Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1 paddo 2x..

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 1 paddo 2x..

Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
    Bedankt voor de toelichting.
    Vr is dus geen AF.
    Ik ben nooit een voorstander geweest van VR. Op statief met opgeklapte spiegel en timer
    heeft dat volgens mij geen enkel nut en verbruikt het alleen maar energie.
    Robby BB
    bij het schieten uit de hand heeft dit toch zijn nu al bewezen.

groetjes
    renske

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bleuspics Bekijk bericht
      bij het schieten uit de hand heeft dit toch zijn nu al bewezen.

groetjes
      renske
      Ik zeg niet dat dit geen goed systeem is maar ik voel mij er niet goed bij dat je altijd het beeld zie verspringen. Maar dat het zijn nut heeft ontken ik niet maar niet in het geval dat hier wordt beschreven, opgeklapte spiegel, statief, timer en een onbewegelijk onderwerp
      Robby Bb
      Minder tijd achter de computer
      Is meer tijd achter de camera

Comment

Ik zeg niet dat dit geen goed systeem is maar ik voel mij er niet goed bij dat je altijd het beeld zie verspringen. Maar dat het zijn nut heeft ontken ik niet maar niet in het geval dat hier wordt beschreven, opgeklapte spiegel, statief, timer en een onbewegelijk onderwerp
        Robby Bb
        hmmm ik zie het beeld nooit verspringen bij mijn D90, mss dat dit bij andere merken wel het geval is. en ik meen ergens gelezen te hebben dat je de vr beter uitschakelt als je op statief werkt, de vr werkt met gewichtjes die rond draaien in het objectief (hoe het juist werkt weet ik niet) die zouden trillingen verorzaken bij gebruik van statief.

dus ik zou zeggen overstappen naar nikon

groetjes
        renske

Comment

hmmm ik zie het beeld nooit verspringen bij mijn D90, mss dat dit bij andere merken wel het geval is. en ik meen ergens gelezen te hebben dat je de vr beter uitschakelt als je op statief werkt, de vr werkt met gewichtjes die rond draaien in het objectief (hoe het juist werkt weet ik niet) die zouden trillingen verorzaken bij gebruik van statief.

dus ik zou zeggen overstappen naar nikon

groetjes
          renske
          Dat zou je toch moeten horen of voelen dat deze gewichtjes ronddraaien. Het voeden van deze motoren zou een groot verbruik van de batterij verlangen. Het zou ook onlogisch zijn dat een systeem tegen trillingen zelf trillingen geeft. Zelfs Nikon zou dat begrijpen.
          Robby BB

Comment

mss . en ik meen ergens gelezen te hebben dat je de vr beter uitschakelt als je op statief werkt,
            klopt......
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              klopt......
              grt,bouk.
              klopt idd ik zou hier eigenlijk niet weten waar je onscherpte aan ligt, je hebt voldoende sluitertijd voor een bijna niet bewegend onderwerp,en of je nu uit de hand of op statief fotografeerd, hier zal het verschil niet liggen met 1/200 ste ,zou het je afstand tot het onderwerp kunnen zijn? Stond je misschien te dicht? Je zou eens moeten kijken naar de dofmaster ,met een diafragma van 18 zou je toch een redelijk scherpstelvlak moeten hebben op 85 mm maar als je bvb maar 1m van je onderwerp staat heb je al een heel klein scherpstelvlak ik weet het niet hoor maar ik zou de reden eerder daar ergens zoeken dan in bewegingsonscherpte.Het is jammer he want je had zo een mooi licht Grtjes Francine
              Zo veel mensen, zoveel meningen
              Groetjes Francine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Francine Versluys Bekijk bericht
                klopt idd ik zou hier eigenlijk niet weten waar je onscherpte aan ligt, je hebt voldoende sluitertijd voor een bijna niet bewegend onderwerp,en of je nu uit de hand of op statief fotografeerd, hier zal het verschil niet liggen met 1/200 ste ,zou het je afstand tot het onderwerp kunnen zijn? Stond je misschien te dicht? Je zou eens moeten kijken naar de dofmaster ,met een diafragma van 18 zou je toch een redelijk scherpstelvlak moeten hebben op 85 mm maar als je bvb maar 1m van je onderwerp staat heb je al een heel klein scherpstelvlak ik weet het niet hoor maar ik zou de reden eerder daar ergens zoeken dan in bewegingsonscherpte.Het is jammer he want je had zo een mooi licht Grtjes Francine
                Je kan gelijk hebben maar als het te wijten zou zijn aan de DOF dan zou je ergens moeten scherpte hebben en dat heb je niet. Op afstand van 50 cm heb je 1,75 cm dof op 1meter heb je bijna 8 cm. Beide zijn toch waarden die je zou moeten kunnen waarnemen op de foto en dat kan ik niet
                Robby BB

Comment

Je kan gelijk hebben maar als het te wijten zou zijn aan de DOF dan zou je ergens moeten scherpte hebben en dat heb je niet. Op afstand van 50 cm heb je 1,75 cm dof op 1meter heb je bijna 8 cm. Beide zijn toch waarden die je zou moeten kunnen waarnemen op de foto en dat kan ik niet
                  Robby BB
                  Hier had ik ook al aan gedacht,maar toch, misschien een klein beetje verkeerd scherpgesteld in combinatie met een te kleine afstand? Ik denk toch dat het geen bewegingsonscherpte is met 1/200 ? Maar je hebt gelijk hoor je zou dan toch ergens iets scherp moeten hebben he
                  Groetjes Francine

Comment

Hier had ik ook al aan gedacht,maar toch, misschien een klein beetje verkeerd scherpgesteld in combinatie met een te kleine afstand? Ik denk toch dat het geen bewegingsonscherpte is met 1/200 ? Maar je hebt gelijk hoor je zou dan toch ergens iets scherp moeten hebben he
                    Wat mij ook doet denken aan bewegings onscherpte is de Chromatische aberatie.
                    Wat mij nu ook aan iets anders doet denken. Zouden we gewoon de oorzaak niet moeten zoeken bij de filter die gebruikt is. Mischien zit daar een fout is. Dat de filter gewoon niet geschikt is om met deze lens te gebruiken.
                    Robby BB

Comment

Ik weet het niet welke filter werd hier gebruikt,van het effect van bepaalde filters ken ik niet zoveel, maar ik heb dit soort onscherpte ook al regelmatig gehad en het is een probleem dat me wel bezig houd , het is wel zo dat je wanneer je sterk inzoomt je niet veel nodig hebt om bewegingsonscherpte te krijgen maar 85mm is niet zo erg he,misschien kan het wel aan de filter liggen.Na nogmaals te kijken naar de foto heb ik gezien dat het scherpstelpunt eigenlijk op het topje bovenaan de paddestoel ligt, als je dan een heel klein scherstelvlak hebt door een te kleine afstand dan ligt over de rest een kleine onscherpte, wat hier het geval is. Kijk nog eens goed Robbydorine ik denk dat het uiterste bovenst gedeellte van de paddestoel wel scherp is
                      Last edited by Francine Versluys; 9 november 2011, 18:29.
                      Groetjes Francine

Comment

Ik weet het niet welke filter werd hier gebruikt,van het effect van bepaalde filters ken ik niet zoveel, maar ik heb dit soort onscherpte ook al regelmatig gehad en het is een probleem dat me wel bezig houd , het is wel zo dat je wanneer je sterk inzoomt je niet veel nodig hebt om bewegingsonscherpte te krijgen maar 85mm is niet zo erg he,misschien kan het wel aan de filter liggen.Na nogmaals te kijken naar de foto heb ik gezien dat het scherpstelpunt eigenlijk op het topje bovenaan de paddestoel ligt, als je dan een heel klein scherstelvlak hebt door een te kleine afstand dan ligt over de rest een kleine onscherpte, wat hier het geval is. Kijk nog eens goed Robbydorine ik denk dat het uiterste bovenst gedeellte van de paddestoel wel scherp is
                        Als de top van de pado zou scherp zijn dan zou ook de stengel moeten scherp zijn omdat hij in het zelfde vlak ligt en dan ook in het gebied van de dof moeten liggen.
                        Moeilijk geval zou ik zeggen.
                        Robby BB

Comment

'k vind die eerste wel heel mooi belicht!

wat ik ook al geleerd heb van Bopatje (en nu ook al veel uitvoer) is op statief met Live view werken, om scherp te stellen het beeld vergroten.
                          En zonder IS (VR of een andere naam), met afstandsbediening en dan nog eventueel met timer.
                          ik probeer...
                          mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
                            'k vind die eerste wel heel mooi belicht!

wat ik ook al geleerd heb van Bopatje (en nu ook al veel uitvoer) is op statief met Live view werken, om scherp te stellen het beeld vergroten.
                            En zonder IS (VR of een andere naam), met afstandsbediening en dan nog eventueel met timer.
                            Kun je natuurlijk niet met een gewone dslr maar als je er over beschikt, 1000%gebruik van maken.
                            Robby BB

Comment

Working...
                            X