Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
foto 2 vind ik echt wel de betere qua compo, de kat komt er echt meer indrukwekkend op uit
scherpte zit wel goed, alhoewel het (mijn persoonlijke mening) op zo'n fotos altijd scherper mag
Oorspronkelijk geplaatst door be__silenciorBekijk bericht
Graag commentaar op scherpte en compositie aub.
Dank bij voorbaat,
Ik laat mij door u niet beperken in het commentaar.
Heeft zo'n kat niet een WIT befje is plaats van iets grijzigs?
Kijk eens naar de histogrammen en neem een besluit tot oplichting.
Als fotografie schrijven met licht is, maak daarvan dan ten volle gebruik.
O ja, scherpte en compositie voldoen zeker. Voorkeur voor #1
Mijn voorkeur gaat naar 2 wegens meer saturatie van de kleuren.
Het befje ligt in de schaduw van het hoofd, dus kan het moeilijk spierwit zijn. Kijk naar de snorharen die wel wit zijn.
Oppassen met het croppen want dat lijd tot kwaliteitsverlies.
Foto 1 mag wat op gepept worden.
Mooie blik
Je hebt van iets onderaan, de foto genomen
Robby BB
Minder tijd achter de computer
Is meer tijd achter de camera
Met de aanpassing van plaatwerker vind ik ze ook beter. Mijn eerste gedacht was dat je fotos wat te donker waren en met die aanpassingen zijn zowel de kleuren beter, maar vooral ook de ogen een stuk levendiger.
Ann
Graag gedaan hoor.
Ik kan laten zien wat ik bedoel. Een ander kletst uit zijn nek.
Waarom heb je dat dan niet bij je eerste comment geplaatst en heb je gewacht totdat ik mijn comment heb gegeven.
Welk programma gebruik je want dat is voor mij en de andere beginners nog onduidelijk.
Ik hoop dan ook dat iedereen dit proggramma heeft.
En waarom ik nog altijd bij mij keuze blijf van de tweede foto. Bekijk de ogen eens en kijk eens hoeveel detail er in de bewerkte versie is is verdwenen.
Dan voor mij ietsjes donkerder maar met behoud van de details.
De ts moet alleen maar zijn instellingen van zijn toestel aanpassen waardoor hij goed belichte foto's krijgt met een maximum aan details en een minimum aan bewerking. Daarbij kan hij het histogram van zijn toestel gebruiken
Robby BB
Last edited by robbydorine; 8 november 2011, 22:50.
Reden: Naam vergeten
Minder tijd achter de computer
Is meer tijd achter de camera
Waarom heb je dat dan niet bij je eerste comment geplaatst en heb je gewacht totdat ik mijn comment heb gegeven.
Welk programma gebruik je want dat is voor mij en de andere beginners nog onduidelijk.
Ik hoop dan ook dat iedereen dit proggramma heeft.
En waarom ik nog altijd bij mij keuze blijf van de tweede foto. Bekijk de ogen eens en kijk eens hoeveel detail er in de bewerkte versie is is verdwenen.
Dan voor mij ietsjes donkerder maar met behoud van de details.
De ts moet alleen maar zijn instellingen van zijn toestel aanpassen waardoor hij goed belichte foto's krijgt met een maximum aan details en een minimum aan bewerking. Daarbij kan hij het histogram van zijn toestel gebruiken
Robby BB
In het befje blijft het toch grijs zien met een beetje magenta zweem
Robby BB
U is niet bezig Beginners te helpen. In plaats daarvan bent u een ruzie met mij aan het
voeren om uw eigen bedachte gelijk te bewijzen. Doe dat dan maar alleen en geniet er
van. Ik doe niet mee.
=======
TS, sorry voor de topicvervuiling maar 't moest even.
Last edited by Plaatwerker; 8 november 2011, 23:17.
Reden: excuus
Comment