Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Test foto's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Test foto's

Hoi,
    Hier zijn mijn eerste foto's die ik gemaakt heb!
    Ik ben pas begonnen dus gelieve de minpunten en de pluspunten te geven.
    Ik heb de foto's (nog) niet bewerkt. Ik ben ook nog niet zo ervaren met photoshop.

Last edited by terrastegel; 5 november 2011, 18:01.

Re: Test foto's

Die lijnen verkrijg je door een lange sluitertijd te gebruiken, de lichten van het voorbijrijdend verkeer worden dan lijnen.

Grtz

Comment

op eerste foto staat je zee scheef, altijd maken dat je horizon rechtstaat, tenzij dit natuurlijk de bedoeling is, wat hier niet het geval is.

je foto's mag je gerust iets groter plaatsen, 900pixels op de langste zijde

best ook je exif gegevens erbij plaatsen zodanig dat kenners je betere tips kunnen geven.

iso
      shutterspeed
      f/getal

Comment

max drie fotos per topic
        mvg Wilfried

7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frie01 Bekijk bericht
          max drie fotos per topic
          sorry wist ik niet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TrsH Bekijk bericht
            op eerste foto staat je zee scheef, altijd maken dat je horizon rechtstaat, tenzij dit natuurlijk de bedoeling is, wat hier niet het geval is.

je foto's mag je gerust iets groter plaatsen, 900pixels op de langste zijde

best ook je exif gegevens erbij plaatsen zodanig dat kenners je betere tips kunnen geven.

iso
            shutterspeed
            f/getal
            Kan je me even wat uitleggen?
            Wat betekend op mijn fototoestel 1/30?
            en wat wil die F zeggen? (betekend dat shutterspeed?)

Comment

Canon EOS 90D EFS 18-135

Comment

Ik ga mogelijk wel op jouw foto's in, maar eerst wat technische zaken.

Jij parkeert jouw foto's bij Picasa. Prima hoor.

[IMG ]https://lh6.googleusercontent.com/-DjOniQsvw40/TrVQFj5KHAI/AAAAAAAAAEk/gKYmZaGxgfU/s640/IMG_0588.JPG[/IMG]
                Tip 1:
                Als je daar de 's640' wijzigt in 's900' staan de foto's op de gewenste maat op onze schermen.
                Als je die URL selecteert en je centreert dat met het tekstgereedschap, dan staan de
                foto's ook nog eens aangenaam midden op het scherm.

Tip 2:
                Thuis eerst verkleinen tot 900 pixels over de langste zijde en licht verscherpen.
                Daarna naar Picasa. En dan voor ons forum bij de upload wel kiezen voor '800 pixels'.
                Wellicht zullen daarna ook bij jou de Exif-gegevens in de foto bewaard zijn.

En over de foto's? No way, eerst beperken tot het maximum aantal van DRIE.
                Van waardering geniet ik.
                Van kritiek leer ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                  Ik ga mogelijk wel op jouw foto's in, maar eerst wat technische zaken.

Jij parkeert jouw foto's bij Picasa. Prima hoor.

Tip 1:
                  Als je daar de 's640' wijzigt in 's900' staan de foto's op de gewenste maat op onze schermen.
                  Als je die URL selecteert en je centreert dat met het tekstgereedschap, dan staan de
                  foto's ook nog eens aangenaam midden op het scherm.

Tip 2:
                  Thuis eerst verkleinen tot 900 pixels over de langste zijde en licht verscherpen.
                  Daarna naar Picasa. En dan voor ons forum bij de upload wel kiezen voor '800 pixels'.
                  Wellicht zullen daarna ook bij jou de Exif-gegevens in de foto bewaard zijn.

En over de foto's? No way, eerst beperken tot het maximum aantal van DRIE.
                  topic aangepast zo als je zei.
                  is dit beter?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door terrastegel Bekijk bericht
                    topic aangepast zo als je zei.
                    is dit beter?

te zien aan de smiley kun je plaatwerker zijn kritiek niet goed verdragen...

maar hij heeft hier wel de volle 500% gelijk.
                    een foto die in het midden staat toont op de 1 of andere manier een stuk mooier dan een foto die tegen de rand geplakt staat, het is ook leuker kijken voor je ogen.

en de regel van 3 kan je mss belachelijk klinken maar anders wordt het hier zeer onoverzichtelijk en beginnen mensen 1000 fotos te posten in 1 topic waardoor men niet meer weet op wat men kritiek moet schrijven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TrsH Bekijk bericht
                      te zien aan de smiley kun je plaatwerker zijn kritiek niet goed verdragen...

maar hij heeft hier wel de volle 500% gelijk. ...
                      Ik denk dat je nu te hard oordeelt. Die smileys kan je kiezen zonder op de aangehangen betekenis te letten. Verder is 500% wel heel erg veel. Ik ben al uiterst tevreden met 99%. We moeten ook wat plaats laten voor de twijfel, nietwaar?

@ terrastegel:
                      Ziet er prima uit wat betreft de presentatie nu.
                      Nog wat korte commentaren op de foto's nu.
                      Normaal geef ik commentaar op slechts één foto

#1: toch maar een rechtgezette update toevoegen.

#2: Bekijk het histogram eens en pas de witbalans aan. Nu heb je toch een onwaarschijnlijke kleur?

#3: Naar mijn idee onvoldoende scherp.
                      Van waardering geniet ik.
                      Van kritiek leer ik.

Comment

Working...
                      X