Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Paddestoel

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Paddestoel

Mijn eerste stapjes in de wereld van de fotografie.
    Ik ben nieuw hier op dit forum, en nog maar sinds enkele maanden bezig met fotografie.
    Ik ben mij volop aan het verdiepen in de wereld van diafragma's, belichting, ...
    Maar ik wou toch al eens een foto plaatsen, met de hoop om hier veel te kunnen bijleren!

Dus alle commentaar is welkom!

Re: Paddestoel

Welkom dan. 't Gebeurt niet alle dag dat een nieuwe deelnemer de eerste post foutloos
    weet uit te voeren.

Probeer toch te streven naar de maximale grootte van 900 pixels over de langste zijde. Je
    zit nu maar op 650. Als je aandacht uitgaat naar de paddestoelen, waarom dan nog zoveel
    boom erbij? De bovenste helft van de opname kan prima worden gemist. Dichterbij dus
    (met de tele of met de voetjes).
    EXIF Summary: 1/200s f/5.6 ISO800 55mm (35mm eq:82mm)
    Deze racemonsters kunnen met een langere sluitertijd worden genomen waardoor je ISO
    omlaag kan. Als je precies weet wat je absoluut scherp wil hebben, gebruik dan eens de
    instelling 'spotmeting'.

Echt scherp is-ie niet, wel mooi licht. Mijns inziens.
    Van waardering geniet ik.
    Van kritiek leer ik.

Comment

compo vind ik mooi!
      idd jammer dat ie niet scherp is, de champiejon
      ik probeer...
      mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Bedankt voor jullie reacties!
        Inderdaad, qua scherpstelling heb ik nog heel wat te leren, ik heb precies de 'clue' nog niet gevat
        Dus jullie zouden er minder boom opzetten, ik had hem ook nog horizontaal genomen met minder boom in de hoogte, maar dan had je rechts een hoop 'onkruid' waardoor ik het dan ook weer niet zo mooi vond. Of zouden jullie hem dan bijsnijden in Lightroom achteraf?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ElkeS Bekijk bericht
          Bedankt voor jullie reacties!
          Inderdaad, qua scherpstelling heb ik nog heel wat te leren, ik heb precies de 'clue' nog niet gevat
          Dus jullie zouden er minder boom opzetten, ik had hem ook nog horizontaal genomen met minder boom in de hoogte, maar dan had je rechts een hoop 'onkruid' waardoor ik het dan ook weer niet zo mooi vond. Of zouden jullie hem dan bijsnijden in Lightroom achteraf?
          Wat je niet weet kan je googelen of vragen.

Compositie kan achteraf in een bewerkingsprogramma worden gedaan.
          Dat kan ook in de zoeker (of cameraschermpje). In het laatste geval kan het betekenen dat
          je gewoon nog veel dichter op het onderwerp moet gaan zitten.
          Van kritiek leer ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
            Wat je niet weet kan je googelen of vragen.
            Dat zal ik zeker doen hoor!
            Alleen wil ik hier ook geen te algemene vragen stellen, gezien zoals je zelf zegt, ik deze via het internet kan vinden of in een boek kan lezen. Ik volg momenteel ook een cursus digitale fotografie, en hoop daar nog veel bij te leren.

Qua scherpstelling van de foto, ik weet eigenlijk niet wat ik aan deze foto foutief gedaan heb. Ik heb getracht mooi scherp te stellen op de paddestoelen. Ik denk dat deze kennis gewoon nog moet komen door er nog meer mee bezig te zijn, dit zal wel groeien met de jaren.

Comment

Dat zal ik zeker doen hoor!
              Alleen wil ik hier ook geen te algemene vragen stellen, gezien zoals je zelf zegt, ik deze via het internet kan vinden of in een boek kan lezen. Ik volg momenteel ook een cursus digitale fotografie, en hoop daar nog veel bij te leren.

Qua scherpstelling van de foto, ik weet eigenlijk niet wat ik aan deze foto foutief gedaan heb. Ik heb getracht mooi scherp te stellen op de paddestoelen. Ik denk dat deze kennis gewoon nog moet komen door er nog meer mee bezig te zijn, dit zal wel groeien met de jaren.
              Kijk nog eens in de handleiding van jouw camera naar 'scherpstellen' en de verschillende methodes daarvoor.
              Van kritiek leer ik.

Comment

Ik volg momenteel ook een cursus digitale fotografie, en hoop daar nog veel bij te leren.
                reken maar van yes!!!!
                ik probeer...
                mijn Fijsboecq en mijn flickr

Comment

Welkom op het forum.
                  Je foto mag er wel wezen, mooi licht op de paddestoelen in de boom, die zelf een mooie structuur heeft en dus ook mag getoond worden. De rest komt wel.
                  Ann
                  Sony Nex6 - Powerzoom 16-50mm - SEL18-200mm

Comment

Dank u wel!

Comment

Welkom op het forum.
                      Hou altijd je titel in gedachten, hier dus 'paddestoel' die is dus het hoofdonderwerp en moet dusdanig ook de aandacht trekken (niet de boom). Bijsnijden doe je met eender welk fotoprogramma en wat bij verscherpen eveneens (maar niet te veel dan krijg je ruis . Succes.
                      Photography is an art of observation.

Comment

Working...
                      X