Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Herfst

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Herfst

Zondag wezen foto's maken in het bos. Toch wel mooie kleurtjes!
    Ik heb het idee dat veel van mijn foto's niet echt scherp zijn. Zeker gefocust op de blaadjes! Klopt het dat dit komt door een sluitertijd van 1/40ste uit de losse hand (met VR)? Wel jammer want het maakt veel foto's toch niet zo denderend als ik dacht dat ze waren.

Hieronder twee foto's waarvan ik wel denk dat deze geslaagd zijn. Wat denken jullie?
    De exif staan in principe in de foto's (nikon d90, 18-105mm).
    De ander: 1/400ste, f/5.6, iso 320
    Bloemetje: 1/80ste, f/5.6, iso 400 (niet geflitst).

De iso stond iets omhoog omdat het redelijk donker was in het bod.

Bedankt voor het kijken!

Nikon D90; Nikon AF-S DX 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR; Nikon AF-S 50mm f/1.8;

Re: Herfst

De eerste foto zegt me niet zoveel, ik kan niet goed zeggen waarom.
    Op de tweede foto heb je erg mooi licht en leuke lichtcircels op de achtergrond, maar je compositie van de bloem zou ik anders gedaan hebben. Ofwel volledig erop, ofwel één kelk meer in detail.
    Nikon D7000 - Nikkor AF-S 18-105mm VR + Nikkor 60mm f2.8 Micro + Tamron 70-300 F/4-5.6 Di VC + Tamron 17-50mm F2.8 SP Di II

Comment

Ga eens werken met 'spotmeting' en focus dan op datgene wat je absoluut scherp wil hebben.
      Van waardering geniet ik.
      Van kritiek leer ik.

Comment

De eerste zegt me niet veel, of het moet echt de bedoeling geweest zijn
        De tweede is een mooie, prima BG
        Photography is an art of observation.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door _Gwen Bekijk bericht
          De eerste foto zegt me niet zoveel, ik kan niet goed zeggen waarom.
          Op de tweede foto heb je erg mooi licht en leuke lichtcircels op de achtergrond, maar je compositie van de bloem zou ik anders gedaan hebben. Ofwel volledig erop, ofwel één kelk meer in detail.
          Oorspronkelijk geplaatst door Pixxel Bekijk bericht
          De eerste zegt me niet veel, of het moet echt de bedoeling geweest zijn
          De tweede is een mooie, prima BG
          Bedankt voor de reacties! De eerste foto was het mijn bedoeling om de gekleurde bomenrij weer te geven, met de ietwat bruinere voorgrond. Omdat het wat kaal leek heb ik het boompje vooraan meegenomen. Maar blijkbaar bevalt dit niet. Jammer, maar het was het proberen waard!

Bedankt voor de positieve reacties op de achtergrond van 2. Ik het ook niet helemaal eens over de compositie. Maar verder weg gaf een minder mooie onscherpte op de achtergrond.

Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
          Ga eens werken met 'spotmeting' en focus dan op datgene wat je absoluut scherp wil hebben.
          Met jou opmerking heb ik me nu toch wel iets belangrijks ontdekt in mijn D90! Ik had het idee dat ik op spotmeting werkte maar zie nu dat dit 'dynamisch veld' was. Ik moet nog steeds even wennen aan het LCD bovenop
          Bedankt!
          Nikon D90; Nikon AF-S DX 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR; Nikon AF-S 50mm f/1.8;

Comment

ik heb veel op mijn donder gekregen wegens onscherpe beelden! Dus ... hier ook van toepassing vrees ik!
            maar geen erg hoor! Al doende leert men!
            vriendelijke groeten, Sien

Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

Comment

Working...
            X