Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
't is idd stilletjes met de commentaren.
Mi is de foto met deze bg wat donker voor een kindje.Het gezichtje en de ogen zijn heel knap en sprekend maar het achterhoofdje verdwijnt in de bg.Maar..ben maar een leek en oordeel vanuit mijn gevoel hé!
tot de volgende!
vriendelijke groeten, Sien
Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !
Mooi modelletje hoor, Nathalie. Mij vielen direct zijn grote ogen op en ... de overbelichting op zijn gezichtje.
Overbelichting op het gezichtje zie ik niet. De belichting is vrij sterk, maar er is toch niets uitgebrand?
Er zitten geen exifs bij de foto, maar ik vermoed dat je geflitst hebt (alhoewel er slechts een heel kleine lichtbron te zien is in het ene oogje). Kan ook afkomstig zijn van een lamp??? Het licht mocht wat zachter voor mij, maar 'k vind het zo ook wel OK.
Zoals Sien schrijft, is het wel jammer dat het hoofdje van Mattis in de achtergrond verdwijnt.
De omzetting vind ik mooi! Dit past volgens mij beter bij een kind dan een pure zwart-witomzetting.
Ik vind dit een mooi beeld met hele mooie compo en uitstraling,het stoort me in het geheel niet dat het hoofdje in de BG verdwijnt,de omzetting is mooi en krachtig,het enigste minpuntje vind ik de heel lichte vlekken op zijn wangetje en aan zijn slaap,ik denk niet dat dit echte overbelichting is ik denk dat dit eerder door je omzetting of nabewerking komt,ik zelf zou dit proberen plaatselijk een beetje te temperen,Grtjes Francine
Oorspronkelijk geplaatst door Francine VersluysBekijk bericht
ik denk niet dat dit echte overbelichting is ik denk dat dit eerder door je omzetting of nabewerking komt,ik zelf zou dit proberen plaatselijk een beetje te temperen,Grtjes Francine
@Nelita en Francine: Overbelichting is het inderdaad niet want als ik het temper in PS zie je inderdaad nog de details. Ik wijzig dus mijn overbelichting in teveel belichting.
Nikon D90/16-85mmVR/50mm1.4/105mm2.8 micro/sb-900/70-210mm/Panasonic Lumix TZ7/ Manfrotto 1 en 3-poot
Overbelichting op het gezichtje zie ik niet. De belichting is vrij sterk, maar er is toch niets uitgebrand?
Er zitten geen exifs bij de foto, maar ik vermoed dat je geflitst hebt (alhoewel er slechts een heel kleine lichtbron te zien is in het ene oogje). Kan ook afkomstig zijn van een lamp??? Het licht mocht wat zachter voor mij, maar 'k vind het zo ook wel OK.
Zoals Sien schrijft, is het wel jammer dat het hoofdje van Mattis in de achtergrond verdwijnt.
De omzetting vind ik mooi! Dit past volgens mij beter bij een kind dan een pure zwart-witomzetting.
Ja ik moest inderdaad inflitsen... Ik moest foto's bij die mensen gaan nemen en die wouden perse dat deze foto's bij hen thuis genomen waren en ja de lichtsomstandigheden waren niet wat het moest zijn daarom dat de kleurenfoto's nog op minder trekken...
Comment