Ziet er allemaal overbewerkt uit. Alsof je toestel geen raad wist met al het velour (stof van de kleding
Robby BB
Akkoord. Ik vind de update ook niet geslaagd. De pakjes worden heel vaal. Hoe zouden jullie het aanpakken? Dat de zwarte schmink lichter wordt en het zwart van de pakjes niet vaal wordt. #durfte vragen.
Wat is er met de compositie wat niet klopt dan? Ik ben benieuwd.
Akkoord. Ik vind de update ook niet geslaagd. De pakjes worden heel vaal. Hoe zouden jullie het aanpakken? Dat de zwarte schmink lichter wordt en het zwart van de pakjes niet vaal wordt. #durfte vragen.
Wat het compo betreft zou ik zeggen om een lager standpunt te nemen.
Mischien had je wat meer van het gezicht van het kind kunnen nemen.
Maar het moet altijd snel gaan en moet je bijna altijd achter de feiten aanlopen. Naarmate je meer gaat fotograferen, ga je zien dat de afstand steeds kleiner wordt en dat je op een moment voor de feiten gaat lopen, omdat je gaat anticiperen op bepaalde situaties. Probeer ook, wanneer mogelijk en toegestaan, om voor interactie te zorgen met het onderwerp. Hier moest het heel waarschijnlijk snel moeten gaan maar je had ook contact kunnen zoeken met de Piet waardoor je wat tijd kon winnen, om je foto voor te bereiden.Het is ook ,natuurlijk niet de bedoeling dat je een irritant fotograafje gaat worden die iedereen gaat lastig vallen. Maar ben ik zeker dat de Piet er geen bezwaar zou tegen hebben.
Ik denk dat er iets mis gegaan is in uw toestel, als ik de stuctuur bekijk van de kleding.
Je exif verteld wel dat er op dat moment geen ideale lichtomstandigheden waren.
Je kon hier je iso vergroot hebben zodat je sluiterstijd wat verkort kon worden. Dit had dan de bewegingsonscherpte beperkt.
Hoe stond je witbalans op dat moment?
Zwart is geen kleur waardoor er geen licht word weerkaatst. Hetgeen wel licht kan weerkaatsen zijn de vettige substanties in de zwarte cream waar de Piet zich mee insmeert. Als er dan nog weinig licht is dan wordt het helemaal moeilijk om wat structuur in het zwart te krijgen. Mischien had je dan beter je flits gebruikt.
Robby BB
Minder tijd achter de computer
Is meer tijd achter de camera
Wat het compo betreft zou ik zeggen om een lager standpunt te nemen.
Mischien had je wat meer van het gezicht van het kind kunnen nemen.
Maar het moet altijd snel gaan en moet je bijna altijd achter de feiten aanlopen. Naarmate je meer gaat fotograferen, ga je zien dat de afstand steeds kleiner wordt en dat je op een moment voor de feiten gaat lopen, omdat je gaat anticiperen op bepaalde situaties. Probeer ook, wanneer mogelijk en toegestaan, om voor interactie te zorgen met het onderwerp. Hier moest het heel waarschijnlijk snel moeten gaan maar je had ook contact kunnen zoeken met de Piet waardoor je wat tijd kon winnen, om je foto voor te bereiden.Het is ook ,natuurlijk niet de bedoeling dat je een irritant fotograafje gaat worden die iedereen gaat lastig vallen. Maar ben ik zeker dat de Piet er geen bezwaar zou tegen hebben.
Ik denk dat er iets mis gegaan is in uw toestel, als ik de stuctuur bekijk van de kleding.
Je exif verteld wel dat er op dat moment geen ideale lichtomstandigheden waren.
Je kon hier je iso vergroot hebben zodat je sluiterstijd wat verkort kon worden. Dit had dan de bewegingsonscherpte beperkt.
Hoe stond je witbalans op dat moment?
Zwart is geen kleur waardoor er geen licht word weerkaatst. Hetgeen wel licht kan weerkaatsen zijn de vettige substanties in de zwarte cream waar de Piet zich mee insmeert. Als er dan nog weinig licht is dan wordt het helemaal moeilijk om wat structuur in het zwart te krijgen. Mischien had je dan beter je flits gebruikt.
Robby BB
Bedankt voor dit uitgebreide antwoord.
Er stond een hek voor en vele kinderen, dus kon er niet dichterbij komen of andere positie nemen. Ik denk dat ik als irritant werd gezien als ik voor de kinderen die een hand wilde geven aan sint ging staan om uitgebreid een foto te nemen van een kind die ik niet ken.
De witbalans stond op automatisch (en dat is natuurlijk niet goed )
Ik neem de tips mee naar de volgende shoot!
een stap naar links, komt het kindje beter in beeld
door de knieen, en op de achtergrond letten, nu heb je een hoop ledematen en een kont
Yep, in rustige omstandigheden zou ik dat gedaan hebben. Maar ja was nou eenmaal drukte van jewelste. En zo'n moment is na enkele seconde voorbij, dus ik had ook geen zeeën van tijd om te wachten tot alle mensen verdwenen zijn naast het onderwerp.
Comment