Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp Flitsreflectie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hulp Flitsreflectie

Hoi

Wat foto's gaan nemen met de nieuwe extra flitser en off-shoe release mogelijkheden.
    Ik heb wel een vraagje... deze foto is door mijn man genomen. De reflectie in mijn brilglazen stoort me, hoe kan zulke reflectie vermeden worden?

Onderstaande is een foto waar ik zelf best trots op ben. Hebben jullie nog opmerkingen, harde kritiek of verbeterpunten? Dit was de eerste keer dat ik met meerdere externe flitsers werkte, dus alle kritiek is welkom.

Exif data
    Camera Nikon D7000
    Exposure 0.006 sec (1/160)
    Aperture f/5.6
    Focal Length 75 mm
    ISO Speed 250
    Exposure Bias -1/3 EV
    Flash On, Return detected
    Nikon D7000 - Nikkor AF-S 18-105mm VR + Nikkor 60mm f2.8 Micro + Tamron 70-300 F/4-5.6 Di VC + Tamron 17-50mm F2.8 SP Di II

Re: Hulp Flitsreflectie

Ik kan je geen hulp geven bij flitstechnieken.
    De eerste foto vind ik iets te fel belicht, de twee is super! Daar mag je terecht fier op zijn.
    Nikon D90/16-85mmVR/50mm1.4/105mm2.8 micro/sb-900/70-210mm/Panasonic Lumix TZ7/ Manfrotto 1 en 3-poot

Comment

die 2e is idd leuk
      hondje loopt wel vlug over in de achtergrond en je baasje's ogen (oeps , je man's ogen)

sorry graptje

je man's ogen mochten ook wel scherper (om muggen te ziften: jammer dat het ringetje van zijn band er niet volledig opstaan - van 't hondje dan deze keer)

de foto van jou: eigenlijk mag die hier niet, want je hebt die niet zelf genomen; alhoewel ik hier al eens gelezen heb dat iemands man of vrouw ook wel als afstandsbediening kan gezien worden
      hier ook de oogjes van de hond niet echt scherp. Maar bij jou stoort de schaduw van je bril heel erg
      ik probeer...
      mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
        die 2e is idd leuk
        hondje loopt wel vlug over in de achtergrond en je baasje's ogen (oeps , je man's ogen)

sorry graptje

je man's ogen mochten ook wel scherper (om muggen te ziften: jammer dat het ringetje van zijn band er niet volledig opstaan - van 't hondje dan deze keer)

de foto van jou: eigenlijk mag die hier niet, want je hebt die niet zelf genomen; alhoewel ik hier al eens gelezen heb dat iemands man of vrouw ook wel als afstandsbediening kan gezien worden
        hier ook de oogjes van de hond niet echt scherp. Maar bij jou stoort de schaduw van je bril heel erg
        Je kunt het ook steken op een verlegen man.
        Als de TS de instellingen van het toestel heeft gedaan en de man de knop indrukt is er weinig probleem wat mij betreft, maar wie ben ik

Ontopic

Zorgen dat de flitser niet rechtstreeks in je bril flits en dan heb je ontelbare mogelijkheden, bounce, diffuser, reflektiescherm, geen bril, niet rechtstreeks kijken in de flits enz.

Je moet ook weten wat je wil bereiken met het flitsen. Deze foto's lijkt het of dat ze binnenhuis zijn genomen voor een dekor en een zoeklicht.
        Licht is zoals make up het is er maar het mag niet opvallen en dat doet het hier wel.
        Robby BB
        Minder tijd achter de computer
        Is meer tijd achter de camera

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
          Je kunt het ook steken op een verlegen man.
          Als de TS de instellingen van het toestel heeft gedaan en de man de knop indrukt is er weinig probleem wat mij betreft, maar wie ben ik
          Dat was inderdaad het geval, het was niet de bedoeling om de forum regels niet te respecteren maar de eerste foto zet ik hier ook niet echt om er technische kritiek op te krijgen, maar wel met de vraag hoe ik die reflectie kan vermijden. (ikzelf heb nog niet met een model met een bril gewerkt, dus had geen eigen voorbeeld om te tonen wat ik bedoelde)

Alvast bedankt voor de tips ivm de flitser, Robby!
          Nikon D7000 - Nikkor AF-S 18-105mm VR + Nikkor 60mm f2.8 Micro + Tamron 70-300 F/4-5.6 Di VC + Tamron 17-50mm F2.8 SP Di II

Comment

Working...
          X