Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Ik kan er niet aan doen maar vind foto 1 onscherp,juist waar hij volgens mij scherp moet zijn = in het center van de foto
Foto 2 daarentegen is beter juist spijtig van de licht uitgebrande partij aan de linker kant
Storende punten voor mij zijn:
Foto 1)
De kerktoren die eist alle aandacht en vooral omdat het lijkt alsof hij plat is.
En de lucht vind ik ook niet mooi als ik naar de randen van de daken kijk.
Zou graag de origineel foto zien indien mogelijk.
Foto 2)
Achterover hangend gebouwen heb het idee dat je de camera iets naar boven hebt gericht om die torens erop te krijgen.
Ik kan er niet aan doen maar vind foto 1 onscherp,juist waar hij volgens mij scherp moet zijn = in het center van de foto
Foto 2 daarentegen is beter juist spijtig van de licht uitgebrande partij aan de linker kant
Groetjes,
Sebastien
Volgens de DOF calculator heb ik scherpte van 0,50m tot oneindig.
Als het beeld scherp is vooraan hoe verklaar je dat de foto niet scherp zou zijn in 't midden ?
Volgens de DOF calculator heb ik scherpte van 0,50m tot oneindig.
Als het beeld scherp is vooraan hoe verklaar je dat de foto niet scherp zou zijn in 't midden ?
Het blauw uurtje is blauw, er is niets aan de kleuren gedaan. Het was mooi weer gisteren.
Sien, wanneer is het bij jouw het blauw uurtje ?
Ik dacht dat mijn objectief het scherpst was tussen f8 en f11. Daarboven begin ik scherpte te verliezen.
Verklaar je eens nader a.u.b.
Allemaal bedankt voor jullie reacties
Mvg,
Eddy
Het blauwe uur is de benaming voor het verschijnsel dat 's ochtends, het uur voor zonsopkomst en 's avonds, net na zonsondergang bij bepaalde omstandigheden de lucht en de omgeving een blauwe kleur aannemen. Het blauwe uur is een onderdeel van de schemering en duurt meestal slechts een tiental minuten. De naam is ontstaan uit het Frans: (l'heure bleue).
op jouw exifs : 2.27 of is dat het uur niet?
vriendelijke groeten, Sien
Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !
De gebruikte instellingen lijken me perfect...
Mooie compo en goed gebruik gemaakt van het blauwe uurtje!
Enkel de tweede foto zit bovenaan een klein beetje krap in 't kader.
Ik zie ook een mindere scherpte op bepaalde plaatsen, vnl. bij 2 huizen (die op beide foto's staan). Als je naar de tweede foto kijkt, gaat het om de 2 huizen die volledig aan de linkerkant staan. Het gaat net om 2 gevels die enorm veel detail tonen. Het is misschien mogelijk dat je scherpte verloren bent bij het verkleinen van de foto??? Ik ben hier geen expert in of zo, maar aangezien je instellingen volgens mij goed waren, kan ik geen andere verklaring vinden... Zie je die mindere scherpte ook op de foto voordat je hem verkleind hebt?
Het blauwe uur is de benaming voor het verschijnsel dat 's ochtends, het uur voor zonsopkomst en 's avonds, net na zonsondergang bij bepaalde omstandigheden de lucht en de omgeving een blauwe kleur aannemen. Het blauwe uur is een onderdeel van de schemering en duurt meestal slechts een tiental minuten. De naam is ontstaan uit het Frans: (l'heure bleue).
op jouw exifs : 2.27 of is dat het uur niet?
Sien, ik ken wel het blauw uurtje wel en deze foto's zijn ook dan genomen. Het is niet zo duidelijk te zien maar op de toren kun je zien dat het 17u15' was. Een normaal tijdstip gisteren.
Comment