 4 lagen steen boven de deuropening. Zo
    ben je de niet-essentiele elementen kwijt. Maar dan gaat wel extra opvallen dat de foto-
    inhoud niet voldoende recht staat.
    Het ziet er hier uit dat er teveel is naverscherpt (halo rond de persoon).
    Van waardering geniet ik.
    Van kritiek leer ik.

    Comment


    • #3
      Re: de fotograaf

      Hello Plaatwerker, je was me net voor. Ik was al bezig om de foto minder scherp te maken (doe nu ook met de anderen), doch las ik erbij dat de foto niet erg recht stond. Dus terug naar Photoshop. Ik had het recht getrokken met de vertikale muren. Nadien probeerde ik de horizontale. Dat ging, maar toen ik op Picasa kwam leek de foto weer niet erg recht. Zou Picasa de foto veranderen ? Dus rechtzetten toch nog met picasa dan maar even geprobeerd. Maar ik verloor links wat ruimte, die al wat krap was.
      Ik vind dat rechtzetten nog steeds erg moeilijk. Ik neem denk ik altijd de verkeerde punten om ze recht te trekken. Misschien zijn daar wel regels over ?

      Bedankt voor de kritiek.
      Last edited by Loeky; 4 december 2011, 11:06.

      Comment


      • #4
        Re: de fotograaf

        Oorspronkelijk geplaatst door Loeky Bekijk bericht
        ... Ik vind dat rechtzetten nog steeds erg moeilijk. Ik neem denk ik altijd de verkeerde punten om ze recht te trekken. Misschien zijn daar wel regels over ?
        Dat is te zien, de update staat nog steeds scheef (voor mij) en er is teveel rand verloren
        geraakt. Uitgaand van het geplaatste origineel zet ik recht op de rand van de muur direct
        naast de boom (lekker lang). Ik heb veel minder verlies.

        Regels ken ik niet van officiele zijde maar ik houd voor mijzelf aan de rechtzetreferentie
        zoveel mogelijk in het midden van de originele opname te zoeken (anders loop je tegen het
        probleem van de perspectivische vertekening op).
        Van waardering geniet ik.
        Van kritiek leer ik.

        Comment


        • #5
          Re: de fotograaf

          Ik heb het nu pas gelezen. Zal het morgen uitgebreid rechtzetten. Hoe meer ik mijn werk verbeter hoe beter het zal worden. Dat geloof ik alvast.
          Bedankt Plaatwerker.

          Comment


          • #6
            Re: de fotograaf

            benieuwd naar je verbeterde versie,momenteel vind ik de eerste de mooiste,grtjes Francine
            Zo veel mensen, zoveel meningen
            Groetjes Francine

            Comment


            • #7
              Re: de fotograaf

              Loeky,

              Probeer de foto eens te verscherpen met slim verscherpen zoom dan wel minimaal 50% of 100% in op de afbeelding.

              Comment


              • #8
                Re: de fotograaf

                Sorry, Loeky, dat kleur en zwart wit is een achterhaald foefje, eender wat voor theorieën
                je erbij naar voren schuift. Je had hetzelfde resultaat kunnen bereiken met de DOF te min-
                deren of te milderen.

                Comment


                • #9
                  Re: de fotograaf

                  Hello Francine en Plaatwerker. Ik hoop dat het deze keer de goede keer is. Ik heb die muur gebruikt.

                  @ Doudeke : ik heb geprobeerd maar het is mislukt. Morgen probeer ik nogmaals. Hopelijk omdat ik meer tijd eraan kan besteden zal het me beter lukken.

                  Comment


                  • #10
                    Re: de fotograaf

                    @ Doudeke : ik heb het opnieuw geprobeerd. Wou niet overdrijven. Ik post het erbij zodat je het ook even kunt bekijken. Waarschijnlijk moet er nog wat aan gewerkt worden of moet ik een nieuwe foto trekken kan ook. Maar wou het toch even proberen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: de fotograaf

                      Oorspronkelijk geplaatst door Loeky Bekijk bericht
                      Hello Francine en Plaatwerker. Ik hoop dat het deze keer de goede keer is. Ik heb die muur gebruikt. ...
                      Voor mij nog steeds niet echt recht op de achtergrond.

                      Mijn poging - met minder randverlies - vanaf de originele post is hier te zien:
                      Van waardering geniet ik.
                      Van kritiek leer ik.

                      Comment


                      • #12
                        Re: de fotograaf

                        Aan de hand van jou voorbeeld heb ik het ook nog eens geprobeerd. Hopelijk de goede deze keer Het moet toch eens lukken he !

                        Comment

                        Working...
                        X