Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Walterke

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Walterke

    Hierbij twee foto's van mijn hondje Walter. Jammergenoeg moest ik de ISO vrij hoog zetten omwille van te weinig licht... Hij is binnen getrokken zonder extra licht en flits.

    1/40 - ISO 3200 - f 5,6 - 28mm


    1/50 - ISO 3200 - f 5,6 - 49mm


    Indien tips tot verbetering ??? :-)
    Last edited by Kidacacasch; 3 november 2011, 06:59.
    Canon 550D - van kritiek kan ik leren... van leren word ik groot :-)

  • #2
    Re: Walterke

    Niemand tips voor mijn Walter?
    Canon 550D - van kritiek kan ik leren... van leren word ik groot :-)

    Comment


    • #3
      Re: Walterke

      Zulke portretten moeten detailrijk en scherp zijn. Twee dingen die niet zullen lukken met hoge ISO waardes.
      Vriendelijke groet,

      Jos

      Comment


      • #4
        Re: Walterke

        Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
        Zulke portretten moeten detailrijk en scherp zijn. Twee dingen die niet zullen lukken met hoge ISO waardes.
        Ik volg hier Jos, wel een heel mooi hondje dat je hebt. Grt.

        Comment


        • #5
          Re: Walterke

          Wat een schattig snoetje. Zo'n volledig zwarte hondjes zijn wel niet de eenvoudigste modellekes.
          Kan je binnen niet wat extra licht zetten zodat je iso naar beneden kan ?
          Wat ik aan beide foto's hier een beetje mis, is dat het rechtse oogje onvoldoende zichtbaar is.
          Blijven proberen en oefenen.
          Ann
          Sony Nex6 - Powerzoom 16-50mm - SEL18-200mm

          Comment


          • #6
            Re: Walterke

            Heel mooi beestje, ...
            Volgende keer wat meer aandacht voor de scherpte en

            Comment


            • #7
              Re: Walterke

              Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
              Zulke portretten moeten detailrijk en scherp zijn. Twee dingen die niet zullen lukken met hoge ISO waardes.
              Dank jullie voor de commentaren. Ik vond het héél ambetant om die ISO zo hoog te zetten. Misschien moet ik hem eens buiten voor een wit doek proberen te plaatsen.
              Ik blijf oefenen...
              Canon 550D - van kritiek kan ik leren... van leren word ik groot :-)

              Comment


              • #8
                Re: Walterke

                Oorspronkelijk geplaatst door Mouseketeer Bekijk bericht
                Wat een schattig snoetje. Zo'n volledig zwarte hondjes zijn wel niet de eenvoudigste modellekes.
                Kan je binnen niet wat extra licht zetten zodat je iso naar beneden kan ?
                Wat ik aan beide foto's hier een beetje mis, is dat het rechtse oogje onvoldoende zichtbaar is.
                Blijven proberen en oefenen.
                Ann
                Hey, het rechtse oogje is idd minder zichtbaar, heb da geregeld met foto's van Walter. Zal hem eens rechts een beetje moeten bijknippen alvorens ik de photoshoot begin :-D
                Dank je voor uw reactie
                Canon 550D - van kritiek kan ik leren... van leren word ik groot :-)

                Comment


                • #9
                  Re: Walterke

                  Oorspronkelijk geplaatst door Kidacacasch Bekijk bericht
                  ......... Misschien moet ik hem eens buiten voor een wit doek proberen te plaatsen.
                  Ik blijf oefenen...
                  goed idee, en mee eens.
                  modelletje is het zeker waard.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: Walterke

                    Hoeft niet per se voor een wit laken. Ook in een herfstige situatie zal je rakker het goed
                    doen. Of misschien is dit wel een pleidooi voor een beetje spontaniteit.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Walterke

                      Ik zeg niet dat het een goede foto is maar de omstandigheden in acht genomen is het ook geen slechte foto.
                      Soms zijn de omstandigheden zo slecht dat het beter is dat je de foto niet neemt.
                      Jij hebt er voor gekozen om ze wel te nemen. Op dat moment sta je voor een moeilijke taak en ik vind dat je dat behoorlijk hebt opgelost. Als de foto ietsjes scherper was en er geen exif zichtbaar was had je heel andere comments gehad.
                      Je hebt hier het donkere van de pels goed onder controlle, waarmee ik wil zeggen dat er veel detail in het haar is waar te nemen, met wat meer scherpte zou dat nog meer zijn.
                      Iso 3200 en weinig ruis, daar zit je ook goed.Het rechter oogje is inderdaad een probleem maar ik heb het hier al erger gezien en dat was dan bij goed licht.
                      Wat ik op BD ook regelmatig zie zijn de problemen met vuil rond de bek (mond) en neus
                      bij zowel dieren als bij kinderen. vaak worden daarme goede foto's verpest.
                      Hier is het een grensgeval, met het haar onder de kin. Het lijkt of hij juist gedronken heeft.
                      Samen gevat, geen goede foto's maar ook geen slechte foto's die met wat meer scherpte wat meer naar goed zou neigen.
                      Maak het u zelf niet te moeilijk en zorg voor wat meer licht, want je hebt daar een schatje van een model
                      Robby BB
                      Minder tijd achter de computer
                      Is meer tijd achter de camera

                      Comment


                      • #12
                        Re: Walterke

                        Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
                        Ik zeg niet dat het een goede foto is maar de omstandigheden in acht genomen is het ook geen slechte foto.
                        Soms zijn de omstandigheden zo slecht dat het beter is dat je de foto niet neemt.
                        Jij hebt er voor gekozen om ze wel te nemen. Op dat moment sta je voor een moeilijke taak en ik vind dat je dat behoorlijk hebt opgelost. Als de foto ietsjes scherper was en er geen exif zichtbaar was had je heel andere comments gehad.
                        Je hebt hier het donkere van de pels goed onder controlle, waarmee ik wil zeggen dat er veel detail in het haar is waar te nemen, met wat meer scherpte zou dat nog meer zijn.
                        Iso 3200 en weinig ruis, daar zit je ook goed.Het rechter oogje is inderdaad een probleem maar ik heb het hier al erger gezien en dat was dan bij goed licht.
                        Wat ik op BD ook regelmatig zie zijn de problemen met vuil rond de bek (mond) en neus
                        bij zowel dieren als bij kinderen. vaak worden daarme goede foto's verpest.
                        Hier is het een grensgeval, met het haar onder de kin. Het lijkt of hij juist gedronken heeft.
                        Samen gevat, geen goede foto's maar ook geen slechte foto's die met wat meer scherpte wat meer naar goed zou neigen.
                        Maak het u zelf niet te moeilijk en zorg voor wat meer licht, want je hebt daar een schatje van een model
                        Robby BB
                        Dank je voor de uitgebreide repliek. Het zijn idd géén ideale omstandigheden om mn walterke op foto te zetten. Het licht kwam van één kant waardoor idd het oogje slecht te zien is, toeme toch :-).
                        Walter had niet gedronken maar heeft sowieso wat bruiner haar onder zijn kin waardoor het lijkt dat hij net gedronken had.
                        Ik probeer zéker nog mooiere foto's van hem te maken, hopelijk kan ik deze snel met jullie delen. Alvast héél erg bedankt voor de tips! :-)
                        Canon 550D - van kritiek kan ik leren... van leren word ik groot :-)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Walterke

                          zeker niet slecht voor studiowerk, de tips zijn al gegeven
                          buiten in actie zal je nog goede fotos kunnen nemen van deze rakker
                          mvg Wilfried

                          7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

                          Comment

                          Working...
                          X