Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

de knikker

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• de knikker

Sla weer eens een nieuwe richting uit. De muzikant heeft me ertoe gebracht. nl. De abstractie. Waarom niet ? lijkt me ook erg spannend en dan kom ik dichtbij het latere werk dat ik graag zou willen verrichten. Tevens even leren om mooie gepaste kader rond het werk te plaatsen. Ik hoor het wel of niet goed zit.

Nikon D5000
    Fl : 40 mm
    BT : 1/10
    F : 5.6
    iso : 400

1.

2.

3.

Last edited by Loeky; 26 november 2011, 06:31. Reden: lelijke kader vervangen in zwarte rand

Re: de knikker

het heeft wel iets vind ik
    Beter een eersteklas versie van jezelf dan een tweederangs van een ander ! ;-)

Comment

knap gedaan !!!
      vriendelijke groeten, Sien

Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

Comment

Geinig, hoekige vormen om de rondheid te laten zien.

Maar het kader vind ik afschuwelijk.
        Van waardering geniet ik.
        Van kritiek leer ik.

Comment

Doet me denken aan die Griekse mozaïek vloeren en mijn eeuwige nieuwsgierigheid wie
          zich nu met zoiets heeft bezig gehouden.

Comment

Een mooi experiment, maar je slagschaduw op je kader is voor mij net iets teveel van het goede,het kader op zich hoort hier wel bij ,maar dan soberder zodat alle aandacht meer naar je beeld gaat, Grtjes Francine
            Zo veel mensen, zoveel meningen
            Groetjes Francine

Comment

hmmm, zegt me niet zoveel
              en idd een ander kader nemen
              ik probeer...
              mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Voor mij is dit een knappe foto!
                Maar dat kader vind ik helemaal niet passend.
                Als je echt een kader wil, zou ik hier ofwel wit ofwel zwart nemen.
                Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

Comment

hartelijk dank voor alle reacties. Bij sommige reacties heb ik hartelijk gelachen, maar ben toch serieus aan het werk gegaan. Heb mijn kader aangepast en gekozen voor zwart.
                  Maar ik heb wel een vraag en neem het me a.u.b. niet kwalijk. Is het plaatsen van een kader een vereiste in de fotografie, daar ben ik nog niet echt uit.
                  Hier zie ik ze verschijnen, maar ik mijn boeken over fotografie zie ik nergens een kader.
                  Vandaar die vraag.

Hierboven eindresultaat.

eigenaardig mijn kleur is veranderd.
                  Last edited by Loeky; 26 november 2011, 00:36.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Loeky Bekijk bericht
                    hartelijk dank voor alle reacties. Bij sommige reacties heb ik hartelijk gelachen, maar ben toch serieus aan het werk gegaan. Heb mijn kader aangepast en gekozen voor zwart.
                    Maar ik heb wel een vraag en neem het me a.u.b. niet kwalijk. Is het plaatsen van een kader een vereiste in de fotografie, daar ben ik nog niet echt uit.
                    Hier zie ik ze verschijnen, maar ik mijn boeken over fotografie zie ik nergens een kader.
                    Vandaar die vraag.

Hierboven eindresultaat.
                    Volgens mij is de foto het allerbelangrijkst en een kader niet nodig.
                    Een kader kan een foto wel beter presenteren of minder goed.
                    Hier bij jou vind ik dat het kader de foto benadeelt.
                    Maar alles is subjectief en relatief en vooral persoonlijke smaak.
                    mvg,
                    Eddy
                    Smaken verschillen

Comment

Maar dan hoef ik niet te oefenen in het maken van kaders. Dan kan ik me weer beter concentreren in het maken van de foto. Eigenlijk ben ik er blij om. Boven dus nog een laatste foto nu zonder kader.
                      Bedankt Eddy, voor de uitleg.

Nu nog een vraagje, nu ik het op vragen geslagen ben aan de hand van bovenstaand werk : de signature wanneer mag/moet die geplaatst worden ? of is dat ook geen vereiste ? Niet dat ik denk dat mijn werk nu zo goed is dat ik het moet signeren hoor. Verre van dat en innerlijk ben ik er echt blij om, zo kan ik blijven oefenen en zoeken en voel ik het aan als een echte uitdaging. (daar gaat het nu bij mij om, die uitdaging en het zoekwerk, de aanpassing, en soms een zeer kleine overwinning op een schijnbare mislukking. Maar het gaat vooral om de oefening, vandaar dat ik vanalles uitprobeer. Daar krijg ik momenteel niet genoeg van, eigenlijk ook een antwoord op de vraag die Frie me vorige keer stelde.)

Maar gewoon die vraag i.v.m. de signature, komt nu bij mij op.
                      Last edited by Loeky; 26 november 2011, 06:50.

Comment

Voor mij de laatste zonder kader Grt.

Comment

De eerste keer dat ik de foto zag zou ik voor de zwarte kader gekozen hebben, maar nu ZEKER zonder kader. De foto op zich is zeer sterk !!
                          Zoals hierboven al gezegd is, kan een kader een foto beter later uitkome, maar ook benadelen. Zelf gebruik ik zelden kaders, enkel bij z/w fotografie durf ik wel eens een simpel zwart kadertje rond het geheel te trekken.

Mvg John
                          http://www.flickr.com/photos/johncoopmans/

Comment

Ik ga voor deze zonder kader,de foto is op zich al mooi genoeg, het kader leid alleen maar je aandacht weg van het mooie beeld, Grtjes Francine
                            Zo veel mensen, zoveel meningen
                            Groetjes Francine

Comment

Zonder kader, speciaal en zeer mooi
                              Grt Rosie
                              GROETJES ROSIE
                              Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
                              panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55

Comment

Working...
                              X