Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Spelen met water

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Spelen met water

Hello

Ik heb de microob (en de tijd) weer te pakken om meer te fotograferen. Vandaag eens wat geëxperimenteerd met water gemengd met grenadine in een glas te gieten. Daarna de achtergrondkleur wat aangepast in PS en dit is het resultaat.
    Volgende keer proberen met rode wijn, die heeft een donkerdere kleur wat mij mooier lijkt.

EXIF
    Camera Model: Canon (Canon EOS 500D)
    Lens Focal Length: 36,00 mm (- mm)
    Shutter Speed: 1/1000 sec
    F-Number: F8,0
    ISO: 400
    Compensation: EV 0/1

UPDATE

Good or bad? I'll read it here I guess?!

Tom
    Last edited by Tom M; 7 november 2011, 18:20.
    Canon EOS500D - EF-S 18-55 f3.5-5.6 IS - EF 50 f1.8 II - EF 70-300 f4-5.6 iS USM - Canon Speedlite 430EX II
    Mijn Website

Re: Spelen met water

zeker niet slecht!
    Nelita en ik (en anderen!) hebben hier zo al iets gepost. Die van Nelita is wel een héle mooie
    ik probeer...
    mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Ziet er goed uit Mogelijks wat oneffenheden in de BG (strepen) en onder het glas zit een vlekje om weg te poetsen.
      Photography is an art of observation.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pixxel Bekijk bericht
        Ziet er goed uit Mogelijks wat oneffenheden in de BG (strepen) en onder het glas zit een vlekje om weg te poetsen.
        Ik volg. De basis is er zeker en vast.
        Met "echte" wijn zou de foto wel mooier ogen, aangezien de kleur mooier is. Ik heb gewoon de goedkoopste fles in den Aldi gekocht en daarmee m'n fotoshoot gedaan. Mijn foto heb je al gezien he.
        Vraagje: waarom heb je de background in het blauw gezet met PS?
        Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

Comment

Als je het histogram van het eindresultaat bekijkt, begrijp je vast wel waarom ik vind dat
          er een grauwsluier over de foto hangt.
          Van waardering geniet ik.
          Van kritiek leer ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
            Als je het histogram van het eindresultaat bekijkt, begrijp je vast wel waarom ik vind dat
            Toch ook weer eens uit geprobeerd , is leren voor mij, maar zelf let ik daar altijd op,
            Deze les zit heel goed in mijn koppeke, omdat Plaatwerker er altijd opdrukt, en ook altijd gelijk heeft
            De foto die ik anders wel heel mooi vind word er wel frisser van
            Grt Rosie
            GROETJES ROSIE
            Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
            panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55

Comment

ik zal mij daar ook eens mee bezig moeten houden zie! ik vind ook dat de bg nog wat verbetering kan hebben , ook de kleur van de vloeistof, maar dat gaf je zelf al aan! het gutsen van het water in het glas vind ik heel geslaagd weergegevn
              vriendelijke groeten, Sien

Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

Comment

Bedankt voor de reacties!
                Oorspronkelijk geplaatst door Nelita Bekijk bericht
                Ik volg. De basis is er zeker en vast.
                Met "echte" wijn zou de foto wel mooier ogen, aangezien de kleur mooier is. Ik heb gewoon de goedkoopste fles in den Aldi gekocht en daarmee m'n fotoshoot gedaan. Mijn foto heb je al gezien he.
                Vraagje: waarom heb je de background in het blauw gezet met PS?
                Om een beetje te 'verdoezelen' dat mijn BG niet mooi egaal wit was... Weet niet goed hoe ik dit moet bekomen Ik had de zijkanten van mijn mini-fotostudio als achtergrond (die zijn wit) en daarachter twee halogeen spots van 400 watt... De WB of kunstlicht en nog was het niet hoe ik het wou.
                Jou foto was trouwens schitterend Nelita... Had ik ook een reactie op gegeven dacht ik he? Waarop stel jij eigenlijk scherp bij dit soort foto's? Ik vond mijn resultaat uit de camera niet echt scherp. Na verscherping vond ik het wel (redelijk) goed.

Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker
                Bedoel je dat het histogram aan de linkerkant de randen raakt? Dan kan ik daar ook int vervolg op letten

Heb een update geplaatst, zonder dat vlekje en het invullicht aangepast.

Tom
                Canon EOS500D - EF-S 18-55 f3.5-5.6 IS - EF 50 f1.8 II - EF 70-300 f4-5.6 iS USM - Canon Speedlite 430EX II
                Mijn Website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rosie Bekijk bericht
                  Toch ook weer eens uit geprobeerd , is leren voor mij, maar zelf let ik daar altijd op,
                  Deze les zit heel goed in mijn koppeke, omdat Plaatwerker er altijd opdrukt, en ook altijd gelijk heeft
                  De foto die ik anders wel heel mooi vind word er wel frisser van
                  Grt Rosie
                  Ik heb NIET altijd gelijk.
                  in ieder geval krijg ik het niet altijd.

Wel zeer bedankt voor de complimenteuze bedoeling.
                  Van kritiek leer ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tom M Bekijk bericht
                    Bedoel je dat het histogram aan de linkerkant de randen raakt? Dan kan ik daar ook int vervolg op letten

Heb een update geplaatst, zonder dat vlekje en het invullicht aangepast.

Tom
                    Op de eerste toto, kan ook verkeerd zijn hoor
                    maar ik denk dat Plaatwerker de rechter kant bedoeld, waar de foto lichter mee word,
                    Grt Rosie
                    GROETJES ROSIE
                    Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
                    panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rosie Bekijk bericht
                      Op de eerste toto, kan ook verkeerd zijn hoor
                      maar ik denk dat Plaatwerker de rechter kant bedoeld, waar de foto lichter mee word,
                      Grt Rosie
                      Inderdaad.
                      Als je eens in PS(E) het histogram bekijkt en je doet alleen maar de 'auto'-correctie, kijk
                      dan eens naar het resultaat en het histogram daarvan. Zie je het verschil?
                      Van kritiek leer ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tom M Bekijk bericht
                        Bedankt voor de reacties!

Om een beetje te 'verdoezelen' dat mijn BG niet mooi egaal wit was... Weet niet goed hoe ik dit moet bekomen Ik had de zijkanten van mijn mini-fotostudio als achtergrond (die zijn wit) en daarachter twee halogeen spots van 400 watt... De WB of kunstlicht en nog was het niet hoe ik het wou.
                        Jou foto was trouwens schitterend Nelita... Had ik ook een reactie op gegeven dacht ik he? Waarop stel jij eigenlijk scherp bij dit soort foto's? Ik vond mijn resultaat uit de camera niet echt scherp. Na verscherping vond ik het wel (redelijk) goed.

Tom
                        Je kan normaal gezien enkele een egaal witte background bekomen als je achtergrond mooi egaal is natuurlijk, maar je moet de achtergrond ook inflitsen (met externe flitser). Je moet dan wel de camera en de flits manueel instellen. Dit filmpje kan je misschien helpen: http://www.youtube.com/watch?v=ODtFYyxYQWo.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                          Inderdaad.
                          Als je eens in PS(E) het histogram bekijkt en je doet alleen maar de 'auto'-correctie, kijk
                          dan eens naar het resultaat en het histogram daarvan. Zie je het verschil?
                          Ok ik zal eens kijken plaatwerker.

Bedankt voor de tip.
                          De update is dus niet beter?

Tom
                          Mijn Website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nelita Bekijk bericht
                            Je kan normaal gezien enkele een egaal witte background bekomen als je achtergrond mooi egaal is natuurlijk, maar je moet de achtergrond ook inflitsen (met externe flitser). Je moet dan wel de camera en de flits manueel instellen. Dit filmpje kan je misschien helpen: http://www.youtube.com/watch?v=ODtFYyxYQWo.
                            De witte zijkanten van mijn minifotostudio zijn mooi egaal wit. Het is een stof wat opgespannen zit in een 'frame'. Een blad papier zal allicht nog beter zijn denk ik.
                            Inflitsen had ik dus weer niet gedaan Nelita... Ik had geen flits gebruikt omdat ik dacht dat er wel licht genoeg was door die halogeenspots. Bij deze was de camera manueel ingesteld.
                            Filmpje had ik inderdaad al eens gezien, maar dus niet goed genoeg opgelet Werkt het inflitsen van de achtergrond hetzelfde als het inflitsen bij een model dan?

Bedankt voor de tip.

Ik heb gedaan wat je zei, Plaatwerker en inderdaad het histogram schuift naar rechts (wat ik ook in mijn update had gedaan door het invullicht te veranderen in LR).
                            Ook jij bedankt voor de tip.

Tom
                            Mijn Website

Comment

Ah ja, nog vergeten... Ik stel manueel scherp op het glas (met een F-waarde tussen 8 en 12). Het inflitsen kun je hier moeilijk vgl. met het inflitsen van een model, vind ik... Stel je instellingen eens in zoals Gavin Hoey het doet en bekijk eens de resultaten. Daarna bepaalde instellingen aanpassen indien nodig. Succes!

Comment

Working...
                              X