Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Meeuwen
Collapse
X
-
-
Re: Meeuwen
Best wel grappig hoe de linkse vogel zijn pootjes nog net op het water heeft .
Foto genomen op het perfecte moment. Mist denk ik wel wat scherpte, maar het is dan ook wel heel moeilijk om zo iets perfect te krijgen en met dit resultaat zou ik zelf ook heel blij zijn.
AnnSony Nex6 - Powerzoom 16-50mm - SEL18-200mm
Comment
-
Genoeg gesproken over de onscherpte.
Nu eens zien wat er eventueel te doen valt.
Staat-ie recht?
Naar mijn idee niet.
Die meeuwen bevinden zich in een vlak dat vrijwel parallel ligt aan de camera-achterwand.
Dat betekent dat de 'spetterstrook' en ook de vage slootrand (bovenaan) moeten dienen als
een soort 'horizon'-referentie. Zorg maar eens dat die netjes horizontaal komen.
Histogram:
Links mist daar nogal wat informatie en daarom ziet de foto nogal grijzig. Schaduwen en
donker zijn onvoldoende. Ook dat kan je verbeteren.
Verscherpen:
Verscherpen, unsharp mask of hoogdoorlaatfilter; ze kunnen nog iets toevoegen maar het
haalt niet bij een origineel dat al scherp is.
Scherpstelling:
Gebruik een volgende keer 'spotmeting' indien mogelijk met verschoven scherpstelpunt.
'Pattern' zoekt ergens een vaag gemiddelde. Met spotmeting wordt je veel preciezer.
Waarom 2x de signatuur op de foto?Van waardering geniet ik.
Van kritiek leer ik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk berichtVerscherpen:
Verscherpen, unsharp mask of hoogdoorlaatfilter; ze kunnen nog iets toevoegen maar het
haalt niet bij een origineel dat al scherp is.
Scherpstelling:
Gebruik een volgende keer 'spotmeting' indien mogelijk met verschoven scherpstelpunt.
'Pattern' zoekt ergens een vaag gemiddelde. Met spotmeting wordt je veel preciezer.
Waarom 2x de signatuur op de foto?
Robby BBMinder tijd achter de computer
Is meer tijd achter de camera
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk berichtWil je hier zeggen dat het beter zou zijn dat de foto direkt bij het maken zou scherp zijn of zeg je dat de geplaatste foto scherp is?
Robby BB
Als de foto vanuit de camera al gelijk ragscherp was geweest, zou je met usm, hoogdoorlaat filter een nog mooier resultaat hebben behaald. dan wat je er momenteel kunt uithalen bij de geplaatste foto
Over de foto
Na alle commentaren te hebben gelezen ben ik het eens dat de scherpte onvoldoende is en dat de foto scheef staat
een poging het kan er alleen maar beter op worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jessey Bekijk berichtRobby BB,
Als de foto vanuit de camera al gelijk ragscherp was geweest, zou je met usm, hoogdoorlaat filter een nog mooier resultaat hebben behaald. dan wat je er momenteel kunt uithalen bij de geplaatste foto
Over de foto
Na alle commentaren te hebben gelezen ben ik het eens dat de scherpte onvoldoende is en dat de foto scheef staat
een poging het kan er alleen maar beter op worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kvg Bekijk berichtBedankt iedereen voor de info, probeer er wat uit te leren Grtz...
Maar, zoals eerder gezegd, onvoldoende aanvangsscherpte krijg je niet meer goed.Van waardering geniet ik.
Van kritiek leer ik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
Comment
-
Comment