Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Spelen met water

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Spelen met water

Weer een van die leerzame topics. Met veel interactie.
    Van waardering geniet ik.
    Van kritiek leer ik.

Comment

Inderdaad plaatwerker, zeer leerrijk topic. Ik veronderstel niet alleen voor mij maar zeker ook voor anderen.
      Mijn F-waarde was 8... Maar ik had een te hoge sluitertijd denk ik. Maar deed dit voor de bevriezing van het water. Maar met flash heb je dat zowiso ook op een sluitertijd van 1/200 dacht ik...
      In't weekend eens naar den Aldi en naar de tekenwinkel om papier te halen en dan nog eens proberen.

Bedankt

Tom
      Canon EOS500D - EF-S 18-55 f3.5-5.6 IS - EF 50 f1.8 II - EF 70-300 f4-5.6 iS USM - Canon Speedlite 430EX II
      Mijn Website

Comment

Ik vind dit wel goed gelukt hoor. Met rode wijn zal het denk ik wel mooier zijn.
        Kijken is leuk voor jou, jouw mening is handig voor mij......
        Mijn Flickr -- Mijn Facebook -- Reacties steeds welkom!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tom M Bekijk bericht
          Inderdaad plaatwerker, zeer leerrijk topic. Ik veronderstel niet alleen voor mij maar zeker ook voor anderen.
          Mijn F-waarde was 8... Maar ik had een te hoge sluitertijd denk ik. Maar deed dit voor de bevriezing van het water. Maar met flash heb je dat zowiso ook op een sluitertijd van 1/200 dacht ik...
          In't weekend eens naar den Aldi en naar de tekenwinkel om papier te halen en dan nog eens proberen.

Bedankt

Tom
          Dag Tom,
          ik heb ook een sluitertijd gebruikt van 1/200 sec., juist omwille van de flitser.
          Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nelita Bekijk bericht
            Dag Tom,
            ik heb ook een sluitertijd gebruikt van 1/200 sec., juist omwille van de flitser.
            Inderdaad, dat dacht ik al. Ik heb alleen geen afstandsbediening voor flits. Ik kan hem alleen op de camera monteren.

Tom
            Canon EOS500D - EF-S 18-55 f3.5-5.6 IS - EF 50 f1.8 II - EF 70-300 f4-5.6 iS USM - Canon Speedlite 430EX II
            Mijn Website

Comment

Inderdaad, dat dacht ik al. Ik heb alleen geen afstandsbediening voor flits. Ik kan hem alleen op de camera monteren.

Tom
              Ja, dat heb je wel nodig...
              Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

Comment

Dat dacht ik al Dan moet ik dat maar eens gaan kopen...

Tom
                Mijn Website

Comment

Op welke afstand stond je van het onderwerp?
                  Robby BB
                  Minder tijd achter de computer
                  Is meer tijd achter de camera

Comment

euhm een centimeter of 50 denk ik...

Tom
                    Mijn Website

Comment

De witte zijkanten van mijn minifotostudio zijn mooi egaal wit. Het is een stof wat opgespannen zit in een 'frame'. Een blad papier zal allicht nog beter zijn denk ik.
                      Inflitsen had ik dus weer niet gedaan Nelita... Ik had geen flits gebruikt omdat ik dacht dat er wel licht genoeg was door die halogeenspots. Bij deze was de camera manueel ingesteld.
                      Filmpje had ik inderdaad al eens gezien, maar dus niet goed genoeg opgelet Werkt het inflitsen van de achtergrond hetzelfde als het inflitsen bij een model dan?

Bedankt voor de tip.

Ik heb gedaan wat je zei, Plaatwerker en inderdaad het histogram schuift naar rechts (wat ik ook in mijn update had gedaan door het invullicht te veranderen in LR).
                      Ook jij bedankt voor de tip.

Tom
                      Het is precies hetzelfde als bij een model,om de achtergrond mooi egaal wit te krijgen belicht je deze van twee kanten met een externe flitser op dezelfde kracht,de rechter flitser richt je op ongeveer een derde van de linker zijkant en omgekeerd, daar meet je ook de flitskracht met een licht meter,dan ga je meten in het midden van je achtergrond en regel je de flitsers zo dat je ongeveer 2/3 stop meer licht hebt dan het diafragma waarmee je op je onderwerp flitst, of fotografeerd, zo zou je een mooi witte en egale achtergrond moeten bekomen, veel succes nog Grtjes Francine
                      Zo veel mensen, zoveel meningen
                      Groetjes Francine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Francine Versluys Bekijk bericht
                        Het is precies hetzelfde als bij een model,om de achtergrond mooi egaal wit te krijgen belicht je deze van twee kanten met een externe flitser op dezelfde kracht,de rechter flitser richt je op ongeveer een derde van de linker zijkant en omgekeerd, daar meet je ook de flitskracht met een licht meter,dan ga je meten in het midden van je achtergrond en regel je de flitsers zo dat je ongeveer 2/3 stop meer licht hebt dan het diafragma waarmee je op je onderwerp flitst, of fotografeerd, zo zou je een mooi witte en egale achtergrond moeten bekomen, veel succes nog Grtjes Francine
                        Ik heb maar een flitser en ook geen draadloze bediening voor mijn flitser. Ik ga het toch nog eens proberen met de middelen die ik heb.

Bedankt voor jullie reacties!

Tom
                        Mijn Website

Comment

euhm een centimeter of 50 denk ik...

Tom
                          Ik heb deze vraag gesteld omdat je met een beperkte DOF werkt, ongeveer +/- 5,5 cm
                          2,6 cm voor en 2,9 cm achter het focuspunt. Dit glas is ongeveer 5 cm in doormeter, dus moet je al in het midden van het glas scherp stellen om de DOF te verdelen. Als ik de scherpte zie is dat volgens mij niet goed gelukt.
                          Hier is een link waar je de scherptediepte kunt berekenen

Robby BB
                          Last edited by robbydorine; 8 november 2011, 23:02. Reden: Aanvulling

Comment

Bedankt voor het op te merken Robby BB. Ik had echt geen rekening houden met de afstand tussen onderwerp en toestel ivm DOF...
                            Volgende keer iets meer afstand nemen. Alleen zal het dan moeilijker zijn om met 55mm toe te komen. En met de 70-300 lens zal ik ook weer minder DOF hebben daar het brandpunt langer wordt.

Tom
                            Mijn Website

Comment

Bedankt voor het op te merken Robby BB. Ik had echt geen rekening houden met de afstand tussen onderwerp en toestel ivm DOF...
                              Volgende keer iets meer afstand nemen. Alleen zal het dan moeilijker zijn om met 55mm toe te komen. En met de 70-300 lens zal ik ook weer minder DOF hebben daar het brandpunt langer wordt.

Tom
                              Van waar heb je de afstand gemeten van uw toestel naar het onderwerp?
                              Robby BB

Comment

Dubbelpost

Comment

Working...
                                X